RegioJetu nedovolia jazdiť z Bratislavy do Nitry za dve eurá

Spoločnosť plánovala začať dopravu modernými autobusmi už pred dvoma týždňami, Bratislavský samosprávny kraj jej však stále nevydal licenciu.

Žlté autobusy RegioJet mali cestovať do NItry a Banskej Bystrice už pred dvoma týždňami.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - Peter Kremský)

Nahradené vlastným článkom 13.11.2014 o 12:00

Firma, ktorá má na Slovensku železničnú linku i medzinárodné autobusové linky, ide do vnútroštátnej vlakovej a autobusovej dopravy.

BRATISLAVA. Česká spoločnosť RegioJet z holdingu Student Agency chcela koncom októbra spustiť diaľkovú autobusovú linku Bratislava - Nitra - Banská Bystrica.

Zavádzala by ju s extrémne nízkymi cenami. Do Nitry by jazdila každú hodinu, do Banskej Bystrice raz za dve hodiny. Celkovo by išlo o 14 spojov jedným smerom.

Plánované tarify signalizujú cenovú vojnu. Jednosmerný lístok kúpený cez internet má stáť z Bratislavy do Nitry alebo opačne dve eurá, do Banskej Bystrice i opačne päť.

Ak si ho cestujúci kúpi priamo v autobuse, cena bude dvojnásobná. Detské, študentské a dôchodcovské lístky majú byť o niečo lacnejšie.

RegioJet

Diaľkové linky

  • Bratislava – Nitra 28x denne, z toho každý druhý spoj ide až do Banskej Bystrice,

  • autobusy ponúkajú klimatizáciu, toaletu, bezplatný internet, tlač a teplé nápoje, v každom autobuse je stevardka,

  • Bratislava – Nitra 75 minút,

  • Bratislava – Banská Bystrica cez Nitru za 180 minút.

Linka nebude zastavovať v iných mestách, cesta z hlavného mesta do Nitry tak potrvá hodinu a štvrť, do Bystrice príde autobus za tri hodiny.

Opletačky na úradoch

RegioJet podal podľa jeho šéfa Radima Jančuru žiadosť o licenciu už koncom augusta, doteraz ju však nedostal.

Bratislavský samosprávny kraj (BSK) sa v odmietnutí odvoláva na nesúhlas Nitrianskeho kraja (NSK). Ten dôvodí, že sa proti novej linke postavilo mesto Nitra. Prednosta Mestského úradu Igor Kršiak tvrdí, že o tom nevie. Mesto je zato, aby licenciu dostal každý, kto má záujem.

Pôvodne NSK súhlas dal, neskôr však názor zmenil. Mohlo by to súvisieť s ochranou terajších dopravcov, nitrianskych firiem Turancar a Arriva. Obaja pre NSK jazdia aj na dotovaných prímestských linkách.

Obaja konkurenti prevádzkujú aj diaľkovú linku Bratislava - Nitra spolu s bratislavským Slovak Lines. Nový hráč by im teda mohol odlákať klientov. Ak ich dotlačí k nižším cenám, bude im ukrajovať zo ziskov. Turancar jazdí z Bratislavy do Nitry za 4,60 a do Bystrice za 11,50 eura.

Jančura za byrokraciou vidí snahu krajov nepustiť po dohode s autobusovými spoločnosťami na trasu konkurenta. Vedenie BSK vrátane župana Pavla Freša podozrieva z klientelizmu.

Obmedzenie konkurencie

Tvrdí, že zástupcovia kraja sa za prítomnosti vysokého úradníka ministerstva dopravy stretli s predstaviteľmi konkurenčných spoločností a dohodli sa, ako vstupu RegioJetu na trh zabrániť.

Diaľkové autobusové linky sú nedotované, voľný trh umožňuje súťažiť viacerým firmám. „Vieme, že licenciu musíme dostať, taký je zákon,“ vraví Jančura. Licenciu žiada i v Banskej Bystrici.

BSK doručil znalecký posudok, podľa neho kraj konal v rozpore so zákonom. Ten tvrdí, že môže vydať licenciu len so súhlasom všetkých dotknutých krajov.

Hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa dopĺňa, že dopravca sa proti rozhodnutiu môže odvolať na ministerstvo, to potom zaujme stanovisko. V podobnom prípade Najvyšší súd v roku 2008 rozhodol v prospech dopravcu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 515
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 9 179
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 982
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 904
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 264
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 213
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 162
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 939
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 932
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 058

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Predražené predsedníctvo a kauzu Evka prešetrí NAKA

Na polícii bola desiateho januára vypovedať Zuzana Hlávková. Stalo sa tak ešte predtým, ako bol prípad posunutý elitným policajtom.

KOMENTÁRE

V politike, tak ako v hazarde, je výsledok vopred jasný

Aké osoby sú v pozadí hazardu?

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

Neprehliadnite tiež

Kažimír: Pre veriteľov nie je pred voľbami Grécko dobrá téma

Rokovania medzi gréckou vládou a medzinárodnými veriteľmi sú už niekoľko mesiacov na bode mrazu,.

Richter určil rozhodcu v spore odborárov vo Volkswagene Slovakia

Dve odborové organizácie sa nevedeli dohodnúť na postupe v kolektívnom vyjednávaní so zamestnávateľom.

Španielska firma láka na zhodnotenie vkladov, chýba jej však povolenie

Spoločnosť ponúka investičné produkty bez splnenia legislatívnych povinností, varuje centrálna banka.

Nemecko počíta so zrýchlením rastu ekonomiky

Experti centrálnej banky vidia aj riziká ohrozujúce rast, ako sú napríklad nové bariéry v globálnom obchode.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop