Komisia vypočítala, že firma Fleetpay si môže z mýta, ktoré platia kamionosti, postupne odkrojiť 140 miliónov eur. Štát označil jej nástupcu, tentoraz cez tender.
BRATISLAVA. Tender, v ktorom štát vyradil tri lacnejšie verzie elektronického mýta a nechal bez súťaže vyhrať tú najdrahšiu s 200-miliónovým odstupom od najlacnejšej ponuky, žehlí štát v Bruseli už niekoľko rokov.
Teraz je na konci cesty, počas ktorej musí ubezpečiť Európsku komisiu, že urobil všetko preto, aby hriechy z minulosti odčinil a vyhol sa tak pokute.
Jedna z výhrad Bruselu spočívala v tom, že na mýte zarába milióny eur firma Fleetpay za to, že overuje platby mýta cez špeciálne platobné karty.
Volajú sa palivové karty, pretože ich používajú kamionisti na to, aby nemuseli nosiť hotovosť a bez problémov platili za bežné potreby v nákladnej doprave, čiže najmä za palivo a mýtne.
V Bruseli vypočítali, že firma Fleetpay si na percentách, ktoré berie z takto plateného mýta, môže privyrobiť aj 140 miliónov eur počas trinástich rokov.
O zákazku pritom ani nemusela bojovať v tendri, ktorý by povedal, či sa dal nájsť aj lacnejší sprostredkovateľ.
O tom, že firme sa nepodniká zle, svedčí aj to, že dokázala v roku 2012 z vyše sedemmiliónových tržieb vygenerovať 3,5-miliónový zisk.