Je na Slovensku častý jav, že médiá platené z obecných a mestských rozpočtov vyslovene robia kampaň primátorom a starostom alebo im blízkym kandidátom?
„Z toho, čo sa k nám dostalo, je zrejmé, že miestne noviny sú často zneužívané na neobjektívne informovanie a okrem toho dávajú viac priestoru starostom či primátorom, ktorí obhajujú svoju pozíciu a často nedávajú rovnaký priestor opozícii či protikandidátovi. Okrem toho sa treba pozrieť na to, ako vykresľujú kandidátov. Napríklad v Petržalských novinách bol priamy útok na protikandidátku, zatiaľ čo starosta v nich bol zobrazovaný iba v pozitívnom svetle.“
Je takéto zneužívanie novín pred voľbami častejšie?
„Áno. Je to aj preto, že je to veľmi efektívne, keď dostanete také noviny priamo do schránky a ľudia sú naučení čítať mestské noviny.“
Z miestnych novín sú hlásne trúby, ľudia to platia zo svojich daníČítajte
Sú primátori a starostovia, čo takto využívajú noviny, aspoň kreatívnejší než v minulosti a snažia sa to aspoň trochu zakryť?