Neudelenie licencie dokáže firma obísť dopravou pre uzavretú skupinu, alebo medzinárodnou linkou.
BRATISLAVA. Spoločnosť RegioJet uvažuje na Slovensku aj o ďalších vnútroštátnych autobusových a vlakových linkách. Po rozbehnutí diaľkovej autobusovej linky Bratislava – Nitra – Banská Bystrica, pri ktorej zatiaľ márne čaká na licenciu však plánuje počkať, ako sa na trhu ujme.
Ďalším dôvodom na zdržanlivosť je zavedenie bezplatnej vlakovej dopravy pre deti, študentov a dôchodcov od 17. novembra tohto roka. „Ficove zľavy zrejme rozbijú autobusový trh. Uvidíme, či ľudia ešte budú chcieť jazdiť autobusom,“ hovorí riaditeľ RegioJetu Radim Jančura.
Do Bystrice žltým vlakom
Podľa neho sa do Nitry aj Banskej Bystrice možno vlakom dostať ťažko, pretože treba prestupovať. „Najmä študenti radšej dajú dve eurá za autobus, ako by cestovali dlhšie v preplnenom vlaku, kde výrazne klesne kvalita cestovania,“ myslí si Jančura.
Potvrdzuje však, že v prípade Banskej Bystrice uvažujú aj o vlakovom spojení nedotovaným rýchlikom. Podobný začína od polovice decembra jazdiť aj medzi Bratislavou a Košicami.
RegioJetu nedovolia jazdiť z Bratislavy do Nitry za dve euráČítajte
„Z nejakých nepochopiteľných dôvodov teraz dotované rýchliky jazdia iba do Zvolena, kde treba prestúpiť. Mohla by to byť jedna z prvých liniek do súťaže na železnici, aby sme priamo spojili Banskú Bystricu s Bratislavou,“ vysvetľuje šéf RegioJetu.