Mladí chcú banky na Facebooku či Twitteri

Mladí ľudia očakávajú aktivity bánk na sociálnych sieťach. Banky by sa mali o týchto klientov viac snažiť, o pár rokov budú kľúčoví.

(Zdroj: printscreen Facebook)

BRATISLAVA. Klienti bánk si stále viac želajú, aby s nimi banky lepšie komunikovali na sociálnych sieťach, akými sú Facebook či Twitter.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Capgemini, na ktorom sa zúčastnilo viac ako 17-tisíc respondentov z 32 krajín sveta.

Prieskum ukázal, že komunikovať s bankou na sociálnych sieťach vyžaduje najmä generácia mladých ľudí vo veku do 30 rokov.

Práve tí totiž už od malička používajú počítače, majú nielen vysoké očakávania od digitalizácie, ale sú zároveň aj najpočetnejšími užívateľmi sociálnych médií, pretože tvoria viac ako 53 % všetkých užívateľov.

Väčšina má negatívnu skúsenosť

Z prieskumu tiež vyplynulo, že 57 % mladých ľudí vo veku od 18 do 24 rokov ovplyvňuje správanie banky na sociálnych sieťach. Pri zákazníkoch od 24 do 54 rokov je o tom presvedčených 48 % opýtaných.

Na svojej komunikácii cez sociálne médiá by tak mali banky zapracovať, pretože len 41 % ľudí 18 až 34-ročných uviedlo, že ich skúsenosť s bankou prostredníctvom sociálnych sietí bola pozitívna.

"Pokles zákazníckej spokojnosti súvisiaci so sociálnymi médiami je včasným varovaním a zároveň dlhodobou výstrahou pre bankový sektor," skonštatoval autor prieskumu Jean Lassignardie zo spoločnosti Capgemini.

Banky sa podľa neho budú musieť prispôsobiť prichádzajúcej generácii zákazníkov, pretože mnohí z nich pri prvom kontakte s bankou uprednostňujú napríklad Facebook pred návštevou pobočky.

Chýbajú im diskusie

Zákazníkom podľa prieskumu chýba aj viac diskusií a interakcie na sociálnych sieťach, ktorých potenciál banky stále nevyužívajú dostatočne.

"Ľudia chcú informácie a odpovede rýchlo a jednoducho a vyžadujú servis na platformách, ktoré dennodenne používajú ku komunikácii. Nemajú záujem stáť v radoch na pobočkách. Sociálne siete nahrádzajú prácu tradičných kanálov," myslí si špecialista na sociálne médiá online banky Zuno, Pavel Šafin.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, zatiaľ čo mladí klienti nemusia okamžite v súčasnosti generovať bankám prevažné množstvo príjmov, za päť až desať rokov bude práve táto veková skupina najziskovejšia.

Takmer 90 % mladých má totiž účet aspoň na jednej zo sociálnych sietí a nízku interakciu zo strany banky prostredníctvom sociálnych médií považuje za veľký nedostatok.

Práve preto spoločnosť Capgemini odporúča bankám investovať do sociálnych médií, zrýchliť svoje reakcie a zveriť svoje sociálne siete kvalifikovanému personálu, ktorý svojho klienta pozná a rozumie mu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 033
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 143
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 13 029
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 892
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 627
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 766
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 405
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 5 778
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 603
  10. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 3 477

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Architekt: Nikde som nezažil to, čo na Námestí slobody

Socializmus na Námestí slobody architektovi neprekáža, dôležitá je funkčnosť.

ŠPORT

Pálffy kritizoval Lintnera, ten okamžite reagoval

Ďalší spor v slovenskom hokeji?

KOMENTÁRE

Ako vyberáme ľudí na riadiace posty

Kultúra funkcií je jedným z faktorov, ktorý vplýva na to, kto má záujem o verejné funkcie.

Neprehliadnite tiež

Trump sa na summite prihlásil k voľnému trhu, obavy však zostali

Na stretnutí G7 došlo rýchlo k zhode, že sa musí zachovať otvorený globálny trh.

Doprava a logistika

Nafta je najlacnejšia v tomto roku, kamionisti môžu výrazne ušetriť

Priemerná cena sa pohybuje na úrovni 1,11 eura za liter. Cena pod touto úrovňou bola v polovici decembra - stála 1,09 eur za liter.

Namiesto sudov potrubie. Na nemeckom festivale stavajú pivovod

Pivovodom je možné prepraviť 400-tisíc litrov piva.