BEAVERTON. Americký výrobca športovej obuvi a oblečenia Nike dosiahol v 2. štvrťroku obchodného roka 2014/15 nárast čistého zisku o 23 %.
Výsledok prekonal odhady analytikov, za čo vďačí vyšším tržbám aj maržiam. Ale tempo rastu nových objednávok trhy sklamalo. Informovala o tom agentúra RTTNews.
Čistý zisk Nike za tri mesiace do konca novembra 2014 vzrástol na 655 miliónov USD (533,17 milióna eur), čo predstavuje 74 centov na akciu, z 534 miliónov USD (alebo 59 centov na akciu) v rovnakom období minulého roka. Analytici pritom odhadovali, že Nike bude mať v 2. kvartáli zisk v priemere 70 centov na akciu.
Hrubá marža najväčšieho výrobcu športovej obuvi a oblečenia na svete sa v sledovanom období zvýšila na 45,1 % z 43,9 % pred rokom.
Tržby spoločnosti v 2. kvartáli jej obchodného roka stúpli o 15 % na 7,38 miliardy USD z vlaňajších 6,43 miliardy USD a tiež prekvapili odhady analytikov, ktorí Nike predpovedali tržby v priemere 7,15 miliardy USD.
Americký koncern pritom zaznamenal rast odbytu takmer vo všetkých regiónoch. V Severnej Amerike, ktorá je najväčším trhom Nike, vzrástli tržby spoločnosti v období august-november medziročne o 16 % na 3,2 miliardy USD, v západnej Európe vyskočili o 22 % na 1,3 miliardy eur, v strednej a východnej Európe sa zvýšili o 17 % na 346 miliónov USD a na rozvíjajúcich sa trhoch stúpli o 4 % na 1,1 miliardy USD.
Aj v Číne spoločnosť zaznamenala výrazný rast predaja - o 21 % na 758 miliónov USD, len v Japonsku jej tržby klesli o 5 % na 199 miliónov USD.
Objednávky na dodávky tovaru z produkcie spoločnosti Nike v období december 2014 až apríl 2015 sa zvýšili o 7 % po očistení od kurzových vplyvov a bez započítania kurzových zmien stúpli o 11 %. Ale analytici z Wall Street očakávali rast hodnoty objednávok o 11 % a bez kurzových zmien až o 14 %.