BRATISLAVA. Úrad pre reguláciu sieťových odvetví SR (ÚRSO) na podnet odberateľov začal riešiť správanie niektorých dodávateľov pri ich snahe zaviazať si zákazníkov na ďalšie obdobie.
"Slovenské domácnosti sú v týchto dňoch zaplavené s obálkami, v ktorých veľkí aj menší dodávatelia ponúkajú odberateľom výhody v podobe takzvaných asistenčných služieb. Upozorňujeme, že spájanie asistenčných služieb s dodávkou elektriny a plynu je neprípustné,“ informoval hovorca ÚRSO Miroslav Lupták.
Dodávateľom energií hrozí pri zistení zavádzania odberateľov pokuta až do výšky 100 tisíc eur.
Podľa regulačného úradu spomínané asistenčné služby, ktoré sa napríklad týkajú pomoci v prípade havárie, pomoci pri zablokovaní dverí či lekára na telefóne, nie sú v skutočnosti služby v prospech odberateľa.
"Ide o trik, ako si zaviazať na dlhú dobu odberateľa, aby platil za niečo, čo vôbec nepotrebuje a vlastne ani nechce,“ dodal Lupták. Trik má spočívať v podobe neprehľadných podmienok o časovej viazanosti dodatkov.
"Komplikovanosť postupu zrušenia dodatkov nahráva zmene asistenčných služieb z doby určitej na dobu neurčitú a odberateľ tak bude ďalej platiť za služby bez ohľadu na to, či si to želá alebo nie,“ vysvetlil Lupták.
Regulátor taktiež upozorňuje odberateľov, aby sa dobre zoznámili s podmienkami ponúkanej zľavy na dodávku energií. "Výška a spôsob výpočtu zľavy sú zložité a je veľmi pravdepodobné, že k uplatneniu zľavy ani nedôjde. Nárok na ňu totiž vznikne iba v prípade spotreby elektriny nad 2 000 kilowatthodín za rok a dodávateľ ju poskytne až po splnení tejto podmienky,“ konštatoval Lupták.