AKTUALIZOVANÉ O 16:10

Železnice potvrdili odchod generálneho riaditeľa, nahradí ho Dušan Šefčík

Doterajší riaditeľ Štefan Hlinka požiadal o uvoľnenie z funkcie z osobných dôvodov.

Doplnené o stanoviská ministerstva dopravy a ďalších o 16:10.

Minister dopravy jeho odstúpenie okamžite prijal.

BRATISLAVA. V spoločnosti Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) dôjde k zmene vo vedení. Doterajší generálny riaditeľ Štefan Hlinka požiadal o uvoľnenie zo svojej funkcie ku koncu decembra tohto roku.

Urobil tak podľa hovorkyne firmy Martiny Pavlikovej z osobných dôvodov. Správna rada spoločnosti, ako aj minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) toto rozhodnutie akceptovali.

Šéf rezortu dopravy zároveň vymenoval do funkcie nového riaditeľa Dušana Šefčíka s účinnosťou od 1. januára 2015. Ten je v súčasnosti námestníkom generálneho riaditeľa pre ekonomiku.

Hlinka pôsobil v ŽSR na rôznych funkciách od decembra 2002. Železnice majú na starosti správu železničnej infraštruktúry.

Výkonom funkcie generálneho riaditeľa spoločnosti bol poverený od júna do júla 2003, generálnym
riaditeľom bol od apríla 2008 do októbra 2010 a súčasnú funkciu na čele spoločnosti zastával od apríla 2012.

Od augusta 2012 je aj v dozorných radách Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) a Železničnej
spoločnosti Cargo Slovakia, a. s. (ZSSK Cargo).

Ministerstvo dopravy sa k odstúpeniu Hlinku nechcelo vyjadrovať. Predošlý generálny riaditeľ ZSSK Pavel Kravec
označil odchod šéfa ŽSR za prekvapujúci, keďže bol dlhoročným topmanažérom. "Dôvody, prečo odstupuje sú
nepochopiteľné," uviedol Kravec.

Nového generálneho riaditeľa Šefčíka považuje za veľmi dobre zorientovaného odborníka v oblasti železníc.
Európska komisia v októbri vyjadrila obavy o súlade postupu príslušných orgánov SR s európskymi pravidlami o
verejnom obstarávaní v tendri ŽSR na modernizáciu železničnej trate Zlatovce - Trenčianska Teplá.

Ak by sa podozrenia z porušenia pravidiel o verejnom obstarávaní potvrdili, komisia bude môcť uplatniť finančné korekcie na projekt. V závislosti od závažnosti porušenia pravidiel by komisia nepreplatila náklady v plnej výške. V prípade najzávažnejších porušení komisia môže rozhodnúť, že náklady na daný projekt nepreplatí vôbec.

Komisia otvorila konanie na základe sťažnosti stavebnej spoločnosti Skanska SK, a. s. ktorá v tendri predložila
najlacnejšiu ponuku 201 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. ŽSR ju zo súťaže opakovane vylúčili, čo spoločnosť
označila za diskrimináciu a mala podozrenie z manipulácie pri opätovnom vyhodnotení ponúk.

Ministerstvo dopravy vtedy vyslovilo nádej, že Slovensku sa podarí svojimi argumentmi Brusel presvedčiť a pokuta
udelená nebude. "Ak by aj Slovensko pokutu dostalo, jej výška bude určená po niekoľkoročnom vyjednávaní a diskusiách oboch strán sporu a nedá sa dnes prejudikovať," uviedol rezortný hovorca Martin Kóňa.

Ak by bol projekt modernizácie trate Zlatovce - Trenčianska Teplá vyňatý z financovania zo zdrojov EÚ cez Operačný program Doprava 2007 - 2013, SR by o tieto peniaze neprišla a môže ich využiť na iné železničné projekty.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 745
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 996
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 235
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 361
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 346
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 910
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 621
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 553
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 462
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 860

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop