Za meškanie vlaku môžu ľudia pýtať peniaze, ale nerobia tak

Jazda vlakom sa nemá beztrestne predlžovať ani v prípadoch, za ktoré železnice nemôžu a ani ich nemôžu ovplyvniť.

Na vrátenie peňazí za meškanie vlaku treba vyplniť žiadosť, pripojiť lístok a potvrdenie o meškaní. Platí to však iba pre medzinárodné spoje.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - Tomáš Benedikovič)

Počet žiadostí o odškodné za meškanie vlakov sa podľa železníc nezvýšil, no cestujúcich, ktorí by chceli odškodnenie, zväzuje dosť obmedzení.

BRATISLAVA. Ak vám mešká vlak viac ako hodinu, môžete si od železníc pýtať odškodné. Platí to vtedy, keď cestujete medzištátnym vlakom.

O odškodné za meškanie sa síce dá žiadať už niekoľko rokov, ale vyše roka to platí aj v prípadoch, za ktoré železnice nemôžu.

Podľa rozhodnutia Súdneho dvora EÚ by totiž mali na medzinárodných trasách vracať peniaze za meškanie aj vtedy, keď ho spôsobili nepredvídateľné udalosti ako kalamity či samovrahovia, ktorí sa rozhodli skončiť svoj život pod rozbehnutým vlakom.

Odškodné
  • Ak v medzištátnej doprave mešká vlak od 60 do 120 minút, môže cestujúci pýtať 25 % z ceny lístka. Pri meškaní nad 120 minút má nárok na 50 % cestovného.
  • Platí to vtedy, ak pred kúpou lístka o meškaní nevedel.
  • Ak sa rozhodne, že nechce zmeškaným vlakom ísť, lístok mu preplatia.

O jednu žiadosť menej

S počtami žiadostí o odškodné však táto možnosť za rok nepohla.

Železničná spoločnosť Slovensko síce nehovorí, koľko ľudí si z akého dôvodu pýtalo odškodné, no spolu ich dostala za prvých päť mesiacov tohto roka 228.

Vlani v rovnakom období vybavila železničná firma dokonca o jedno odškodné viac.

„Zatiaľ nepociťujeme negatívny vplyv rozhodnutia Súdneho dvora EÚ, neovplyvnilo nárast žiadostí o odškodnenie,“ reagovala hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Morháčová.

Faktom je, že suma odškodného, ktoré železnice vyplatili, vzrástla o 80 percent.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 637
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 137
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 499
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 366
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 853
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 552
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 488
  8. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 086
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 086
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 465

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop