Nové vlaky za milióny neuvidia vo Zvolene ani na Orave

V niektorých regiónoch Železničná spoločnosť nemá depá, v iných je málo intenzívna doprava.

Nové vlaky poskytnú výrazne viac pohodlia, ako známe koženkové vozne zo 60. a 70. rokov, ktoré sa na regionálnych tratiach používali doteraz.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - Peter Kremský)

Štátny vlakový dopravca nakupuje nové vlaky. Väčšinu z eurofondov alebo z peňazí daňových poplatníkov. Nie všetci si však budú môcť vychutnať ich komfort.

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa nedávno pochválila ďalšími novými vlakmi. Už v decembri nasadila do prevádzky päť poschodových elektrických súprav s vlastným pohonom, ktoré nepotrebujú lokomotívy.

Do arzenálu pribudlo aj sedem jednotiek so spaľovacím naftovým motorom, ktoré sa nasadzujú na neelektrifikovaných bočných tratiach.

Celkovo by v druhom balíku do konca tohto roka malo ZSSK pribudnúť 29 súprav, z toho 20 dieselových. Celkovo projekt štátneho dopravcu stojí 164 miliónov eur, z toho 156 miliónov platí Európska únia a štát.

Pokrok o 50 rokov

Cieľom je podľa dopravcu zlepšiť kvalitu cestovania a podporiť integráciu dopravy v okolí dvoch najväčších miest Slovenska do vzdialenosti aj vyše 100 kilometrov od nich.

„Projekt nahradí vozidlá, ktoré prevádzkujeme vyše 30 rokov, mnohé dokonca nad 35 rokov. Už nespĺňajú súčasné požiadavky na kvalitu cestovania,“hovorí generálny riaditeľ ZSSK Pavol Gábor.

Nové poschodové vlaky zahustia najmä dopravu na tratiach okolo Bratislavy a Trnavy, či Košíc. Na 28-kilometrovom úseku medzi Trnavou a Galantou napríklad doteraz jazdili elektrické súpravy vyrobené koncom 60. rokov minulého storočia.

„Namiesto nich sa bude v priebehu niekoľkých mesiacov 95% dopravných výkonov na tejto trati jazdiť novými súpravami z aktuálneho europrojektu,“ informuje riaditeľka komunikácie štátneho dopravcu Jana Morháčová.

Cestujúci tak v 28 spojoch, ktoré denne na trase jazdia môžu využívať klimatizáciu a voľný prístup k internetu.

Motorové súpravy zasa smerujú buď do okolia Nitry na spoje do Nových Zámkov, Prievidze a Leopoldova, alebo na severovýchodné Slovensko okolo Prešova a Humenného.

„Na trase Prešov – Bardejov napríklad doteraz nové vlaky pokrývali iba desatinu jázd, do leta to však má byť absolútna väčšina spojov,“ vysvetľuje Morháčová.

vlaky3_r8067.jpg

Nové si neužijú

Na Slovensku sú však aj regióny, kde sa nové vlaky doteraz neobjavili a cestujúci poznajú iba staré, často takmer 50-ročné súpravy.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 889
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 475
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 790
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 637
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 946
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 731
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 480
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 415
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 698
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop