Štát s Bruselom podporili vytvorenie nových miest niektorých domácich sietí. O dotáciu však môžu žiadať aj veľké reťazce.
BRATISLAVA. V minulých rokoch vytvorili nadnárodné reťazce na Slovensku z vlastných zdrojov tisíce pracovných miest. Teraz už však niektoré z nich uvažujú o tom, že by peniaze na zamestnanie ďalších ľudí mohli získať aj od štátu a z Bruselu.
Od nich totiž môžu dostať finančnú podporu na prvých 12 mesiacov zamestnania ľudí, ktorých vezmú z úradu práce. Udržať dotované miesta musia ešte aspoň pol roka.
„Zatiaľ sme možnosť dotovania miest nevyužívali, ale vážne nad tým uvažujeme,“ povedal riaditeľ marketingu reťazca Billa Oliver Vališ.
Podobne reagoval aj reťazec Metro Cash & Carry. „Myšlienku dotovaných pracovných miest považujeme za dobrú a tento model je pre nás principiálne zaujímavý,“ dodal hovorca Martin Jaroš.
Žiadajú ich podľa potreby
Štát s pomocou eurofondov zadotoval podľa Ústredia práce a sociálnych vecí a rodiny do polovice októbra vytvorenie 12 055 miest. Vyše 30 percent z nich pribudlo práve v oblasti maloobchodu a veľkoobchodu, tvrdí Veronika Černá z ústredia práce.
No zahraničné reťazce podľa nej finančnú podporu na vytvorenie nových miest zatiaľ ešte nezískali. Väčšinou o ňu totiž žiadali menšie a stredné firmy.
Na zozname domácich obchodných sietí, ktorým dotoval vznik nových pracovných pozícií štát a Brusel, však figurujú spotrebné družstvá COOP Jednota, tie spolu vytvorili 29 podporených miest.
Dotovanie šiestich miest schválili podľa Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny aj reťazcu CBA Market.
Podpredseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko Martin Katriak tvrdí, že COOP Jednota nemá na žiadanie o dotácie nové miesta jednotné pravidlo, jednotlivé spotrebné družstvá využívajú túto možnosť podľa potreby.
„Sú regióny, kde je pracovnej sily dostatok, inde nie,“ povedal Katriak.