RegioJet Bystricu tento rok nerozbehne, plánuje jazdiť do Svidníka a Bardejova

Bratislavský kraj sa postavil proti licencii pre diaľkové linky, český dopravca to skúša cez Banskobystrický.

Autobusy vo farbách RegioJetu namiesto vozenia cestujúcich týždne stoja na odstavnej ploche pri Senci.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - Peter Kremský)

Cestu taktovanej diaľkovej linke zahatala radnica v Nitre, dopravca na linke do Banskej Bystrice uvažuje o internetových zájazdoch aj IC vlakoch.

BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet do konca roka nerozbehne svoju pripravovanú autobusovú linku medzi Bratislavou, Nitrou a Banskou Bystricou. Na trasu, ktorá mala začať jazdiť 3. novembra totiž stále nedostala potrebné povolenia.

Informuje o tom šéf českej dopravnej spoločnosti Radim Jančura. Podľa neho Bratislavský samosprávny kraj po troch mesiacoch odmietol žiadosť jeho firmy z konca augusta na základe negatívneho vyjadrenia mesta Nitra.

Nitriansky primátor Jozef Dvonč dôvodil, že mesto nemá záujem o ďalšie značné navyšovanie autobusových spojov, pretože ľuďom nechýbajú. RegioJet plánuje 14 párov spojov denne, z toho sedem by jazdilo až do Banskej Bystrice.

Naťahovačky na úradoch

Jančura pokladá za dôvod odmietnutia klientelizmus, podľa neho sa na tom úrady dohodli s konkurenčnými nitrianskymi dopravcami.

RegioJet plánoval voziť ľudí z Bratislavy do Nitry od dvoch eur a do Banskej Bystrice od piatich v prípade internetového predaja. Ceny konkurencie sú viac ako dvojnásobné.

RegioJet neskôr požiadal o poskytnutie licencie aj Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK), tomu však zatiaľ ešte neuplynula zákonná lehota na vyjadrenie.

Jančura je presvedčený, že podľa slovenského práva sú kraje povinné vydať licenciu na nedotovanú diaľkovú linku, ak dopravca splní potrebné požiadavky.

V minulosti už Najvyšší súd v podobnom prípade dal za pravdu SAD Banská Bystrica. Tá napadla, že BBSK jej odmietol vydať licenciu, pretože na rovnakej linke už jazdil konkurent SAD Zvolen.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:RegioJetu nedovolia jazdiť z Bratislavy do Nitry za dve eurá

Prípoje k vlakom

Pripravené autobusy RegioJetu už týždne čakajú na spustenie prevádzky na pripravovanej linke v areáli logistického centra pri Senci.

Jančura pôvodne uvažoval aj nad tým, že chýbajúcu licenciu obíde prevádzkovaním autobusov ako medzinárodnej linky, prípadne zmluvnou dopravou uzavretej skupiny. Ďalšou alternatívou je prevádzka IC vlakov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou.

RegioJet uvažuje aj nad ďalšími nedotovanými linkami na severovýchodnom Slovensku. Zvážal by nimi cestujúcich k svojim expresným vlakom do Prahy a Bratislavy.

Linky by mali smerovať z Bardejova a Svidníka cez Prešov do Kysaku, kde by cestujúci mohli nastúpiť na rýchliky RegioJetu alebo aj jeho konkurencie. Pasažieri so zakúpeným lístkom na žltý vlak by zrejme dostali zľavu na cestovné.

Šéf RegioJetu však hovorí, že čas spustenia liniek zatiaľ nevedia odhadnúť. Jeho spoločnosť Student Agency na Slovensku prevádzkuje niekoľko autobusových liniek, ktoré smerujú do susednej Českej republiky. Využívajú sa aj na vnútroštátnu diaľkovú dopravu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:RegioJet uvažuje aj nad rýchlikom do Banskej Bystrice

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 007
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 631
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 679
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 292
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 745
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 653
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 404
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 913
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 897
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 829

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník, meškanie môže byť nakoniec aj rok.

Mladé páry zaskočila správa o zrušení lacných hypoték, VÚB už núka riešenie

Od januára mladí ľudia nedostanú nižšiu splátku, zľavu si budú môcť vybaviť inak.

Protischránkový register má prvú obeť, vypovedali nájom bratislavskej stanice

ŽSR oznámili, že odstupujú od zmluvy s firmou Transprojekt.

Guvernér Wisconsinu odobril finančnú injekciu pre taiwanský Foxconn

Taiwanský výrobca elektroniky Foxconn Technology Group získa v hotovosti takmer tri miliardy dolárov.