Nemajú tu čo hľadať, hovorí primátor Nitry Dvonč o autobusoch RegioJetu

Ľudom v meste podľa neho nič nechýba, medzi Nitrou a Bratislavou premáva denne 156 spojov.

V Nitre žlté autobusy zatiaľ nechcú, nikto ich vraj nepotrebuje.(Zdroj: ARCHÍV SME - Peter Kremský)

Primátor Nitry Jozef Dvonč pokladá za dôvod odmietnutia rekonštrukciu autobusovej stanice, riaditeľ RegioJetu Radim Jančura zasa klientelizmus.

NITRA, BRATISLAVA. Žlté autobusy českej spoločnosti RegioJet nechce v Nitre magistrát mesta. Na základe toho Bratislavský samosprávny kraj (BSK) firme neudelil licenciu v zákonnej 60-dňovej lehote a vyžiadal si jej predĺženie o dva mesiace.

Vo svojom stanovisku k udeleniu licencie na prevádzku linky Bratislava – Nitra – Banská Bystrica primátor Jozef Dvonč píše, že mesto nemá záujem o ďalšie značné navyšovanie autobusových spojov, ktoré by prinieslo pridanie 14 párov za pracovný deň.

Podľa neho medzi Nitrou a Bratislavou premáva obojsmerne 156 spojov, medzi Nitrou a Banskou Bystricou je to 60 spojov za deň. Magistrát neeviduje sťažnosti na nedostatočné kapacity súčasných dopravcov od občanov ani zamestnávateľov.

Nitra sa odvoláva aj na Plán dopravnej obslužnosti, ktorý neobsahuje potrebu navýšenia obslužnosti územia. Skôr sa situácia vyvíja k znižovaniu obslužnosti pre medziročný pokles cestujúcich. Dôvodom má byť nezamestnanosť a nárast individuálnej dopravy, píše sa v stanovisku podpísanom primátorom.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:RegioJetu nedovolia jazdiť z Bratislavy do Nitry za dve eurá

Za pol roka, rok

Ešte včera prednosta Mestského úradu Igor Kršiak tvrdil, že o žiadnom stanovisku nevie. Dnes primátor hovorí, že sa mu zdá logické, že Nitra s príchodom RegioJetu na trh autobusových liniek nesúhlasí.

„Púšťame sa do rekonštrukcie autobusovej stanice, takže z kapacitných dôvodov tam ďalší prepravca nemôže prísť,“ vysvetľuje s odvolaním sa na informácie zmluvného prepravcu – miestnej spoločnosti Arriva.

Tej by mal práve RegioJet na nedotovanej diaľkovej linke konkurovať. Rekonštrukcia by sa podľa primátora mala čoskoro začať a môže trvať pol roka až rok.

Potom sa je ochotný znovu sa zamyslieť nad žiadosťou českej firmy. V žiadosti aj tak bolo, že majú premávať až od roku 2016,“ tvrdí Jozef Dvonč.

Neudelením licencie žltým autobusom podľa neho Nitra o nič nepríde: „Ľudom tu nič nechýba, nikto sa nesťažoval, že by bolo málo spojov,“ myslí si primátor. „Nemajú čo na Slovensku hľadať.“

Dohodli sa proti nám

Riaditeľ RegioJetu Radim Jančura tvrdí, že žiadosť podali koncom augusta tohto roka a prevádzku chceli spustiť od 3. novembra. „Po dvoch mesiacoch sme sa na úrade BSK dozvedeli, že licenciu nedostaneme,“ hovorí.

Podľa neho majú právnu analýzu, ktorá tvrdí, že kraj postupuje nezákonne, keď ju odmieta udeliť. Vysvetľuje to klientelizmom a prepojením krajov na regionálnych dopravcov, ktorým vychádzajú v ústrety.

„Vieme o stretnutí za účasti vysokého funkcionára ministerstva dopravy, na ktorom sa spolu s úradníkmi z krajov a konkurenčnými dopravcami dohodli, že nás sem nepustia,“ tvrdí Jančura.

RegioJet je známy výnimočne nízkymi cenami svojich autobusových i vlakových liniek v Českej republike najmä v prípade predaja cez internet.

V prípade diaľkovej vlakovej linky, ktorú od decembra plánuje spustiť medzi Bratislavou a Košicami, napríklad hovorí o cene od deväť eur za jednosmerný lístok. Zvyčajne potom znížia ceny aj ostatní konkurenční prepravcovia.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:RegioJet uvažuje aj nad rýchlikom do Banskej Bystrice

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.