SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Volkswagen v upravenej stratégii kladie väčší dôraz na južnú Čínu

Volkswagen (VW) sa nesie v južnej Číne, ktorá má relatívne slušnú životnú úroveň, na úspešnej vlne.

PEKING. Informuje o tom portál Wall Street Journal Deutschland (WSJD). Jeho pozícia sa zlepšuje napriek tomu, že najväčší trh s osobnými autami na svete znižuje tempo medziročného prírastku ich predaja a že sa na ňom konkurencia výrobcov zostruje. VW v tejto situácii rastie aj na úkor konkurentov.

Južná Čína sa stala prvým veľkým regiónom komunistickej ľudovej republiky, v ktorej sa po zavedení hospodárskych reforiem koncom 70. rokov minulého storočia začala zvyšovať životná úroveň.

Južná Čína sa pokladá za kľúč k automobilovému trhu krajiny. Až 10 % predaja osobných vozidiel pripadá na jej provinciu Kuang-tung. Provincia je však významná aj tým, že jej podiel na čínskom hrubom domácom produkte je najmenej 11 %.

Skryť Vypnúť reklamu

VW celkom zreteľne stavia stratégiu ďalšieho podnikania na juhu republiky. V rámci stratégie Choď na juh (Go South) tam rozširuje svoje výrobné kapacity a distribučnú sieť. Za prvých osem mesiacov tohto roka bol podiel VW na predaných nových automobilov takmer 12-% Pred štyrmi rokmi nedosahoval ani 9 %. Údaje sú objektívne, uverejnila ich spoločnosť pre výskum trhu Ways Consulting v Kuang-čou, administratívnom centre provincie Kuang-tung.

VW otvoril na juhu nový závod a pridal k nemu aj mnoho autopredajní. Koncern sa predtým prednostne zameriaval na sever Číny. V ňom sa pred mnohými rokmi nachádzali jeho hlavní partneri v čase, keď začal prenikať na trh tejto obrovskej krajiny.

Šéf VW China Jochem Heizmann dodal, že juhu sa spočiatku nevenovala dostatočná pozornosť. Situácia sa však zmenila, provincia je veľmi dôležitá, rýchlo sa rozvíja.

Skryť Vypnúť reklamu

Práve v období, keď VW aktualizuje svoju stratégiu v Číne, začína sa spomaľovať medziročný rast predaja osobných automobilov. Za prvých 10 mesiacov tohto roka stúpol o 9,8 %. V medzinárodnom porovnaní je to veľa, ale v nedávnej minulosti boli prírastky spravidla dvojciferné.

Zmenu klímy cítia výrobcovia aj na rastúcom juhu. Miestne úrady sa tam pustili do boja proti znečisťovaniu životného prostredia a s dopravnými zápchami. V Kuang-čou začali platiť prísne pravidlá pre zaraďovanie vozidiel do cestnej premávky, a tie sa už prejavujú.

Výrobcovia sa začali viac zameriavať na mestá vo vnútrozemí, ktoré sú stále menej nasýtené osobnými vozidlami, ale inde sa medzi sebou pustili do vytesňovania z trhu. VW zvyšuje na juhu odbyt na úkor Japoncov, ktorí tam začali podnikať oveľa skôr ako on a ktorí pokladali juh krajiny za garanta svojho vzostupu. Toyota Nissan a Honda mali v poslednom období podiel na trhu 29,1 %. Ich výsledok sa zhoršil v porovnaní s rokom 2009 o 5,5 %. Japoncom prestali v Číne kvitnúť ruže pred vyše dvoma rokmi, keď sa opäť rozhorel dávny čínsko-japonský teritoriálny spor o ostrovy v Čínskom mori. Ale to nie je jediný dôvod poklesu záujmu o ich produkciu. Japonskí výrobcovia majú konzervatívne modelové rady. Expert Ways Consulting Wang Guorui sa preto domnieva, že sa ich trhový podiel bude ďalej znižovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Protijaponské nálady sa v Číne v poslednom období zmiernili, napriek tomu niektorí japonskí výrobcovia museli skorigovať svoje odbytové ciele. Nissan predal v októbri medziročne menej áut o 9 % a už upravil aj odhad ich tohtoročného odbytu. Mal by dosiahnuť 1,27 milióna, o 130.000 vozidiel menej než vlani.

Volkswagen s partnermi investuje v rokoch 2015-2019 v Číne 22 miliárd eur. Vedenie koncernu údaj uverejnilo v piatok (28. 11.). Podľa rozhodnutia dozornej rady z vlaňajška v rokoch 2014 až 2019 sa počítalo s celkovými investíciami 18,2 miliardy eur.

Vlani otvoril VW v meste Fošan, ktorý leží blízko Kuang-čou, automobilku s ročnou produkciou 300.000 vozidiel modelov VW a Audi. Volkswagen má v Číne už výrobnú kapacitu 3,3 milióna vozidiel ročne. V južnej Číne vzrástol počet jeho autopredajní na 350, kým v roku 2009 ich tam mal 190.

Skryť Vypnúť reklamu

V súlade so zvyšovaním životnej úrovne rastú kvalitatívne nároky čínskych zákazníkov aj na automobily. Takmer pätina zákazníkov, ktorí si objednali vozidlo od VW, uviedla, že ich rozhodnutie ovplyvnila kvalita jeho áut. V podobnom prieskume poradenskej firmy J.D. Power na rovnakú otázku odpovedala len sedmina respondentov, ktorí sa rozhodli pre japonské značky.

Niektorí záujemcovia o nové auto v južnej Číne však upozorňujú na to, že Volkswagen sa môže stať obeťou vlastného úspechu. Má totiž veľmi dlhé dodacie lehoty. A okrem toho, tam už vraj jazdí po cestách priveľa jeho áut.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Zelená Bratislava
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 121
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 135
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 103
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 743
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 732
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 363
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 400
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 253
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 173
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 928
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Nemecko, Čína
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Ilustračná snímka projektu Nesto.

Maďarská národná banka nezmenila úrokové sadzby

Banka očakáva, že zotavovanie ekonomiky z koronakrízy bude dlhšie, než sa predpokladalo.

Maďarský forint.

Švédsko zakázalo zariadenia od Huawei a ZTE pri budovaní 5G sietí

Huawei popiera, že predstavuje bezpečnostné riziko.

Ilustračné foto.

Americké ministerstvo spravodlivosti zažalovalo Google

Spoločnosť podľa ministerstva porušila hospodársku súťaž.

Google - ilustračná fotografia.