Mladí chcú banky na Facebooku či Twitteri

Mladí ľudia očakávajú aktivity bánk na sociálnych sieťach. Banky by sa mali o týchto klientov viac snažiť, o pár rokov budú kľúčoví.

(Zdroj: printscreen Facebook)

BRATISLAVA. Klienti bánk si stále viac želajú, aby s nimi banky lepšie komunikovali na sociálnych sieťach, akými sú Facebook či Twitter.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Capgemini, na ktorom sa zúčastnilo viac ako 17-tisíc respondentov z 32 krajín sveta.

Prieskum ukázal, že komunikovať s bankou na sociálnych sieťach vyžaduje najmä generácia mladých ľudí vo veku do 30 rokov.

Práve tí totiž už od malička používajú počítače, majú nielen vysoké očakávania od digitalizácie, ale sú zároveň aj najpočetnejšími užívateľmi sociálnych médií, pretože tvoria viac ako 53 % všetkých užívateľov.

Väčšina má negatívnu skúsenosť

Z prieskumu tiež vyplynulo, že 57 % mladých ľudí vo veku od 18 do 24 rokov ovplyvňuje správanie banky na sociálnych sieťach. Pri zákazníkoch od 24 do 54 rokov je o tom presvedčených 48 % opýtaných.

Na svojej komunikácii cez sociálne médiá by tak mali banky zapracovať, pretože len 41 % ľudí 18 až 34-ročných uviedlo, že ich skúsenosť s bankou prostredníctvom sociálnych sietí bola pozitívna.

"Pokles zákazníckej spokojnosti súvisiaci so sociálnymi médiami je včasným varovaním a zároveň dlhodobou výstrahou pre bankový sektor," skonštatoval autor prieskumu Jean Lassignardie zo spoločnosti Capgemini.

Banky sa podľa neho budú musieť prispôsobiť prichádzajúcej generácii zákazníkov, pretože mnohí z nich pri prvom kontakte s bankou uprednostňujú napríklad Facebook pred návštevou pobočky.

Chýbajú im diskusie

Zákazníkom podľa prieskumu chýba aj viac diskusií a interakcie na sociálnych sieťach, ktorých potenciál banky stále nevyužívajú dostatočne.

"Ľudia chcú informácie a odpovede rýchlo a jednoducho a vyžadujú servis na platformách, ktoré dennodenne používajú ku komunikácii. Nemajú záujem stáť v radoch na pobočkách. Sociálne siete nahrádzajú prácu tradičných kanálov," myslí si špecialista na sociálne médiá online banky Zuno, Pavel Šafin.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, zatiaľ čo mladí klienti nemusia okamžite v súčasnosti generovať bankám prevažné množstvo príjmov, za päť až desať rokov bude práve táto veková skupina najziskovejšia.

Takmer 90 % mladých má totiž účet aspoň na jednej zo sociálnych sietí a nízku interakciu zo strany banky prostredníctvom sociálnych médií považuje za veľký nedostatok.

Práve preto spoločnosť Capgemini odporúča bankám investovať do sociálnych médií, zrýchliť svoje reakcie a zveriť svoje sociálne siete kvalifikovanému personálu, ktorý svojho klienta pozná a rozumie mu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 389
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 298
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 314
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 125
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 977
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 192
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 013
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 585
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 876
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 582

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop