RegioJet zrušil vlak do Košíc, zlyhala superrýchla lokomotíva

Súkromná firma cestujúcim okrem vrátenia cestovného vypláca aj odškodné po dvadsať eur.

Superrýchla lokomotíva Siemens Vectron sa z Bratislavy nerozbehla.(Zdroj: ARCHÍV SME - Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Súkromné IC-expresy českej firmy RegioJet zažili prvý vážny výpadok. Pre softvérovú poruchu na superrýchlom rušni Siemens dnes z Bratislavy neodišiel ranný rýchlik IC 401 do Košíc.

Spoločnosť ho napokon úplne odriekla a cestujúcim vráti cestovné. Doplatí im aj kompenzáciu za vzniknuté komplikácie vo výške 20 eur.

Informovala o tom webstránka spoločnosti.

Poruchu sa podľa nej v spolupráci so spoločnosťou Siemens podarilo odstrániť. Súprava však nepôjde ani naspäť z Košíc ako vlak IC 402 s odchodom o 11:17, na trati Košice – Liptovský Mikuláš ju nahradia autobusy.

Z Liptovského Mikuláša budú potom cestujúci pokračovať vlakom, ktorý tam zatiaľ dorazí. RegioJet predpokladá meškanie na trati Košice – Bratislava v rozsahu 30 až 60 minút.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Železničiari dostali 12 nových vlakov s wifi pre veľké mestá

Neposlušná elektronika

Rýchliky RegioJet sa na trasu medzi Bratislavou a Košicami vydali v nedeľu 14. decembra. V prvých dňoch viackrát nazbierali meškanie a niektoré služby nefungovali.

Šéf RegioJetu Radim Jančura hovorí, že je to prvý raz za tri roky, čo prevádzkujú železničné spojenia v Česku i na Slovensku, že museli odrieknuť celý vlak. „Prináša to problémy, keď sa rozbieha nová technika, softvér sa musí odladiť,“ vysvetľuje.

IC-rýchliky pre technické problémy podľa neho rušia aj štátni dopravcovia, často ide práve o poruchy rušňov.

RegioJet si na trať medzi Košicami a Bratislavou prenajal od rakúskej lízingovej spoločnosti European Loco Lease lokomotívy Siemens Vectron.

Tri štvorsystémové elektrické rušne s výkonom 6400 kilowattov sú najmodernejšie, aké sa v Európe používajú, môžu dosiahnuť najvyššiu traťovú rýchlosť 200 kilometrov za hodinu. Doteraz na ťahanie svojich vlakov využíval elektrické lokomotívy Škoda radu 163 zvané Pershing.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:RegioJet tvrdí, že štátne železnice zastavia InterCity do Košíc, ZSSK to odmieta

Záujem o sedadlá

Ekonomicky zatiaľ RegioJet prevádzku svojich rýchlikov nevyhodnocuje, pokladá to za predčasné.

„Vyťaženosť však máme peknú a stále stúpa,“ pochvaľuje si Jančura. „Keď sme si porovnali naše rezervácie s konkurenciou, máme ich v priemere trikrát viac.“ Predvianočné spoje však zvyčajne bývajú obsadené na takmer sto percent.

Podľa riaditeľky odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko Jany Morháčovej dosiahla priemerná obsadenosť ich IC-vlakov v nedeľu 14. decembra, keď RegioJet začal jazdiť približne 50 percent.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 9 614
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 850
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 930
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 235
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 412
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 971
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 114
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 960
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 725
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 623

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila kotlebovca, opozícia jej postup kritizuje

Poslanca ĽSNS Stanislava Mizíka, ktorý kádroval vyznamenaných, polícia odviedla počas rokovania parlamentného výboru.

Sľuby sa iba sľubujú? Čo všetko politici naozaj splnili

Spúšťame Sľuby.sme.sk. Skontrolujeme (ne)splnené záväzky politikov a úradov.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

EKONOMIKA

Nezmyselné zákazy aj bezbrehé rozdávanie. Príklady, kedy Smer pochybil

Prijatých bolo veľa nezmyselných zákonov.

Neprehliadnite tiež

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.

Sporiteľňa zdražila hypotéky. Zvráti jej pokus trend lacných úverov?

Nejde síce o výrazné zdvihnutie úrokových sadzieb. Podľa analytika však bude zaujímavé sledovať reakciu konkurenčných bánk.

Štvorprúdovky nahraďte lepšími cestami prvej triedy, odkazujú odborníci

Na Slovensku je v prevádzke 718 km diaľnic a rýchlostných ciest, 155,6 km sa stavia.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop