PURCHASE. Zisk Mastercard v 3. kvartáli prekvapivo prudko vzrástol. Hlavným dôvodom je, že spotrebitelia viac míňali. Informovali o tom agentúry DPA a Bloomberg.
Čistý zisk amerického prevádzkovateľa platobných a kreditných kariet za tri mesiace od júla do septembra vzrástol o 15 % na 1,02 miliardy USD (800,8 milióna eur) alebo 87 centov na akciu z 879 miliónov USD alebo 73 centov na akciu v rovnakom období vlani. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, v priemere očakávali čistý zisk na úrovni 78 centov na akciu.
Tržby medziročne vyskočili o 13 % na 2,5 miliardy USD. Výdavky zahraničných zákazníkov Mastercard sa zvýšili o 15 %. Náklady spoločnosti vzrástli o 12 % na 1,08 miliardy USD.
Mastercard v uplynulom štvrťroku profitoval so zvýšenia nákupného apetítu svojich zákazníkov. Spoločnosť totiž zarába na poplatkoch pri platbách jej kartami. Akcia firmy v predburzovom obchodovaní posilnila o 1,6 %.
Šéf Mastercard Ajay Banga podpísal nové kontrakty s americkými maloobchodnými sieťami, vrátane Wal-Mart Stores, a kúpil niekoľko menších firiem v zahraničí. Spoločnosť zvýšila tiež ceny za niektoré služby. Mastercard okrem toho začal spolupracovať s technologickými firmami, ako je Apple, keďže čoraz viac platieb prebieha online alebo prostredníctvom mobilných telefónov.