RegioJet Bystricu tento rok nerozbehne, plánuje jazdiť do Svidníka a Bardejova

Bratislavský kraj sa postavil proti licencii pre diaľkové linky, český dopravca to skúša cez Banskobystrický.

Autobusy vo farbách RegioJetu namiesto vozenia cestujúcich týždne stoja na odstavnej ploche pri Senci.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - Peter Kremský)

Cestu taktovanej diaľkovej linke zahatala radnica v Nitre, dopravca na linke do Banskej Bystrice uvažuje o internetových zájazdoch aj IC vlakoch.

BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet do konca roka nerozbehne svoju pripravovanú autobusovú linku medzi Bratislavou, Nitrou a Banskou Bystricou. Na trasu, ktorá mala začať jazdiť 3. novembra totiž stále nedostala potrebné povolenia.

Informuje o tom šéf českej dopravnej spoločnosti Radim Jančura. Podľa neho Bratislavský samosprávny kraj po troch mesiacoch odmietol žiadosť jeho firmy z konca augusta na základe negatívneho vyjadrenia mesta Nitra.

Nitriansky primátor Jozef Dvonč dôvodil, že mesto nemá záujem o ďalšie značné navyšovanie autobusových spojov, pretože ľuďom nechýbajú. RegioJet plánuje 14 párov spojov denne, z toho sedem by jazdilo až do Banskej Bystrice.

Naťahovačky na úradoch

Jančura pokladá za dôvod odmietnutia klientelizmus, podľa neho sa na tom úrady dohodli s konkurenčnými nitrianskymi dopravcami.

RegioJet plánoval voziť ľudí z Bratislavy do Nitry od dvoch eur a do Banskej Bystrice od piatich v prípade internetového predaja. Ceny konkurencie sú viac ako dvojnásobné.

RegioJet neskôr požiadal o poskytnutie licencie aj Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK), tomu však zatiaľ ešte neuplynula zákonná lehota na vyjadrenie.

Jančura je presvedčený, že podľa slovenského práva sú kraje povinné vydať licenciu na nedotovanú diaľkovú linku, ak dopravca splní potrebné požiadavky.

V minulosti už Najvyšší súd v podobnom prípade dal za pravdu SAD Banská Bystrica. Tá napadla, že BBSK jej odmietol vydať licenciu, pretože na rovnakej linke už jazdil konkurent SAD Zvolen.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:RegioJetu nedovolia jazdiť z Bratislavy do Nitry za dve eurá

Prípoje k vlakom

Pripravené autobusy RegioJetu už týždne čakajú na spustenie prevádzky na pripravovanej linke v areáli logistického centra pri Senci.

Jančura pôvodne uvažoval aj nad tým, že chýbajúcu licenciu obíde prevádzkovaním autobusov ako medzinárodnej linky, prípadne zmluvnou dopravou uzavretej skupiny. Ďalšou alternatívou je prevádzka IC vlakov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou.

RegioJet uvažuje aj nad ďalšími nedotovanými linkami na severovýchodnom Slovensku. Zvážal by nimi cestujúcich k svojim expresným vlakom do Prahy a Bratislavy.

Linky by mali smerovať z Bardejova a Svidníka cez Prešov do Kysaku, kde by cestujúci mohli nastúpiť na rýchliky RegioJetu alebo aj jeho konkurencie. Pasažieri so zakúpeným lístkom na žltý vlak by zrejme dostali zľavu na cestovné.

Šéf RegioJetu však hovorí, že čas spustenia liniek zatiaľ nevedia odhadnúť. Jeho spoločnosť Student Agency na Slovensku prevádzkuje niekoľko autobusových liniek, ktoré smerujú do susednej Českej republiky. Využívajú sa aj na vnútroštátnu diaľkovú dopravu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:RegioJet uvažuje aj nad rýchlikom do Banskej Bystrice

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  2. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  5. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  6. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  10. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 693
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 065
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 029
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 123
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 928
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 158
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 957
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 690
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 631
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 622

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Lunter: Nikdy som nepovedal, že mamu vyliečili len zdravé potraviny

Článok na webe firmy kandidáta na župana vysvetľuje jej vznik tým, že vďaka zdravej strave sa jeho mama dostala z rakoviny.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.

Neprehliadnite tiež

Za žalúdočné problémy na dovolenke možno už čoskoro vysúdite peniaze

Nový typ nemajetkovej ujmy chcú do zákona dostať viacerí právnici a akademici.

Cigaretový gigant našiel spôsob, ako vybabrať s nechutnými obalmi

Spoločnosť Philip Morris začala distribuovať puzdrá na cigarety s logom Marlboro.

Akcionári Prima banky a Sberbank schválili zámer zlúčenia bánk, Sberbank zanikne v lete

Sberbank v posledných rokoch stagnuje, má nedostatočne efektívne vnútorné procesy a nízky počet klientov.

Brazílski baníci našli obrovský smaragd, váži 360 kíl

Na vyslobodenie kameňa vysokého 1,3 metra zo zeme bola potrebná ťažká technika.