Predaj diaľničných nálepiek vyniesol takmer 60 miliónov eur

Príjmy z predaja diaľničných nálepiek za deväť mesiacov tohto roku medziročne vzrástli o 8,2 %, resp. o 4,551 mil. eur. Počet predaných nálepiek dosiahol 2,722 milióna a oproti rovnakému obdobiu vlaňajška sa zvýšil o 6,2 %, alebo o 159,65 tisíca kusov.

BRATISLAVA. Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) evidovla z predaja diaľničných nálepiek za deväť mesiacov tohto roku príjmy 59,948 mil. eur vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH).

Medziročne to znamená nárast o 8,2 % alebo o 4,551 mil. eur. Vyplýva to z údajov o predaji diaľničných nálepiek zverejnených NDS.

Majitelia motorových vozidiel do 3,5 tony za trištvrte roka kúpili spolu 2 722 253 diaľničných nálepiek (vrátane 28 384 kusov pre prípojné vozidlá). Medziročne to znamená nárast o 6,2 %, resp. o 159 646 kusov.

Príjmy z predaja nálepiek v septembri dosiahli 3,041 mil. eur vrátane dane, čo je oproti vlaňajšiemu septembru o 26,29 tis. eur viac.

Počet predaných nálepiek v uplynulom mesiaci predstavoval 239 776 a medziročne klesol o 3 989 kusov. Príjmy z predaja nálepiek oproti augustu klesli o 1,495 mil. eur a počet predaných nálepiek o 138 453 kusov.

V septembri sa predalo 195 094 desaťdňových nálepiek za 1,951 mil. eur, 31 782 mesačných za 370,79 tis. eur a 12 900 ročných za 537,5 tis. eur.

Za deväť mesiacov sa predalo 789 936 ročných nálepiek za 39,496 mil. eur vrátane dane. Predstavuje to 29 % z celkového množstva predaných nálepiek, resp. 65,9 % z celkových príjmov.

Vodiči od začiatku tohto roka kúpili 282 082 mesačných nálepiek za 3,95 mil. eur, čo je 10,4 % z objemu predaja a zhruba 6,6 % z príjmov. Za 1 650 235 desaťdňových nálepiek zaplatili 16,502 mil. eur, čo predstavuje 60,6 % z počtu predaných nálepiek a 27,5 % z príjmov.

Ročných nálepiek sa najviac predalo tradične v januári, a to 354 550 kusov za 17,728 mil. eur. Na predaji v prvom mesiaci roka mali podiel 73,4 % a na príjmoch 93 %. V januári sa zároveň celkovo predalo najviac nálepiek (482 726 kusov) a boli aj najvyššie príjmy z predaja (15,890 mil. eur). Ročné nálepky mali najväčší podiel na predaji a príjmoch aj vo februári, len na príjmoch ešte v marci a apríli.

Desaťdňové nálepky sa najlepšie predávali v auguste, keď si motoristi zakúpili 303 862 kusov za 2,532 mil. eur. Tieto nálepky mali v uvedenom mesiaci na predaji podiel 80,3 % a na príjmoch 55,8 %. Nálepky na desať dní sa s výnimkou prvých dvoch mesiacov najviac predávali v siedmich mesiacoch a najväčší podiel na príjmoch majú od mája. O mesačné nálepky bol najväčší záujem v júli, keď sa ich predalo 70 277 kusov za 819,9 tis. eur. Na predaji mali podiel 19,8 % a na príjmoch 18,2 %.

NDS zabezpečuje predaj diaľničných nálepiek prostredníctvom 1 252 predajných miest, ako aj na dvoch informačno-predajných miestach na hraničných priechodoch Čunovo a Brodské a tiež formou elektronického predaja.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 649
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 194
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 380
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 668
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 035
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 962
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 687
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 518
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 250
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 247

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

ŠPORT

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.