SME

Nemajú tu čo hľadať, hovorí primátor Nitry Dvonč o autobusoch RegioJetu

Ľudom v meste podľa neho nič nechýba, medzi Nitrou a Bratislavou premáva denne 156 spojov.

V Nitre žlté autobusy zatiaľ nechcú, nikto ich vraj nepotrebuje.V Nitre žlté autobusy zatiaľ nechcú, nikto ich vraj nepotrebuje. (Zdroj: ARCHÍV SME - Peter Kremský)

Primátor Nitry Jozef Dvonč pokladá za dôvod odmietnutia rekonštrukciu autobusovej stanice, riaditeľ RegioJetu Radim Jančura zasa klientelizmus.

NITRA, BRATISLAVA. Žlté autobusy českej spoločnosti RegioJet nechce v Nitre magistrát mesta. Na základe toho Bratislavský samosprávny kraj (BSK) firme neudelil licenciu v zákonnej 60-dňovej lehote a vyžiadal si jej predĺženie o dva mesiace.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo svojom stanovisku k udeleniu licencie na prevádzku linky Bratislava – Nitra – Banská Bystrica primátor Jozef Dvonč píše, že mesto nemá záujem o ďalšie značné navyšovanie autobusových spojov, ktoré by prinieslo pridanie 14 párov za pracovný deň.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho medzi Nitrou a Bratislavou premáva obojsmerne 156 spojov, medzi Nitrou a Banskou Bystricou je to 60 spojov za deň. Magistrát neeviduje sťažnosti na nedostatočné kapacity súčasných dopravcov od občanov ani zamestnávateľov.

Nitra sa odvoláva aj na Plán dopravnej obslužnosti, ktorý neobsahuje potrebu navýšenia obslužnosti územia. Skôr sa situácia vyvíja k znižovaniu obslužnosti pre medziročný pokles cestujúcich. Dôvodom má byť nezamestnanosť a nárast individuálnej dopravy, píše sa v stanovisku podpísanom primátorom.

Prečítajte si tiež:RegioJetu nedovolia jazdiť z Bratislavy do Nitry za dve euráČítajte 

Za pol roka, rok

Ešte včera prednosta Mestského úradu Igor Kršiak tvrdil, že o žiadnom stanovisku nevie. Dnes primátor hovorí, že sa mu zdá logické, že Nitra s príchodom RegioJetu na trh autobusových liniek nesúhlasí.

SkryťVypnúť reklamu

„Púšťame sa do rekonštrukcie autobusovej stanice, takže z kapacitných dôvodov tam ďalší prepravca nemôže prísť,“ vysvetľuje s odvolaním sa na informácie zmluvného prepravcu – miestnej spoločnosti Arriva.

Tej by mal práve RegioJet na nedotovanej diaľkovej linke konkurovať. Rekonštrukcia by sa podľa primátora mala čoskoro začať a môže trvať pol roka až rok.

Potom sa je ochotný znovu sa zamyslieť nad žiadosťou českej firmy. V žiadosti aj tak bolo, že majú premávať až od roku 2016,“ tvrdí Jozef Dvonč.

Neudelením licencie žltým autobusom podľa neho Nitra o nič nepríde: „Ľudom tu nič nechýba, nikto sa nesťažoval, že by bolo málo spojov,“ myslí si primátor. „Nemajú čo na Slovensku hľadať.“

Dohodli sa proti nám

Riaditeľ RegioJetu Radim Jančura tvrdí, že žiadosť podali koncom augusta tohto roka a prevádzku chceli spustiť od 3. novembra. „Po dvoch mesiacoch sme sa na úrade BSK dozvedeli, že licenciu nedostaneme,“ hovorí.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa neho majú právnu analýzu, ktorá tvrdí, že kraj postupuje nezákonne, keď ju odmieta udeliť. Vysvetľuje to klientelizmom a prepojením krajov na regionálnych dopravcov, ktorým vychádzajú v ústrety.

„Vieme o stretnutí za účasti vysokého funkcionára ministerstva dopravy, na ktorom sa spolu s úradníkmi z krajov a konkurenčnými dopravcami dohodli, že nás sem nepustia,“ tvrdí Jančura.

RegioJet je známy výnimočne nízkymi cenami svojich autobusových i vlakových liniek v Českej republike najmä v prípade predaja cez internet.

V prípade diaľkovej vlakovej linky, ktorú od decembra plánuje spustiť medzi Bratislavou a Košicami, napríklad hovorí o cene od deväť eur za jednosmerný lístok. Zvyčajne potom znížia ceny aj ostatní konkurenční prepravcovia.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:RegioJet uvažuje aj nad rýchlikom do Banskej BystriceČítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (29. 3. 2024)
USD 1.081
AUD 1.661
CZK 25.305
JPY 163.450
CAD 1.467
GBP 0.855
HUF 395.260
PLN 4.312
CHF 0.977
SEK 11.525

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 405
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 12 084
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 018
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 723
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 544
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 047
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 243
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 974
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 781
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 394
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 908
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 829
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 974
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 781
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 394
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 908
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 829
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu