Volkswagen v upravenej stratégii kladie väčší dôraz na južnú Čínu

Volkswagen (VW) sa nesie v južnej Číne, ktorá má relatívne slušnú životnú úroveň, na úspešnej vlne.

PEKING. Informuje o tom portál Wall Street Journal Deutschland (WSJD). Jeho pozícia sa zlepšuje napriek tomu, že najväčší trh s osobnými autami na svete znižuje tempo medziročného prírastku ich predaja a že sa na ňom konkurencia výrobcov zostruje. VW v tejto situácii rastie aj na úkor konkurentov.

Južná Čína sa stala prvým veľkým regiónom komunistickej ľudovej republiky, v ktorej sa po zavedení hospodárskych reforiem koncom 70. rokov minulého storočia začala zvyšovať životná úroveň.

Južná Čína sa pokladá za kľúč k automobilovému trhu krajiny. Až 10 % predaja osobných vozidiel pripadá na jej provinciu Kuang-tung. Provincia je však významná aj tým, že jej podiel na čínskom hrubom domácom produkte je najmenej 11 %.

VW celkom zreteľne stavia stratégiu ďalšieho podnikania na juhu republiky. V rámci stratégie Choď na juh (Go South) tam rozširuje svoje výrobné kapacity a distribučnú sieť. Za prvých osem mesiacov tohto roka bol podiel VW na predaných nových automobilov takmer 12-% Pred štyrmi rokmi nedosahoval ani 9 %. Údaje sú objektívne, uverejnila ich spoločnosť pre výskum trhu Ways Consulting v Kuang-čou, administratívnom centre provincie Kuang-tung.

VW otvoril na juhu nový závod a pridal k nemu aj mnoho autopredajní. Koncern sa predtým prednostne zameriaval na sever Číny. V ňom sa pred mnohými rokmi nachádzali jeho hlavní partneri v čase, keď začal prenikať na trh tejto obrovskej krajiny.

Šéf VW China Jochem Heizmann dodal, že juhu sa spočiatku nevenovala dostatočná pozornosť. Situácia sa však zmenila, provincia je veľmi dôležitá, rýchlo sa rozvíja.

Práve v období, keď VW aktualizuje svoju stratégiu v Číne, začína sa spomaľovať medziročný rast predaja osobných automobilov. Za prvých 10 mesiacov tohto roka stúpol o 9,8 %. V medzinárodnom porovnaní je to veľa, ale v nedávnej minulosti boli prírastky spravidla dvojciferné.

Zmenu klímy cítia výrobcovia aj na rastúcom juhu. Miestne úrady sa tam pustili do boja proti znečisťovaniu životného prostredia a s dopravnými zápchami. V Kuang-čou začali platiť prísne pravidlá pre zaraďovanie vozidiel do cestnej premávky, a tie sa už prejavujú.

Výrobcovia sa začali viac zameriavať na mestá vo vnútrozemí, ktoré sú stále menej nasýtené osobnými vozidlami, ale inde sa medzi sebou pustili do vytesňovania z trhu. VW zvyšuje na juhu odbyt na úkor Japoncov, ktorí tam začali podnikať oveľa skôr ako on a ktorí pokladali juh krajiny za garanta svojho vzostupu. Toyota Nissan a Honda mali v poslednom období podiel na trhu 29,1 %. Ich výsledok sa zhoršil v porovnaní s rokom 2009 o 5,5 %. Japoncom prestali v Číne kvitnúť ruže pred vyše dvoma rokmi, keď sa opäť rozhorel dávny čínsko-japonský teritoriálny spor o ostrovy v Čínskom mori. Ale to nie je jediný dôvod poklesu záujmu o ich produkciu. Japonskí výrobcovia majú konzervatívne modelové rady. Expert Ways Consulting Wang Guorui sa preto domnieva, že sa ich trhový podiel bude ďalej znižovať.

Protijaponské nálady sa v Číne v poslednom období zmiernili, napriek tomu niektorí japonskí výrobcovia museli skorigovať svoje odbytové ciele. Nissan predal v októbri medziročne menej áut o 9 % a už upravil aj odhad ich tohtoročného odbytu. Mal by dosiahnuť 1,27 milióna, o 130.000 vozidiel menej než vlani.

Volkswagen s partnermi investuje v rokoch 2015-2019 v Číne 22 miliárd eur. Vedenie koncernu údaj uverejnilo v piatok (28. 11.). Podľa rozhodnutia dozornej rady z vlaňajška v rokoch 2014 až 2019 sa počítalo s celkovými investíciami 18,2 miliardy eur.

Vlani otvoril VW v meste Fošan, ktorý leží blízko Kuang-čou, automobilku s ročnou produkciou 300.000 vozidiel modelov VW a Audi. Volkswagen má v Číne už výrobnú kapacitu 3,3 milióna vozidiel ročne. V južnej Číne vzrástol počet jeho autopredajní na 350, kým v roku 2009 ich tam mal 190.

V súlade so zvyšovaním životnej úrovne rastú kvalitatívne nároky čínskych zákazníkov aj na automobily. Takmer pätina zákazníkov, ktorí si objednali vozidlo od VW, uviedla, že ich rozhodnutie ovplyvnila kvalita jeho áut. V podobnom prieskume poradenskej firmy J.D. Power na rovnakú otázku odpovedala len sedmina respondentov, ktorí sa rozhodli pre japonské značky.

Niektorí záujemcovia o nové auto v južnej Číne však upozorňujú na to, že Volkswagen sa môže stať obeťou vlastného úspechu. Má totiž veľmi dlhé dodacie lehoty. A okrem toho, tam už vraj jazdí po cestách priveľa jeho áut.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 610
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 550
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 298
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 859
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 966
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 340
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 306
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 093
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 035
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 620

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko, Štrajk vo Volkswagene, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.