BRATISLAVA. Rada Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) zamietla odvolanie nemenovaného navrhovateľa, ktorého ministerstvo dopravy spolu s ďalšími tromi záujemcami vylúčilo zo súťažného dialógu o vybudovaní Národného systému dopravných informácií (NSDI).
Odvolací orgán úradu tak zároveň potvrdil jeho rozhodnutie o námietkach štyroch subjektov proti ich vylúčeniu. Vyplýva to z rozhodnutia rady zverejneného na portáli ÚVO. Vo verejnom obstarávaní na NSDI za predpokladanú cenu 15 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty podľa informácií agentúry SITA predložilo ponuky desať záujemcov.
Ministerstvo dopravy vyhlásilo súťažný dialóg ešte v decembri 2013.
Úrad pre verejné obstarávanie v októbri čiastočne vyhovel námietkam navrhovateľa, ktorý sa neskôr odvolal, a navrhol zrušiť jeden z dvoch dôvodov jeho vylúčenia ako neopodstatnený. Išlo o poskytnutie nepravdivých, resp. skreslených informácií o referencii odberateľa.
Druhý dôvod vylúčenia, neakceptovanie predložených dokladov jedného z kľúčových odborníkov pre integráciu a procesnú automatizáciu systémov, vyhodnotil úrad ako opodstatnený. Vychádzal z vyžiadaného stanoviska odborníka.
V prípade ďalšieho navrhovateľa úrad tiež označil za neopodstatnený dôvod vylúčenia poskytnutie nepravdivých alebo nepresných informácií o referencii odberateľa a nariadil ministerstvu dopravy pokračovať v obstarávaní.
Úrad okrem toho zastavil konanie o námietkach iného záujemcu, keďže ten ich vzal späť, a námietky ďalšieho zamietol.
Národný systém dopravných informácií zabezpečí vybudovanie dopravného portálu, mobilnej aplikácie a rozhraní pre výmenu a poskytovanie dopravných informácií medzi jednotlivými organizáciami, ako aj pre poskytovateľov dopravných informácií.
Zákazka má byť financovaná z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a zo štátneho rozpočtu cez Operačný program
Do Národného dopravného informačného centra budú integrované existujúce systémy správcov komunikácií a ostatné organizácie, ktoré narábajú s relevantnými dopravnými informáciami. Ministerstvo dopravy predpokladalo uskutočniť minimálne tri etapy súťažného dialógu. Pri vyhodnocovaní má rozhodovať ekonomicky najvýhodnejšia ponuka z hľadiska kritérií určených v súťažných podkladoch. Rezort dopravy bude k NSDI vlastniť autorské práva.