Mladí chcú banky na Facebooku či Twitteri

Mladí ľudia očakávajú aktivity bánk na sociálnych sieťach. Banky by sa mali o týchto klientov viac snažiť, o pár rokov budú kľúčoví.

(Zdroj: printscreen Facebook)

BRATISLAVA. Klienti bánk si stále viac želajú, aby s nimi banky lepšie komunikovali na sociálnych sieťach, akými sú Facebook či Twitter.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Capgemini, na ktorom sa zúčastnilo viac ako 17-tisíc respondentov z 32 krajín sveta.

Prieskum ukázal, že komunikovať s bankou na sociálnych sieťach vyžaduje najmä generácia mladých ľudí vo veku do 30 rokov.

Práve tí totiž už od malička používajú počítače, majú nielen vysoké očakávania od digitalizácie, ale sú zároveň aj najpočetnejšími užívateľmi sociálnych médií, pretože tvoria viac ako 53 % všetkých užívateľov.

Väčšina má negatívnu skúsenosť

Z prieskumu tiež vyplynulo, že 57 % mladých ľudí vo veku od 18 do 24 rokov ovplyvňuje správanie banky na sociálnych sieťach. Pri zákazníkoch od 24 do 54 rokov je o tom presvedčených 48 % opýtaných.

Na svojej komunikácii cez sociálne médiá by tak mali banky zapracovať, pretože len 41 % ľudí 18 až 34-ročných uviedlo, že ich skúsenosť s bankou prostredníctvom sociálnych sietí bola pozitívna.

"Pokles zákazníckej spokojnosti súvisiaci so sociálnymi médiami je včasným varovaním a zároveň dlhodobou výstrahou pre bankový sektor," skonštatoval autor prieskumu Jean Lassignardie zo spoločnosti Capgemini.

Banky sa podľa neho budú musieť prispôsobiť prichádzajúcej generácii zákazníkov, pretože mnohí z nich pri prvom kontakte s bankou uprednostňujú napríklad Facebook pred návštevou pobočky.

Chýbajú im diskusie

Zákazníkom podľa prieskumu chýba aj viac diskusií a interakcie na sociálnych sieťach, ktorých potenciál banky stále nevyužívajú dostatočne.

"Ľudia chcú informácie a odpovede rýchlo a jednoducho a vyžadujú servis na platformách, ktoré dennodenne používajú ku komunikácii. Nemajú záujem stáť v radoch na pobočkách. Sociálne siete nahrádzajú prácu tradičných kanálov," myslí si špecialista na sociálne médiá online banky Zuno, Pavel Šafin.

Ako ďalej vyplýva z prieskumu, zatiaľ čo mladí klienti nemusia okamžite v súčasnosti generovať bankám prevažné množstvo príjmov, za päť až desať rokov bude práve táto veková skupina najziskovejšia.

Takmer 90 % mladých má totiž účet aspoň na jednej zo sociálnych sietí a nízku interakciu zo strany banky prostredníctvom sociálnych médií považuje za veľký nedostatok.

Práve preto spoločnosť Capgemini odporúča bankám investovať do sociálnych médií, zrýchliť svoje reakcie a zveriť svoje sociálne siete kvalifikovanému personálu, ktorý svojho klienta pozná a rozumie mu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 438
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 9 080
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 966
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 632
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 961
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 799
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 708
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 660
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 387
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 358

Téma: Banky


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

DOMOV

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.