Bratislavský Volkswagen vyrobil už štyri milióny áut

Prvé predsériové vozidlo v Bratislave vyrobili v decembri 1991.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Z výrobných liniek spoločnosti Volkswagen Slovakia (VW SK) zišiel už štvormiliónty automobil. Jubilejný Volkswagen Touareg v modrej Reef farbe s motorom V6 TSI poputuje do Japonska.

Ako TASR informoval hovorca VW SK Vladimír Machalík, vozidlá zo Slovenska smerujú zákazníkom do 148 krajín sveta, pričom každé z nich je vyrobené špeciálne na objednávku zákazníka. Spĺňať okrem toho musia aj technické normy jednotlivých trhov.

Jubilejný štvormiliónty Touareg tak zodpovedá japonským štandardom. Disponuje držiakom na svetlicu, ktorá sa v Japonsku využíva namiesto výstražného trojuholníka, čítačkou špeciálnych kariet, ktorými sa platí v Japonsku diaľničné mýto, a má zabudované kamery v spätných zrkadlách. Tie sú v prípade výšky viac ako 120 cm od dotyku kolies s vozovkou po spodnú hranu okna tiež povinnosťou.

Keďže rôzne trhy majú rôzne špecifikácie, len samotný Touareg sa v Bratislave vyrába vo viac ako milióne variácií. Najväčšími trhmi VW SK sú Nemecko, Čína a USA. Bratislavský závod VW SK je pritom jediným automobilovým závodom na svete, v ktorom sa vyrábajú vozidlá piatich značiek pod jednou strechou.

Prvé, ešte predsériové vozidlo v Bratislave vyrobili v decembri 1991. Sériová produkcia sa začala v areáli v Devínskej Novej Vsi 14. februára 1992. Prvým vyrobeným modelom bol Volkswagen Passat Variant. Denná produkcia dosahovala na vtedajšie pomery 15 automobilov za deň a za rok 2100 automobilov.

V roku 1994 pribudla výroba modelu Volkswagen Golf, ku ktorej neskôr prišiel model Volkswagen Bora. V roku 1998 sa pritom firme prvýkrát podarilo prekonať hranicu 100.000 vyprodukovaných vozidiel za rok. V roku 1999 sa začala produkcia Volkswagenu Polo.

Celých 11 rokov trvalo, kým 28. mája 2003 zišlo z linky miliónte vozidlo linky bratislavského závodu Volkswagen Touareg. Práve nová výroba SUV (Sports Utility Vehicle) Touarega a karosérií Porsche Cayenne, ktorá sa začala v roku 2002, sa zaslúžila o nárast produkcie.

Paleta modelov z Bratislavy sa pritom stále rozširovala. Na dva roky zavítala do Bratislavy značka SEAT. Model Ibiza sa v hlavnom meste Slovenska vyrábal v rokoch 2003 až 2005. Paletu SUV najvyššej triedy v roku 2005 doplnilo prémiové Audi Q7. Dvojmiliónte vozidlo tak spoločnosť oslávila 25. mája 2007.

V roku 2008 preniesla na Slovensko výrobu značka ŠKODA a Octaviu tu produkovala až do mája 2010. Sériová výroba modelov Volkswagen up!, ŠKODA Citigo a SEAT Mii, ktorá sa začala v druhej polovici roka 2011, priniesla výrazný nárast produkcie. Na trojmiliónty automobil aj vďaka nej bolo treba čakať už len päť rokov. V júni 2012 sa ním stal Touareg pre fínskeho zákazníka.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  7. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  1. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  3. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  4. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  5. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  6. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  7. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  9. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  10. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 884
  2. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 119
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 227
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 6 110
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 401
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 963
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 337
  8. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 4 068
  9. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 526
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 416

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

TECH

Postavili umelú maternicu, ktorá vynosila jahňa

Zariadenie môže o niekoľko rokov zachrániť predčasne narodené deti.

DOMOV

Fico prijal bieloruského premiéra, ani v minulosti nemal problém

Bielorusko neakceptujem, hovorí poslanec Peter Osuský.

Neprehliadnite tiež

O zaistení pozemkov U. S. Steelu vedeli skôr, než súd rozhodol

Majetok jedného z najväčších podnikov v krajine súd zaistil bez toho, aby to poriadne vysvetlil.

Štátni plynári majú nového riaditeľa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop