AKTUALIZOVANÉ 17:53

Začal sa boj o železnicu. Žlté vlaky RegioJetu boli plné, ale meškali

Cestujúci v súkromnom vlaku chválili nápoje zadarmo, detský kútik aj čistotu.

Konkurencia na železnici zlacňuje lístky a zvyšuje komfort.(Zdroj: SME - Tibor Somogyi)
  • prvýkrát sa na trati KE-BA o zákazníka preťahujú dvaja súperi
  • RegioJet začal na trase prevádzkovať denne dve súpravy
  • cestu medzi oboma mestami zvládnu za 4 hodiny a 53 minút
  • cestujúci chválili nápoje zadarmo, detský kútik aj čistotu

BRATISLAVA, ŽILINA. Usmiati hudobníci v oranžových mikinách a hostesky rozdávajúce cukríky či balóny vítali cestujúcich na peróne v prvý deň, keď RegioJet vyrazil na trasu z Bratislavy do Košíc.

Niektorí cestujúci si vybrali tohto dopravcu len preto, aby videli, čo ponúka.

Tak vyrazila na cestu z Bratislavy do Žiliny aj pani Anna. „Mám režinku, jazdím zadarmo, ale chcela som vyskúšať, čo to je,“ hovorí.

Lístky si kupovala až na stanici. Keďže už nemali voľné miesta v najlacnejšej triede Standard za 6,60 eura, kúpila si drahší lístok v triede Relax za 9,80 eura.

Kým najlacnejší lístok zaručí miesto v kupé pre šesť osôb s plyšovými či koženými sedačkami, trieda Relax má otvorený vozeň. Najdrahšie lístky s označením Business sú na tejto trati za 14 eur, a to v kupé pre štyri osoby s koženými sedačkami.

„Zatiaľ sa mi pohodlne sedí, ale v rýchliku, ktorým chodím, je takisto pohodlne,“ hodnotila počas cesty Anna.

Chýbali im hlásenia

Hoci RegioJet ponúka aj jedlo, Anna si ho neplánovala objednať, tvrdí, že na to nie je zvyknutá. Pochvaľovala si však mätový čaj, čistotu vo vlaku, ako aj ženské časopisy, ktoré dostala zadarmo.

Čo cestujúcim vo vlaku v prvý deň chýbalo, bolo hlásenie staníc, kam vlak prichádza.

Na trati z Bratislavy do Žiliny sa až v Považskej Bystrici prvýkrát z reproduktorov ozvalo, kde vlak najbližšie zastaví. Problém bol aj s pripojením na internet, ktoré často vypadávalo.

Katarína, ktorá sedela v najdrahšej triede, nešla na vlak s tým, že chce ísť špeciálne RegioJetom. Vybrala si ho, lebo jej vyhovoval odchod aj príchod. „Čakala som v rade na lístky, až tam mi povedali, že je to RegioJet,“ vraví.

Cestu si chválila, aj pre občerstvenie. Je tiež rada, že na trh prišla konkurencia. „Štátne železnice budú musieť vyvinúť nejaké úsilie, aby si udržali zákazníkov,“ hovorí.

V budúcnosti si však nebude vyberať vlak podľa toho, či ide o štátne železnice, alebo RegioJet. „Budem sa rozhodovať podľa odchodu a príchodu,“ dodala.

Jazdiť RegioJetom sa však chystá mamička Alena. Nedeľnú cestu prežila aj s potomkom v detskom kupé, kde si mohol kresliť, stavať stavebnicu alebo hrať sa s gumenými drakmi. „Je to lepšie, môže sa tu hrať,“ hovorí.

Meškanie ho neminulo

Hoci sa RegioJet snažil ukázať v plnej kráse, nevyhol sa meškaniu, ktoré kritizujú mnohí cestujúci.

Do Žiliny prišiel oproti grafikonu neskôr o 24 minút, aj preto sa denníku SME nepodarilo zmapovať aj spiatočnú cestu zo Žiliny do Bratislavy tak ako chcel, aby stihol uzávierku.

Vo vlaku, ktorý z Bratislavy vychádzal pred 12. hodinou, sa viezol aj majiteľ RegioJetu Radim Jančura. „Dolaďujeme, koučujeme,“ hovorí.

Keďže prijali stovku stewardov, ktorí mali len základné školenie, počas jazdy s nimi riešia, ako zvládnuť prácu s cestujúcimi.

Prvý vlak, ktorý išiel z Bratislavy pred šiestou ráno, ešte nebol plný, ďalšími dvomi však išlo oveľa viac ľudí. „Máme trikrát viac cestujúcich ako IC vlaky, ale uvidíme, aký záujem bude ďalšie dni,“ hovorí Jančura.

Žiadne veľké chyby nepriznal, vraví, že spravili viaceré malé chybičky, ale keďže cestujúci nevedeli, čo všetko môžu čakať, tak nezistili, že im stewardky poskytli nejakú službu o päť minút neskôr.

„Prebieha to celkom v chaose, ale je to v poriadku,“ zhodnotila situáciu stewardka Zuzana pred stanicou v Trenčíne. Cestujúcim už ponúkla čaj a kávu zadarmo, neskôr prijímala objednávky na jedlo či iné nápoje.

Bez párkov a omelety

Na donášku jedla cestujúci nie sú zvyknutí, aj v súkromnom vlaku preto častejšie chodili do jedálenského vozňa.

Pred druhou hodinou im už stewardka vysvetľovala, že je v reštauračnom vozni plno, nech skúsia niečo z jedál, ktoré im donesie.

Ľudia si podľa nej najčastejšie pýtali kávu. „Objednávajú si však aj sushi,“ dodáva Zuzana s tým, že za toto jedlo zaplatia 3,20 eura.

V ponuke vlakov RegioJet sú aj croassanty za 80 centov, šaláty od 1,60 eura, kurča so šalátom za 3,20 či dezerty od 40 centov do 1,40 eura. Pivo stojí vo vlaku od 80 centov, víno za 1,80 eura.

Cestujúci, ktorí sa spoliehajú, že si dajú v reštauračnom vozni RegioJet párky či omeletu, budú sklamaní, v ponuke nie sú.

Zato si môžu pochutnať na kapustovej či tekvicovej polievke za 1,60 eura, maďarskom guláši za 4 eurá či hovädzích líčkach na červenom víne za 5,20 eura.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 065
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 870
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 901
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 399
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 104
  6. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 576
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 491
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 654
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 972
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 755

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

EKONOMIKA

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Sulík sa stretol s ministrom financií.

ŠPORT

Sagan: Keď idem so Slovákmi, navzájom sa motivujeme

Majstra sveta čaká prvý ostrý štart.

Neprehliadnite tiež

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop