Smer otázky stravy v bufetoch vyjasnenú nemá, možné je aj uznesenie

Podľa informácií TASR pripadá do úvahy aj podobné riešenie, ako bolo pri zákone o verejnom obstarávaní týkajúceho sa schránkových firiem

BRATISLAVA. Poslanci vládneho Smeru zatiaľ nemajú vyriešenú otázku, ako sa postavia k novele školského zákona od Renáty Zmajkovičovej (Smer), ktorá ponecháva v školských bufetoch len zdravú stravu.

Právnu normu už raz snemovňa schválila, prezident Andrej Kiska ju ale do parlamentu vrátil pre jej nejednoznačnosť.

O tom, či pripomienky hlavy štátu dostanú zelenú, čo by znamenalo vypustenie Zmajkovičovej zoznamu zakázaných potravín, sa malo rozhodnúť v rámci prebiehajúcej 44. schôdze už tento týždeň.

V tom čase sa v Smere hovorilo o tom, že svoju stranícku kolegyňu podržia a Kiskove pripomienky odmietnu.

Situácia sa však zmenila a hlasovanie o školskom zákone sa preložilo na utorok.

Postoj vládnej strany by sa mal vyjasniť v pondelok. Podľa informácií TASR pripadá do úvahy aj podobné riešenie, ako bolo pri zákone o verejnom obstarávaní týkajúceho sa schránkových firiem, ktorého súčasťou sa stalo aj uznesenie parlamentu požadujúce ďalšie úpravy do budúcnosti.

Vyriešiť sa musí aj otázka vetovaného Obchodného zákonníka, ktorý zavádza jednoeurové eseročky. V tomto prípade Kiska vetoval zákon ako celok, čo znamená, že pre poslancov nie je priestor na žiadne úpravy. Právna norma buď minimálne 76 hlasmi prejde v pôvodnom znení, alebo ju plénum odmietne.

V rámci pokračujúcej schôdze musia poslanci prerokovať ešte 60 bodov z celkového počtu 133. Prevahu majú opozičné návrhy zákonov. Ako prvá však príde na rad v utorok ráno vládna novela zákona o petičnom práve, ktorá zavádza petície podané prostredníctvom elektronických prostriedkov. Takéto elektronické petície majú byť doplnkom k súčasnej klasickej písomnej forme. Pôvodne prišiel Úrad vlády SR s myšlienkou, aby sa realizovali výhradne cez Ústredný portál verejnej správy a boli viazané na zaručený elektronický podpis. S tým nesúhlasili viacerí predstavitelia tretieho sektora. Ich hromadnú pripomienku podporilo viac ako 2500 ľudí. Domnievali sa, že ide o ďalší pokus obmedziť možnosť podpisovať petície na internete, pretože potrebný elektronický občiansky preukaz s aktivovaným čipom má dnes len päť percent obyvateľov Slovenska.

Následne by sa malo hovoriť o nápade nezaradených liberálnych poslancov zrušiť financovanie RTVS cez koncesionárske poplatky. Novou cestou má byť podľa novely zákona o RTVS financovanie ročným príspevkom vo výške 0,142 percenta z ročného HDP, minimálne však sumou 90 miliónov eur. "Ako predkladatelia máme za to, že či už jednotliví občania alebo právnické osoby odovzdávajú vo forme daní štátu časť výsledkov svoje práce a je preto nesprávne ich za takúto službu de facto ešte raz zdaniť," vysvetľujú Daniel Krajcer, Martin Chren, Jozef Kollár, Juraj Miškov a Juraj Droba. Odídenci zo SaS sú presvedčení, že dnešný spôsob platenia úhrad pre RTVS je nespravodlivý a z dlhodobého hľadiska neudržateľný.

Priebeh poslednej riadnej schôdze roku 2014 preruší mimoriadne rokovanie s cieľom vysloviť nedôveru ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi (Smer-SD). Opozícia odovzdala potrebné podpisy v piatok (5.12.), predseda NR SR Peter Pellegrini (Smer-SD) musí schôdzu zvolať do siedmich kalendárnych dní. Pri návrhu na odvolanie člena vlády sa program schôdze neschvaľuje, rokovať sa teda určite bude. Počiatkovi opozícia vyčíta tender Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) na firmu zabezpečujúcu platby mýta cez palivové karty.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 676
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 838
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 315
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 994
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 005
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 364
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 304
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 109
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 054
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 635

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.