Volkswagen v Bratislave postaví zvarovňu za pol miliardy eur

Namiesto manuálnej práce prinesie oveľa viac robotov a práce pre programátorov

Viac ako manuálnych pracovníkov budú vo Volkswagene potrebovať mechatronikov a programátorov priemyselných robotov.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ VW BA)

Nová zvarovňa sa bude stavať dva roky, obsadia ju stovky robotov.

BRATISLAVA. Najväčšia slovenská spoločnosť, automobilka Volkswagen Slovakia vo svojom areáli v bratislavskej časti Devínska Nová Ves chystá ďalšiu významnú investíciu. Po tohtoročnom dokončení haly na výrobu karosérií za 600 miliónov eur chystá len o niečo lacnejšiu zvarovňu.

Plány automobilka zverejnila na enviroportáli Ministerstva životného prostredia. Výstavba by sa mala rozbehnúť už na jar tohto roka a trvať dva roky. Veľkú časť objemu investície budú tvoriť nové technológie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Rýchle búranie, dlhá výstavba

Hovorca slovenského Volkswagenu Vladimír Machalík vysvetľuje, že novú zvarovňu vybudujú na mieste zbúranej časti starej haly, ktorá sa doteraz používala na logistiku. Búranie začne už vo februári. V druhej časti haly bude naďalej prebiehať výroba.

Už v apríli by sa na vyčistenom pozemku mala rozostavať nová zvarovňa na ploche 16 hektárov. Podľa Machalíka pôjde o veľmi modernú prevádzku, namiesto terajších sto by v nej malo byť po novom vyše štyristo robotov. Miera ľudskej práce by sa mala výrazne znížiť.

Súčasťou projektu je aj dopravníkový most z novej zvarovne na strechu haly A3 a cez ďalšiu zvarovňu H6a po moste do lakovacích hál. Plánuje sa aj výstavba diagnostického centra za tri milióny eur.

Nová hala za pol miliardy eur zvýši kapacitu výroby a rozšíri jej možnosti aj na zváranie hliníkových dielov karosérií, ktoré doteraz v tejto hale zvárať nevedeli. Kapacita zvarovne bude 1100 karosérií SUV-modelov za deň, ročne ich teda môžu vyrobiť vyše 350-tisíc kusov. Hotovo by malo byť do leta 2017.

Menej sily, viac rozumu

Volkswagen pre modernizáciu neplánuje prepúšťať ľudí, skôr by sa malo zmeniť ich zameranie. Podľa Machalíka sa zmení kvalifikácia zamestnancov z robotníckych profesií skôr na priemyselných mechanikov, mechatronikov, programátorov, ktorých automobilka potrebuje na údržbu a obsluhu robotov.

Ako dopĺňa, Volkswagen na novú investíciu nežiada štátnu pomoc. Výstavba novej zvarovne svedčí o tom, že nemecký koncern má s Bratislavou dlhodobé plány, pokladá ju za svoje celosvetové centrum výroby SUV modelov.

Dôkazom toho je aj to, že sa na Slovensku majú do väčšej miery vyrábať aj modely Porsche Cayenne a karosérie SUV Bentley, ktoré by malo prísť na trh v roku 2016.

Volkswagen vyrobil v roku 2013 v Bratislave rekordných 426-tisíc automobilov, z toho polovicu modelov SUV, druhá polovica pripadla na minimodely v benzínovej a elektrickej verzii. Spoločnosť dosiahla tržba 6,5 miliardy eur a hrubý zisk 176 miliónov eur.

Takmer všetky automobily z továrne v Devínskej Novej Vsi smerujú na export. Najväčšími exportnými trhmi sú Nemecko s podielom 34 %, do Číny sa vyviezlo 20 % výroby do USA vyše 10-percentný podiel.

V minulom roku výroba pravdepodobne mierne klesla, aj keď spoločnosť zatiaľ výsledky nezverejnila. Dôvodom poklesu bola príprava na nábeh nového modelu Audi Q7, ako aj slabší odbyt bratislavských áut najmä v Rusku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 721
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 474
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 964
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 575
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 8 377
  6. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 7 364
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 336
  8. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 4 594
  9. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 3 967
  10. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 066

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Konšpiračné teórie doľahli aj na Hlinu (Schutzov týždeň)

Na reguláciu zostáva už len populizmus.

Dnes píše Elena Eleková

Aké to je hanbiť sa, že som lekárka

Hoci to svedčí o empatii, môže to nakoniec viesť k prianiu odísť zo systému.

EKONOMIKA

Zavreté účty, odídený premiér. O čom bola Panama Papers

Najvýraznejši zistenie zo Slovenska bolo o akcionárovi poisťovne Dôvera.

Neprehliadnite tiež

Kolektívne zmluvy vyššieho stupňa štátnych zamestnancov sa upravia

Novelu zákona parlamentu predložil poslanec Smeru-SD Erik Tomáš.

Na týchto tratiach sa zdržíte, Železnice ohlásili viaceré výluky

Cestujúcich prepravia náhradnou autobusovou dopravou.

Rusi pracujú na znížení závislosti od USA a amerického dolárového systému

Nové americké sankcie podkopávajú globálnu dôveru v americký dolár, povedal Lavrov.