Nemajú tu čo hľadať, hovorí primátor Nitry Dvonč o autobusoch RegioJetu

Ľudom v meste podľa neho nič nechýba, medzi Nitrou a Bratislavou premáva denne 156 spojov.

V Nitre žlté autobusy zatiaľ nechcú, nikto ich vraj nepotrebuje.(Zdroj: ARCHÍV SME - Peter Kremský)

Primátor Nitry Jozef Dvonč pokladá za dôvod odmietnutia rekonštrukciu autobusovej stanice, riaditeľ RegioJetu Radim Jančura zasa klientelizmus.

NITRA, BRATISLAVA. Žlté autobusy českej spoločnosti RegioJet nechce v Nitre magistrát mesta. Na základe toho Bratislavský samosprávny kraj (BSK) firme neudelil licenciu v zákonnej 60-dňovej lehote a vyžiadal si jej predĺženie o dva mesiace.

Vo svojom stanovisku k udeleniu licencie na prevádzku linky Bratislava – Nitra – Banská Bystrica primátor Jozef Dvonč píše, že mesto nemá záujem o ďalšie značné navyšovanie autobusových spojov, ktoré by prinieslo pridanie 14 párov za pracovný deň.

Podľa neho medzi Nitrou a Bratislavou premáva obojsmerne 156 spojov, medzi Nitrou a Banskou Bystricou je to 60 spojov za deň. Magistrát neeviduje sťažnosti na nedostatočné kapacity súčasných dopravcov od občanov ani zamestnávateľov.

Nitra sa odvoláva aj na Plán dopravnej obslužnosti, ktorý neobsahuje potrebu navýšenia obslužnosti územia. Skôr sa situácia vyvíja k znižovaniu obslužnosti pre medziročný pokles cestujúcich. Dôvodom má byť nezamestnanosť a nárast individuálnej dopravy, píše sa v stanovisku podpísanom primátorom.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:RegioJetu nedovolia jazdiť z Bratislavy do Nitry za dve eurá

Za pol roka, rok

Ešte včera prednosta Mestského úradu Igor Kršiak tvrdil, že o žiadnom stanovisku nevie. Dnes primátor hovorí, že sa mu zdá logické, že Nitra s príchodom RegioJetu na trh autobusových liniek nesúhlasí.

„Púšťame sa do rekonštrukcie autobusovej stanice, takže z kapacitných dôvodov tam ďalší prepravca nemôže prísť,“ vysvetľuje s odvolaním sa na informácie zmluvného prepravcu – miestnej spoločnosti Arriva.

Tej by mal práve RegioJet na nedotovanej diaľkovej linke konkurovať. Rekonštrukcia by sa podľa primátora mala čoskoro začať a môže trvať pol roka až rok.

Potom sa je ochotný znovu sa zamyslieť nad žiadosťou českej firmy. V žiadosti aj tak bolo, že majú premávať až od roku 2016,“ tvrdí Jozef Dvonč.

Neudelením licencie žltým autobusom podľa neho Nitra o nič nepríde: „Ľudom tu nič nechýba, nikto sa nesťažoval, že by bolo málo spojov,“ myslí si primátor. „Nemajú čo na Slovensku hľadať.“

Dohodli sa proti nám

Riaditeľ RegioJetu Radim Jančura tvrdí, že žiadosť podali koncom augusta tohto roka a prevádzku chceli spustiť od 3. novembra. „Po dvoch mesiacoch sme sa na úrade BSK dozvedeli, že licenciu nedostaneme,“ hovorí.

Podľa neho majú právnu analýzu, ktorá tvrdí, že kraj postupuje nezákonne, keď ju odmieta udeliť. Vysvetľuje to klientelizmom a prepojením krajov na regionálnych dopravcov, ktorým vychádzajú v ústrety.

„Vieme o stretnutí za účasti vysokého funkcionára ministerstva dopravy, na ktorom sa spolu s úradníkmi z krajov a konkurenčnými dopravcami dohodli, že nás sem nepustia,“ tvrdí Jančura.

RegioJet je známy výnimočne nízkymi cenami svojich autobusových i vlakových liniek v Českej republike najmä v prípade predaja cez internet.

V prípade diaľkovej vlakovej linky, ktorú od decembra plánuje spustiť medzi Bratislavou a Košicami, napríklad hovorí o cene od deväť eur za jednosmerný lístok. Zvyčajne potom znížia ceny aj ostatní konkurenční prepravcovia.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:RegioJet uvažuje aj nad rýchlikom do Banskej Bystrice

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  8. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  9. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  10. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 384
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 350
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 849
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 065
  5. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 5 859
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 605
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 546
  8. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 417
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 217
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 672

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prokurátor: Pri Weissovi nezvládli policajti ani základné úkony

Futbalista by sa mal podľa prokurátora správať uvedomelejšie. Jedno z dievčat vypovedalo, že si policajnú kontrolu ani nevšimlo.

EKONOMIKA

Chorí ľudia sa dostali do pasce. Štát žiada nedostupné papiere

Sociálne zariadenia sa nevedia dostať k príspevkom.

Neprehliadnite tiež

Ikea radí, ako rozoznať jej modrú tašku od drahej koženej kabelky

Ak taškou zatrasiete a ona sa zloží, je to originál, radí Ikea.

Chorí ľudia sa dostali do pasce. Richter si pýta doklad, ktorý mu nemôžu dať

Pre chybu štátu sa sociálne zariadenia nevedia dostať k príspevkom, z ktorých žijú.

Zvýšenie platov vo Volkswagene nepresadili

Odborári chceli vyšší plat o 16 percent.

Na zmenu dlhovej brzdy budeme musieť možno rezignovať, naznačil Kažimír

Podľa Kažimíra sa totiž "rozumní ľudia v niektorých opozičných stranách minuli".


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop