Železnice ukázali svoje najlepšie vozne. Porovnajte ich s RegioJetom

Namiesto koženky sa štátna firma pokúša zaujať klientov koženými sedadlami.

Štátny dopravca dúfa, že priláka náročných klientov, ktorí radšej cestujú autami. Novým interiérom chce zároveň konkurovať RegioJetu, ktorý má vlastnú business class.(Zdroj: ZSSK)

Štátny dopravca nasadí do vlakov InterCity VIP vozne s novým dizajnom.

BRATISLAVA. Železničná spoločnosť Slovensko sa túži zbaviť imidžu firmy, ktorá sa aj v roku 2014 musí spoliehať na koženkové vozne z osemdesiatych rokov.

Konkurenčný boj na trati Bratislava – Košice ju primäl objednať si tri „prémiové“ vozne s novým dizajnom. Určené budú VIP klientom, ktorí chcú cestovať pohodlne a mať relatívne súkromie.

„Cieľom je pritiahnuť aj ľudí, ktorí hľadajú vyššiu kvalitu a nevyužívali doteraz vlaky preto, že neponúkali požadovaný štandard,“ tvrdí hovorkyňa Železničnej spoločnosti (ZSSK) Jana Morháčová.

Stolík ako žolík

Trieda 1 plus
  • Cena lístku v najvyššej triede na trasu Košice – Bratislava vyjde minimálne na 25 eur.
  • V cene lístka je trojchodové menu, značková káva, voda či denná tlač.

Vynovené vozne plánuje dopravca od nedele nasadzovať vo vlakoch InterCity ako odpoveď na nástup žltých expresov spoločnosti RegioJet.

Rozdelené budú na dve časti a železničiari v nich usadia cestujúcich, ktorí si zaplatia novú najvyššiu triedu "1 plus" alebo triedu "2 plus".

„V každom vlaku InterCity bude jeden takýto vozeň,“ dodáva hovorkyňa.

Pri modernizácii sa železničiari rozhodli staviť na tradičné kupé, ktoré prešlo viacerými zmenami. Vo VIP triede je najviditeľnejšou novinkou nižší počet miest – namiesto šiestich pasažierov zostanú štyria.

Túto zmenu dosiahla ZSSK bez náročnejších úprav - prostrednú sedačku stačilo len „prikryť“ stolíkom. Je to vraj lacnejšie i praktickejšie. „Takéto riešenie je bežné i v leteckej doprave. Viaceré aerolinky ho využívajú v biznis triede,“ hovorí Morháčová.

V prípade potreby totiž môžu železničiari stolík odmontovať a opätovne kapacitu zvýšiť. „Išli sme cestou maximálneho možného využitia,“ dodáva hovorkyňa.

Ďalšími zmenami prešli i samotné sedačky v najvyššej triede. Tie budú odteraz polohovateľné a na ich povrchu pribudla koža.

„V kupé budú mať cestujúci k dispozícii aj individuálne osvetlenie, nastavenie teploty a pod každým sedadlom zásuvku,“ vypočítava Morháčová.

V kupé triedy "2 plus" bude naproti tomu šesť miest pre cestujúcich a čalúnené polohovateľné sedačky.

Posledná šanca?

Úpravy vagónu si ZSSK objednala vo svojom opravárenskom depe vo Zvolene. Podľa Morháčovej vyšli práce na „desiatky tisíc eur“.

Či to bude stačiť, sa ukáže. „Lákanie VIP pasažierov je jednou z mála šancí, ako môže ZSSK po nástupe konkurencie a bezplatného cestovania bojovať o každý cent,“ hovorí Ondrej Matej, dopravný expert blízky SDKÚ.

Nový interiér vagónov však musí byť podľa neho spojený s ďalšími službami. „Pre týchto cestujúcich bude musieť ZSSK zaistiť kultivované prostredie na staniciach či bezpečné parkovanie ich vozidiel,“ dodáva Matej.

sm-1213-006-vlaky_res.jpg

Kliknutím zväčšíte

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 605
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 091
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 356
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 429
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 385
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 876
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 594
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 461
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 436
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 859

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop