Predaj diaľničných nálepiek vyniesol takmer 60 miliónov eur

Príjmy z predaja diaľničných nálepiek za deväť mesiacov tohto roku medziročne vzrástli o 8,2 %, resp. o 4,551 mil. eur. Počet predaných nálepiek dosiahol 2,722 milióna a oproti rovnakému obdobiu vlaňajška sa zvýšil o 6,2 %, alebo o 159,65 tisíca kusov.

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) evidovla z predaja diaľničných nálepiek za deväť mesiacov tohto roku príjmy 59,948 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH).

Medziročne to znamená nárast o 8,2 % alebo o 4,551 mil. eur. Vyplýva to z údajov o predaji diaľničných nálepiek zverejnených NDS.

Majitelia motorových vozidiel do 3,5 tony za trištvrte roka kúpili spolu 2 722 253 diaľničných nálepiek (vrátane 28 384 kusov pre prípojné vozidlá). Medziročne to znamená nárast o 6,2 %, resp. o 159 646 kusov.

Príjmy z predaja nálepiek v septembri dosiahli 3,041 mil. eur vrátane dane, čo je oproti vlaňajšiemu septembru o 26,29 tis. eur viac.

Počet predaných nálepiek v uplynulom mesiaci predstavoval 239 776 a medziročne klesol o 3 989 kusov. Príjmy z predaja nálepiek oproti augustu klesli o 1,495 mil. eur a počet predaných nálepiek o 138 453 kusov.

V septembri sa predalo 195 094 desaťdňových nálepiek za 1,951 mil. eur, 31 782 mesačných za 370,79 tis. eur a 12 900 ročných za 537,5 tis. eur.

Za deväť mesiacov sa predalo 789 936 ročných nálepiek za 39,496 mil. eur vrátane dane. Predstavuje to 29 % z celkového množstva predaných nálepiek, resp. 65,9 % z celkových príjmov.

Vodiči od začiatku tohto roka kúpili 282 082 mesačných nálepiek za 3,95 mil. eur, čo je 10,4 % z objemu predaja a zhruba 6,6 % z príjmov. Za 1 650 235 desaťdňových nálepiek zaplatili 16,502 mil. eur, čo predstavuje 60,6 % z počtu predaných nálepiek a 27,5 % z príjmov.

Ročných nálepiek sa najviac predalo tradične v januári, a to 354 550 kusov za 17,728 mil. eur. Na predaji v prvom mesiaci roka mali podiel 73,4 % a na príjmoch 93 %. V januári sa zároveň celkovo predalo najviac nálepiek (482 726 kusov) a boli aj najvyššie príjmy z predaja (15,890 mil. eur). Ročné nálepky mali najväčší podiel na predaji a príjmoch aj vo februári, len na príjmoch ešte v marci a apríli.

Desaťdňové nálepky sa najlepšie predávali v auguste, keď si motoristi zakúpili 303 862 kusov za 2,532 mil. eur. Tieto nálepky mali v uvedenom mesiaci na predaji podiel 80,3 % a na príjmoch 55,8 %. Nálepky na desať dní sa s výnimkou prvých dvoch mesiacov najviac predávali v siedmich mesiacoch a najväčší podiel na príjmoch majú od mája. O mesačné nálepky bol najväčší záujem v júli, keď sa ich predalo 70 277 kusov za 819,9 tis. eur. Na predaji mali podiel 19,8 % a na príjmoch 18,2 %.

NDS zabezpečuje predaj diaľničných nálepiek prostredníctvom 1 252 predajných miest, ako aj na dvoch informačno-predajných miestach na hraničných priechodoch Čunovo a Brodské a tiež formou elektronického predaja.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 16 818
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 14 553
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 11 723
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 680
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 400
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 616
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 399
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 559
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 4 056
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 895

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo sa deje v hokeji? Je to divadlo, vinníkmi sme všetci, tvrdí Graňák

Zlá skúsenosť s Cígerom a Švehlom mohla odradiť hráčov z NHL od štartu na majstrovstvách sveta, hovorí skúsený obranca.

KULTÚRA

Iva Bittová: Nemôžem si dovoliť strácať čas a báť sa

Česká speváčka žije v USA. Koncertuje u nás so skupinou Čikori.

TECH

Vedci sú na stope tajomstvu DNA

Vďaka úžasnému technologickému vývoju vznikajú nové vedné odbory.

TECH

Na čom hrať hry? Na PC či konzolách?

Porovnávať má zmysel hlavne produkty najväčších hráčov na trhu.

Neprehliadnite tiež

Namiesto sudov potrubie. Na nemeckom festivale stavajú pivovod

Pivovodom je možné prepraviť 400-tisíc litrov piva.

AKTUALIZOVANÉ

British Airways vypadli systémy, tisíce cestujúcich uviazli na letiskách

Cestujúci na letisku Heathrow v Londýne informovali o dlhých čakaniach.

Ako odhaliť šmejdov ešte pred konaním akcie a čo spraviť s výrobkami

Zmluvy, ktoré človek podpíše na nelegálne usporiadanej akcii, neplatia.