Volkswagen v Bratislave postaví zvarovňu za pol miliardy eur

Namiesto manuálnej práce prinesie oveľa viac robotov a práce pre programátorov

Viac ako manuálnych pracovníkov budú vo Volkswagene potrebovať mechatronikov a programátorov priemyselných robotov.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ VW BA)

Nová zvarovňa sa bude stavať dva roky, obsadia ju stovky robotov.

BRATISLAVA. Najväčšia slovenská spoločnosť, automobilka Volkswagen Slovakia vo svojom areáli v bratislavskej časti Devínska Nová Ves chystá ďalšiu významnú investíciu. Po tohtoročnom dokončení haly na výrobu karosérií za 600 miliónov eur chystá len o niečo lacnejšiu zvarovňu.

Plány automobilka zverejnila na enviroportáli Ministerstva životného prostredia. Výstavba by sa mala rozbehnúť už na jar tohto roka a trvať dva roky. Veľkú časť objemu investície budú tvoriť nové technológie.

Rýchle búranie, dlhá výstavba

Hovorca slovenského Volkswagenu Vladimír Machalík vysvetľuje, že novú zvarovňu vybudujú na mieste zbúranej časti starej haly, ktorá sa doteraz používala na logistiku. Búranie začne už vo februári. V druhej časti haly bude naďalej prebiehať výroba.

Už v apríli by sa na vyčistenom pozemku mala rozostavať nová zvarovňa na ploche 16 hektárov. Podľa Machalíka pôjde o veľmi modernú prevádzku, namiesto terajších sto by v nej malo byť po novom vyše štyristo robotov. Miera ľudskej práce by sa mala výrazne znížiť.

Súčasťou projektu je aj dopravníkový most z novej zvarovne na strechu haly A3 a cez ďalšiu zvarovňu H6a po moste do lakovacích hál. Plánuje sa aj výstavba diagnostického centra za tri milióny eur.

Nová hala za pol miliardy eur zvýši kapacitu výroby a rozšíri jej možnosti aj na zváranie hliníkových dielov karosérií, ktoré doteraz v tejto hale zvárať nevedeli. Kapacita zvarovne bude 1100 karosérií SUV-modelov za deň, ročne ich teda môžu vyrobiť vyše 350-tisíc kusov. Hotovo by malo byť do leta 2017.

Menej sily, viac rozumu

Volkswagen pre modernizáciu neplánuje prepúšťať ľudí, skôr by sa malo zmeniť ich zameranie. Podľa Machalíka sa zmení kvalifikácia zamestnancov z robotníckych profesií skôr na priemyselných mechanikov, mechatronikov, programátorov, ktorých automobilka potrebuje na údržbu a obsluhu robotov.

Ako dopĺňa, Volkswagen na novú investíciu nežiada štátnu pomoc. Výstavba novej zvarovne svedčí o tom, že nemecký koncern má s Bratislavou dlhodobé plány, pokladá ju za svoje celosvetové centrum výroby SUV modelov.

Dôkazom toho je aj to, že sa na Slovensku majú do väčšej miery vyrábať aj modely Porsche Cayenne a karosérie SUV Bentley, ktoré by malo prísť na trh v roku 2016.

Volkswagen vyrobil v roku 2013 v Bratislave rekordných 426-tisíc automobilov, z toho polovicu modelov SUV, druhá polovica pripadla na minimodely v benzínovej a elektrickej verzii. Spoločnosť dosiahla tržba 6,5 miliardy eur a hrubý zisk 176 miliónov eur.

Takmer všetky automobily z továrne v Devínskej Novej Vsi smerujú na export. Najväčšími exportnými trhmi sú Nemecko s podielom 34 %, do Číny sa vyviezlo 20 % výroby do USA vyše 10-percentný podiel.

V minulom roku výroba pravdepodobne mierne klesla, aj keď spoločnosť zatiaľ výsledky nezverejnila. Dôvodom poklesu bola príprava na nábeh nového modelu Audi Q7, ako aj slabší odbyt bratislavských áut najmä v Rusku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 17 078
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 727
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava 7 677
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 420
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 851
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 546
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 507
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 739
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 374
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 305

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Teroristi útočili v egyptskej mešite, zabili najmenej 235 ľudí

Bombový útok smeroval na členov bezpečnostných síl.

KOMENTÁRE

Richter je len začiatok

Intelektuálny a marketingový trust Smeru momentálne pracuje na revitalizačnom programe.

DOMOV

Parlamentné voľby by vyhral Smer, Kollár predbehol SNS

Kotlebova strana sa by sa podľa prieskumu dostala až na šieste miesto.

Neprehliadnite tiež

V Poľsku si už v nedeľu nenakúpite. Ale až od roku 2020

Poslanci dolnej komory poľského parlamentu v piatok schválili návrh zákona, ktorý počíta s úplným zákazom nedeľných nákupov.

Talianska energetická firma Eni bude hľadať plyn pri Cypre

Generálny riaditeľ Eni Claudio Descalzi uviedol, že firma má o región strategický záujem.

ČEZ Slovensko prestane energie dodávať ľuďom, preberie ich RWE

Na základe tendra preberie spoločnosť Východoslovenská energetika (VSE), člen skupiny innogy, takmer 50-tisíc domácnosti

J&T otvára v Prešove nové obchodné centrum. Aké obchody ponúka

Developerská spoločnosť Petra Korbačku investovala do projektu 50 miliónov eur.

Banky v eurozóne sa musia viac venovať zlým úverom

Banky v eurozóne majú ako dedičstvo finančnej krízy vo svojich portfóliách stále obrovský objem problémových úverov.