Rýchlostná cesta R2 nepôjde popri Sliači

Obyvatelia kúpeľného mestečka Sliač sa obávali, že im do života zasiahne okrem letiska aj rýchlostná cesta R2, ktorá ohrozí pramene.

Výstavba rýchlostnej cesty R2 Úsek Zvolen - Pstruša – Kriváň južný obchvat Detvy.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

DETVA, ŽIAR NAD HRONOM. Výsledky hydrogeologického prieskumu pri Sliači neumožnia Národnej diaľničnej spoločnosti využiť variant severného obchvatu Zvolena, ktorý mal spojiť kúpeľné mesto so Zvolenom. SME to potvrdil včera minister dopravy Ján Počiatek.

„V úseku Sliač sme dostali zamietavé stanovisko z pohľadu spodných vôd a budeme musieť zmeniť pravdepodobne trasovanie. Vrátime sa k environmentálnemu posudzovaniu. Bohužiaľ, taká je legislatíva, musíme ju rešpektovať a vraciame sa v čase,“ konštatoval Počiatek.

Tri varianty

Riaditeľ NDS Milan Gajdoš dodal, že oficiálne stanovisko ešte nemajú, ale podľa predbežných informácií by úsek pri Sliači nemal byť schválený.

Do úvahy prichádzajú ďalšie tri varianty, a to odklonenie existujúcej trasy ešte bližšie k Zvolenu alebo výraznejšie nákladnejší južný obchvat Zvolena a podľa Gajdoša ešte aj hypotetická tretia možnosť, ťah cez mesto Zvolen.

Počiatek nechcel odhadovať, kedy by spomínaný úsek mohol byť hotový. Tvrdí, že environmentálne posudzovania majú svoj vlastný život a môžu výrazným spôsobom časovo skomplikovať výstavbu.

Plánovaná rýchlostná cesta R2 začína pri Trenčíne, prechádza cez Prievidzu, Žiar nad Hronom, Zvolen, Lučenec a končí pri Košických Olšanoch. Celková dĺžka je vyše 313 kilometrov.

Po dobudovaní obchvatu Zvolena, a úsekov Zvolen – Pstruša a Pstruša - Kriváň sa rýchlostná cesta R2 pripojí k R1 do Bratislavy.

Na tejto trase je problematický aj takmer osem kilometrový úsek Zvolen – Pstruša, kde poklepávali základný kameň už v septembri, ale firmy začali pracovať len pred niekoľkými týždňami.

Ministerstvo dopravy využije v tomto prípade možnosť fázovania, čo znamená že časť stavby bude financovať z dobiehajúceho a časť už z nového operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Počiatek dodal, že financovanie nie je základným problémom stavby.

V decembri 2015

Desať kilometrový nadväzujúci úsek Pstruša – Kriváň stavajú podľa harmonogramu a vodiči by po ňom mohli jazdiť v decembri budúceho roku. Časová úspora štyri minúty je minimálna oproti zvýšeniu bezpečnosti dopravy cez Detvu.

„Na tomto úseku, ktorý bude dôležitým obchvatom Detvy je nad očakávania dobrý. Podľa dodávateľa je možné, že ho odovzdajú ešte pred zmluvným termínom,“ konštatoval minister dopravy po kontrolnom dni.

Spokojní sú aj predstavitelia Európskej komisie. Jaroslav Straka vyhlásil, že úsek Pstruša – Kriváň je na 40 percent hotový a postup prác je v súlade s harmonogramom.

„Pred rokom sme poklepávali základný kameň a dnes je za zhotoviteľmi obrovský kus práce,“ dodal.

Podľa optimistického scenára Ministerstva dopravy by nadväzujúci úsek smerom na Lučenec chceli začať súťažiť na prelome rokov 2015 – 16.

O obchvate Žiaru nad Hronom sa hovorí už od konca 90. rokov. Mesto pretína cesta medzinárodného významu s veľkým množstvom križovatiek a priechodov pre chodcov.

Denne tadiaľ prejde okolo 20 tisíc áut vrátane kamiónov.

Obchvat mal byť hotový už v októbri tohto roku, neskôr termín posunuli na november. Minister Počiatek včera vyhlásil, že vodiči budú jazdiť po ňom do Vianoc.

Západný obchvat Žiaru nad Hronom má dĺžku približne šesť kilometrov. Postavili ho v polovičnom profile, len posledný kilometer pred križovatkou s rýchlostnou cestou R1 je v plnom profile so štyrmi jazdnými pruhmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 359
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 882
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 464
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 469
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 253
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 866
  7. Kam do tepla v januári? 2 064
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 861
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 690
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 002

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kuzminová: Presvedčila som sa, že chyba nie je v streleckej forme

Slovenská biatlonistka je bez stresu a vo väčšej pohode. V stíhacích pretekoch skončila jedenásta.

PLUS

Logopedička: Nikdy nie je neskoro odnaučiť sa ráčkovať

Detí s problémami je čoraz viac.

Neprehliadnite tiež

Stravovanie sa mení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.