AKTUALIZOVANÉ 17:53

Začal sa boj o železnicu. Žlté vlaky RegioJetu boli plné, ale meškali

Cestujúci v súkromnom vlaku chválili nápoje zadarmo, detský kútik aj čistotu.

Konkurencia na železnici zlacňuje lístky a zvyšuje komfort.(Zdroj: SME - Tibor Somogyi)
  • prvýkrát sa na trati KE-BA o zákazníka preťahujú dvaja súperi
  • RegioJet začal na trase prevádzkovať denne dve súpravy
  • cestu medzi oboma mestami zvládnu za 4 hodiny a 53 minút
  • cestujúci chválili nápoje zadarmo, detský kútik aj čistotu

BRATISLAVA, ŽILINA. Usmiati hudobníci v oranžových mikinách a hostesky rozdávajúce cukríky či balóny vítali cestujúcich na peróne v prvý deň, keď RegioJet vyrazil na trasu z Bratislavy do Košíc.

Niektorí cestujúci si vybrali tohto dopravcu len preto, aby videli, čo ponúka.

Tak vyrazila na cestu z Bratislavy do Žiliny aj pani Anna. „Mám režinku, jazdím zadarmo, ale chcela som vyskúšať, čo to je,“ hovorí.

Lístky si kupovala až na stanici. Keďže už nemali voľné miesta v najlacnejšej triede Standard za 6,60 eura, kúpila si drahší lístok v triede Relax za 9,80 eura.

Kým najlacnejší lístok zaručí miesto v kupé pre šesť osôb s plyšovými či koženými sedačkami, trieda Relax má otvorený vozeň. Najdrahšie lístky s označením Business sú na tejto trati za 14 eur, a to v kupé pre štyri osoby s koženými sedačkami.

„Zatiaľ sa mi pohodlne sedí, ale v rýchliku, ktorým chodím, je takisto pohodlne,“ hodnotila počas cesty Anna.

Chýbali im hlásenia

Hoci RegioJet ponúka aj jedlo, Anna si ho neplánovala objednať, tvrdí, že na to nie je zvyknutá. Pochvaľovala si však mätový čaj, čistotu vo vlaku, ako aj ženské časopisy, ktoré dostala zadarmo.

Čo cestujúcim vo vlaku v prvý deň chýbalo, bolo hlásenie staníc, kam vlak prichádza.

Na trati z Bratislavy do Žiliny sa až v Považskej Bystrici prvýkrát z reproduktorov ozvalo, kde vlak najbližšie zastaví. Problém bol aj s pripojením na internet, ktoré často vypadávalo.

Katarína, ktorá sedela v najdrahšej triede, nešla na vlak s tým, že chce ísť špeciálne RegioJetom. Vybrala si ho, lebo jej vyhovoval odchod aj príchod. „Čakala som v rade na lístky, až tam mi povedali, že je to RegioJet,“ vraví.

Cestu si chválila, aj pre občerstvenie. Je tiež rada, že na trh prišla konkurencia. „Štátne železnice budú musieť vyvinúť nejaké úsilie, aby si udržali zákazníkov,“ hovorí.

V budúcnosti si však nebude vyberať vlak podľa toho, či ide o štátne železnice, alebo RegioJet. „Budem sa rozhodovať podľa odchodu a príchodu,“ dodala.

Jazdiť RegioJetom sa však chystá mamička Alena. Nedeľnú cestu prežila aj s potomkom v detskom kupé, kde si mohol kresliť, stavať stavebnicu alebo hrať sa s gumenými drakmi. „Je to lepšie, môže sa tu hrať,“ hovorí.

Meškanie ho neminulo

Hoci sa RegioJet snažil ukázať v plnej kráse, nevyhol sa meškaniu, ktoré kritizujú mnohí cestujúci.

Do Žiliny prišiel oproti grafikonu neskôr o 24 minút, aj preto sa denníku SME nepodarilo zmapovať aj spiatočnú cestu zo Žiliny do Bratislavy tak ako chcel, aby stihol uzávierku.

Vo vlaku, ktorý z Bratislavy vychádzal pred 12. hodinou, sa viezol aj majiteľ RegioJetu Radim Jančura. „Dolaďujeme, koučujeme,“ hovorí.

Keďže prijali stovku stewardov, ktorí mali len základné školenie, počas jazdy s nimi riešia, ako zvládnuť prácu s cestujúcimi.

Prvý vlak, ktorý išiel z Bratislavy pred šiestou ráno, ešte nebol plný, ďalšími dvomi však išlo oveľa viac ľudí. „Máme trikrát viac cestujúcich ako IC vlaky, ale uvidíme, aký záujem bude ďalšie dni,“ hovorí Jančura.

Žiadne veľké chyby nepriznal, vraví, že spravili viaceré malé chybičky, ale keďže cestujúci nevedeli, čo všetko môžu čakať, tak nezistili, že im stewardky poskytli nejakú službu o päť minút neskôr.

„Prebieha to celkom v chaose, ale je to v poriadku,“ zhodnotila situáciu stewardka Zuzana pred stanicou v Trenčíne. Cestujúcim už ponúkla čaj a kávu zadarmo, neskôr prijímala objednávky na jedlo či iné nápoje.

Bez párkov a omelety

Na donášku jedla cestujúci nie sú zvyknutí, aj v súkromnom vlaku preto častejšie chodili do jedálenského vozňa.

Pred druhou hodinou im už stewardka vysvetľovala, že je v reštauračnom vozni plno, nech skúsia niečo z jedál, ktoré im donesie.

Ľudia si podľa nej najčastejšie pýtali kávu. „Objednávajú si však aj sushi,“ dodáva Zuzana s tým, že za toto jedlo zaplatia 3,20 eura.

V ponuke vlakov RegioJet sú aj croassanty za 80 centov, šaláty od 1,60 eura, kurča so šalátom za 3,20 či dezerty od 40 centov do 1,40 eura. Pivo stojí vo vlaku od 80 centov, víno za 1,80 eura.

Cestujúci, ktorí sa spoliehajú, že si dajú v reštauračnom vozni RegioJet párky či omeletu, budú sklamaní, v ponuke nie sú.

Zato si môžu pochutnať na kapustovej či tekvicovej polievke za 1,60 eura, maďarskom guláši za 4 eurá či hovädzích líčkach na červenom víne za 5,20 eura.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  4. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  5. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  6. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  2. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  3. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  4. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  9. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  10. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 424
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 145
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 084
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 744
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 296
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 550
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 508
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 321
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 313
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 027

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KULTÚRA

Rodičia zlyhávajú a vinia dieťa. Film Nina je drsnejší ako horor

Nový slovenský film sa nechce páčiť.

KOMENTÁRE

Keď je prezident Zeman bojovníkom za pravdu

Najnovšie ocenenie je mnohým Čechom na smiech.

Neprehliadnite tiež

Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Minister dopravy predložil koaličným partnerom návrh na 30-ročnú koncesiu Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave.

Toshiba rozpredala lukratívnu výrobu pamäťových čipov, potrebuje hotovosť

Toshiba zápasí s obrovskými stratami pre náklady spojené s bankrotom problematickej americkej jadrovej divízie Westinghouse Electric.

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník.

Humanitárne dary majú byť oslobodené od DPH

K zmenám má dôjsť aj pri daroch, ktoré budú vyvezené do tretích štátov prostredníctvom Ministerstva vnútra SR ako súčasť humanitárnej a dobročinnej činnosti.