Nové vlaky za milióny neuvidia vo Zvolene ani na Orave

V niektorých regiónoch Železničná spoločnosť nemá depá, v iných je málo intenzívna doprava.

Nové vlaky poskytnú výrazne viac pohodlia, ako známe koženkové vozne zo 60. a 70. rokov, ktoré sa na regionálnych tratiach používali doteraz.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - Peter Kremský)

Štátny vlakový dopravca nakupuje nové vlaky. Väčšinu z eurofondov alebo z peňazí daňových poplatníkov. Nie všetci si však budú môcť vychutnať ich komfort.

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa nedávno pochválila ďalšími novými vlakmi. Už v decembri nasadila do prevádzky päť poschodových elektrických súprav s vlastným pohonom, ktoré nepotrebujú lokomotívy.

Do arzenálu pribudlo aj sedem jednotiek so spaľovacím naftovým motorom, ktoré sa nasadzujú na neelektrifikovaných bočných tratiach.

Celkovo by v druhom balíku do konca tohto roka malo ZSSK pribudnúť 29 súprav, z toho 20 dieselových. Celkovo projekt štátneho dopravcu stojí 164 miliónov eur, z toho 156 miliónov platí Európska únia a štát.

Pokrok o 50 rokov

Cieľom je podľa dopravcu zlepšiť kvalitu cestovania a podporiť integráciu dopravy v okolí dvoch najväčších miest Slovenska do vzdialenosti aj vyše 100 kilometrov od nich.

„Projekt nahradí vozidlá, ktoré prevádzkujeme vyše 30 rokov, mnohé dokonca nad 35 rokov. Už nespĺňajú súčasné požiadavky na kvalitu cestovania,“hovorí generálny riaditeľ ZSSK Pavol Gábor.

Nové poschodové vlaky zahustia najmä dopravu na tratiach okolo Bratislavy a Trnavy, či Košíc. Na 28-kilometrovom úseku medzi Trnavou a Galantou napríklad doteraz jazdili elektrické súpravy vyrobené koncom 60. rokov minulého storočia.

„Namiesto nich sa bude v priebehu niekoľkých mesiacov 95% dopravných výkonov na tejto trati jazdiť novými súpravami z aktuálneho europrojektu,“ informuje riaditeľka komunikácie štátneho dopravcu Jana Morháčová.

Cestujúci tak v 28 spojoch, ktoré denne na trase jazdia môžu využívať klimatizáciu a voľný prístup k internetu.

Motorové súpravy zasa smerujú buď do okolia Nitry na spoje do Nových Zámkov, Prievidze a Leopoldova, alebo na severovýchodné Slovensko okolo Prešova a Humenného.

„Na trase Prešov – Bardejov napríklad doteraz nové vlaky pokrývali iba desatinu jázd, do leta to však má byť absolútna väčšina spojov,“ vysvetľuje Morháčová.

vlaky3_r8067.jpg

Nové si neužijú

Na Slovensku sú však aj regióny, kde sa nové vlaky doteraz neobjavili a cestujúci poznajú iba staré, často takmer 50-ročné súpravy.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 610
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 550
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 298
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 859
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 966
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 340
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 306
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 093
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 035
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 620

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.