AKTUALIZOVANÉ O 16:10

Železnice potvrdili odchod generálneho riaditeľa, nahradí ho Dušan Šefčík

Doterajší riaditeľ Štefan Hlinka požiadal o uvoľnenie z funkcie z osobných dôvodov.

Doplnené o stanoviská ministerstva dopravy a ďalších o 16:10.

Minister dopravy jeho odstúpenie okamžite prijal.

BRATISLAVA. V spoločnosti Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) dôjde k zmene vo vedení. Doterajší generálny riaditeľ Štefan Hlinka požiadal o uvoľnenie zo svojej funkcie ku koncu decembra tohto roku.

Urobil tak podľa hovorkyne firmy Martiny Pavlikovej z osobných dôvodov. Správna rada spoločnosti, ako aj minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) toto rozhodnutie akceptovali.

Šéf rezortu dopravy zároveň vymenoval do funkcie nového riaditeľa Dušana Šefčíka s účinnosťou od 1. januára 2015. Ten je v súčasnosti námestníkom generálneho riaditeľa pre ekonomiku.

Hlinka pôsobil v ŽSR na rôznych funkciách od decembra 2002. Železnice majú na starosti správu železničnej infraštruktúry.

Výkonom funkcie generálneho riaditeľa spoločnosti bol poverený od júna do júla 2003, generálnym
riaditeľom bol od apríla 2008 do októbra 2010 a súčasnú funkciu na čele spoločnosti zastával od apríla 2012.

Od augusta 2012 je aj v dozorných radách Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) a Železničnej
spoločnosti Cargo Slovakia, a. s. (ZSSK Cargo).

Ministerstvo dopravy sa k odstúpeniu Hlinku nechcelo vyjadrovať. Predošlý generálny riaditeľ ZSSK Pavel Kravec
označil odchod šéfa ŽSR za prekvapujúci, keďže bol dlhoročným topmanažérom. "Dôvody, prečo odstupuje sú
nepochopiteľné," uviedol Kravec.

Nového generálneho riaditeľa Šefčíka považuje za veľmi dobre zorientovaného odborníka v oblasti železníc.
Európska komisia v októbri vyjadrila obavy o súlade postupu príslušných orgánov SR s európskymi pravidlami o
verejnom obstarávaní v tendri ŽSR na modernizáciu železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá.

Ak by sa podozrenia z porušenia pravidiel o verejnom obstarávaní potvrdili, komisia bude môcť uplatniť finančné korekcie na projekt. V závislosti od závažnosti porušenia pravidiel by komisia nepreplatila náklady v plnej výške. V prípade najzávažnejších porušení komisia môže rozhodnúť, že náklady na daný projekt nepreplatí vôbec.

Komisia otvorila konanie na základe sťažnosti stavebnej spoločnosti Skanska SK, a. s. ktorá v tendri predložila
najlacnejšiu ponuku 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. ŽSR ju zo súťaže opakovane vylúčili, čo spoločnosť
označila za diskrimináciu a mala podozrenie z manipulácie pri opätovnom vyhodnotení ponúk.

Ministerstvo dopravy vtedy vyslovilo nádej, že Slovensku sa podarí svojimi argumentmi Brusel presvedčiť a pokuta
udelená nebude. "Ak by aj Slovensko pokutu dostalo, jej výška bude určená po niekoľkoročnom vyjednávaní a diskusiách oboch strán sporu a nedá sa dnes prejudikovať," uviedol rezortný hovorca Martin Kóňa.

Ak by bol projekt modernizácie trate Zlatovce - Trenčianska Teplá vyňatý z financovania zo zdrojov EÚ cez Operačný program Doprava 2007 - 2013, SR by o tieto peniaze neprišla a môže ich využiť na iné železničné projekty.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 9 982
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 5 893
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 077
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 171
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 607
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 005
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 872
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 841
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 372
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 247

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bývalý vyšetrovateľ: Zločinci najradšej obchodujú so štátom, peniaze tam majú isté

V tieňovej ekonomike sa pohybuje veľké množstvo peňazí.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

Neprehliadnite tiež

Počet osobných bankrotov na Slovensku výrazne vzrástol

Posledné mesiace priniesli Slovensku rekordný počet osobných bankrotov.

Zlaté časy svetovej ekonomiky môžu potrvať až do roku 2020, tvrdí analytik

Súčasné obdobie v svetovej ekonomike môže byť najdlhšou konjunktúrou od druhej svetovej vojny.

Elena Kohútiková odchádza z pozície zástupkyne generálneho riaditeľa VÚB

Bude však naďalej aktívna v správnych a vedeckých radách univerzít, v Nadácii VÚB a má aj ďalšie plány.

Americká centrálna banka sa začne zbavovať dlhopisov, ktoré nakupuje od krízy

Americká centrálna banka (Fed) začne obmedzovať svoje obrovské portfólio dlhopisov, ktoré nakupovala v úsilí o stabilizáciu ekonomiky po finančnej kríze z roku 2008.