Nová nemocnica má vyniesť šesť miliárd, percentá pôjdu aj súkromníkovi

Ministerstvo zdravotníctva nespresnilo, aké percento zo zisku zostane súkromnému investorovi.

Nová nemocnica má stáť v areáli súčasnej vojenskej nemocnice na bratislavskej Patrónke.(Zdroj: ARCHÍV SME - PAVOL FUNTÁL)

Budova má stáť 220 miliónov eur, zvyšok sumy sú výnosy za 30 rokov prevádzky. Obrovský PPP projekt sprevádzajú nejasnosti.

BRATISLAVA. S vyše dvojmesačným oneskorením vyhlási v stredu ministerstvo zdravotníctva súťaž na najmodernejšiu slovenskú nemocnicu na bratislavskej Patrónke. S víťazom, ktorý má budovu postaviť a 30 rokov prevádzkovať, plánuje podpísať zmluvu o rok - v januári 2016.

Sklz podľa ministerstva spôsobila výmena ministra na jeseň minulého roka. Zuzana Zvolenská zo Smeru musela odísť pre predražený nákup CT prístroja v piešťanskej nemocnici a nahradil ju spolustraník Viliam Čislák.

Nová nemocnica by podľa plánov ministerstva mala od začiatku roku 2018 poskytovať najmä akútnu zdravotnú starostlivosť, ktorá je pre prevádzkovateľa výhodnejšia ako starostlivosť o dlhodobo chorých.

Počíta sa s 945 lôžkami a 44-tisíc ukončenými hospitalizáciami ročne. Univerzitná nemocnica v Bratislave má v súčasnosti dvakrát vyššie čísla.

Špitál na Patrónke vybudovaný vo verejno-súkromnom partnerstve, teda ako PPP-projekt, má byť pre najvážnejšie prípady spádovým pre celé Slovensko. Súčasťou bude aj univerzitný kampus.

Čísla veľa neprezradia

Nová nemocnica

Náklady: 220 miliónov eur

Plocha: 94-tisíc m2

Lôžok: 945

nemocničných 880

dennej kliniky 65

Obsadenosť lôžok: 90 %

Akútne/chronické lôžka: 90 k 10 percentám

Ukončené hospitalizácie: 44-tisíc ročne

Jednodňové hospitalizácie: 28-tisíc ročne

Začiatok výstavby: 2015/2016

Koniec výstavby: 2017/2018

Plná prevádzka: 2018/2019

Záujemcovia o výstavbu: J&T, Penta, Agel

Zdroj: ministerstvo zdravotníctva

Súkromný investor by mal podľa plánov ministerstva nemocnicu postaviť asi za 250 miliónov eur. „My hovoríme o 220 miliónoch,“ spresňuje odhad Ivan Poprocký, šéf Inštitútu zdravotnej politiky ministerstva.

Plán v decembrovom rozhovore pre Zdravotnícke noviny spochybnil bývalý minister Richard Raši, ktorý je rovnako zo Smeru.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3KKY na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3KKY na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  4. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  5. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  6. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  7. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  9. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  10. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  1. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  2. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  6. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  7. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  8. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  9. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 874
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 192
  3. Najužitočnejšia appka 13 079
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 541
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 6 115
  6. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 497
  7. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 4 904
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 764
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 260
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 4 140

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Ako sa z mafiánov stávajú ctihodní občania

Mafiánom pomáhajú kontakty s políciou.

EKONOMIKA

Nákupná horúčka realít sa skončila, úplne vypredané nie je

Koľko sa oplatí investovať do predávaného bytu.

AUTO

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.

Neprehliadnite tiež

Európsky finančný nástroj uľahčí obchodovanie s Iránom

Päť krajín sa s Iránom dohodlo na zriadení finančného nástroja v Európskej únii.

Čína tvrdí, že nemôže s USA rokovať o obchode s nožom na krku

Peking je otvorený rokovaniam, ale to či sa uskutočnia, závisí od Washingtonu.

Brusel musí podľa Maďarska predísť brexitu bez dohody

Maďarsko sa obáva brexitu bez dohody, pretože je na britských investíciách závislé.

Spoluzakladatelia Instagramu končia vo vedení spoločnosti

Instagram v roku 2012 kúpila spoločnosť Facebook za jednu miliardu dolárov.

Vodičov Uberu pribudlo v USA toľko, že im zárobky klesli o polovicu

Frustrovaní vodiči sa údajne pokúšajú vymýšľať dlhšie trasy a zvyšovať tak cestovné.