Sme iní ako európske low-costy, hovorí šéf Flydubai Ghaith Al Ghaith

S letmi Emirates si nová linka do Bratislavy nebude konkurovať, hľadá cestujúcich, ktorí chcú lietať domov.

(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

Rastieme cez nové trhy ako Bratislava, hovorí generálny riaditeľ Flydubai.

BRATISLAVA. V sobotu 6. decembra si niektorí Slováci podarovali mikulášsky darček – prvýkrát v histórii sa mohli dostať lietadlom do Dubaja priamo z Bratislavy.

Pravidelné letecké spojenie dvakrát za týždeň rozbehla nízkonákladová letecká spoločnosť Flydubai. Od januára by to malo byť až trikrát, v lete v prípade záujmu dokonca až štyrikrát za týždeň.

Dubajská firma patrí podobne ako hlavná tamojšia letecká spoločnosť Emirates miestnej vláde. Jej generálny riaditeľ Ghaith Al Ghaith ju vedie od roku 2008, dovtedy pracoval práve pre Emirates, využil teda jej znalosti a skúsenosti. Hovorí však, že Flydubai je iná.

Jedna aerolinka bola málo

Ako ste sa dostali k rozbiehaniu úplne novej leteckej spoločnosti?

Vláda sa v roku 2008 rozhodla rozbehnúť nové aerolinky, urobili sme si rozsiahlu štúdiu o tom, ako by to malo vyzerať. Stále sme mali k dispozícii odborníkov od Emirates, ale keď sme o rok neskôr začali prevádzku, už sme boli osobitná firma a pomoc skončila.

V júni 2009 sme spustili prevádzku, urobili sme v tom čase najväčšiu jednorazovú objednávku 50 nových boeingov.

Nebolo to ľahké, pretože sme to spúšťali v najťažšej ekonomickej situácii, akú sme si len vedeli predstaviť. Začali sme to pripravovať, a v roku 2008 sa objavili všetky tie problémy, prišla kríza.

Nezastavili sme sa však, nezrušili sme ani jedinú objednávku, vydržali sme to. Vyrástli sme a teraz po piatich rokoch lietame už do 86 destinácií.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež:Flydubai spojil Bratislavu s Maledivami aj Srí-Lankou

Z čoho vychádzal nápad rozbehnúť v Dubaji okrem klasickej leteckej spoločnosti aj nízkonákladovú?

V Dubaji žijú ľudia z 200 rôznych krajín. Dubaj je uzol, kde je dobré prísť s novým produktom a otestovať ho. Každý tam prichádza rozbehnúť biznis, uviesť nový produkt, distribuovať ho, je to uzol, odkiaľ sa dá dostať ďalej.

Potrebuje viac prepravnej kapacity a viac letov. Mali sme už Emirates, jednu z najúspešnejších aeroliniek v histórii leteckej dopravy.

Vláda však stále uvažovala o tom, ako ešte lepšie vybudovať infraštruktúru, ktorá sme mali. Rozbehla teda spoločnosť s trochu iným zameraním, na nízkonákladovú dopravu, ale nie iba na to.

Nie sme lacnou aerolinkou, ako to poznáte z Európy. My sme iní, náš trh je iný, náš zákazník je iný, nemôžeme ponúkať ten istý produkt ako tunajšie nízkonákladovky.

Iná nízkonákladovka

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 749
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 450
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 986
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 272
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 821
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 498
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 443
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 311
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 806
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 468

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Až do minulého roka bol najznámejším prvým cisárskym rezom, keď prežili žena aj dieťa, prípad z roku 1500. Tím českých vedcov však prišiel s novým objavom.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop