Ak RegioJet nedostane v Košiciach okienko, hrozí súdom

Český dopravca požaduje kasy na viditeľných miestach. Ešte nevypravil vlak a už hrozí právnymi spormi.

V Bratislave využíva RegioJet celú miestnosť, v Košiciach ešte nemá nič.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)


BRATISLAVA. Košická železničná stanica je jednou z najväčších na Slovensku. Je v nej dosť miesta na potraviny, drogériu i trafiku.

Napriek tomu tu český dopravca RegioJet zatiaľ nemá miesto, kde by mohol predávať lístky na svoje žlté vlaky, ktoré už tento víkend začne vypravovať do Prahy a od decembra i do Bratislavy.

Zdanlivo banálny spor o jedno okienko pritom môže prerásť do právnych ťahaníc.

RegioJet totiž hrozí, že keď nedostane adekvátne priestory, môže vymáhať ušlý zisk od majiteľa budovy – štátnej firmy Železnice Slovenskej republiky (ŽSR).

„Na Slovensku si viac než deväťdesiat percent cestujúcich kupuje lístok na stanici. Peniaze, o ktoré by sme týmto spôsobom prišli, by sme museli vyžadovať od majiteľa infraštruktúry, ktorý nám neposkytol férové priestory,“ hovorí majiteľ RegioJetu Radim Jančura.

Dodáva, že miesto na predaj lístkov mu chýba aj v Prešove, kde chce získavať cestujúcich na prestup v Kysaku.

„Ide o najdôležitejšie mestá na trase. Ak tu nebudeme môcť predávať lístky, škoda sa bude počítať v miliónoch eur,“ podotýka.

vlaky-web2_res.jpg

Kliknutím zväčšíte

Absurdná požiadavka?

Zástupcovia ŽSR tvrdia, že sa situáciu snažia riešiť. „Hľadáme možnosti, ako uspokojiť požiadavky RegioJetu,“ vraví hovorkyňa Martina Pavliková.

V spore ide o to, aby súkromný dopravca mohol predávať lístky na mieste, ktoré majú cestujúci na očiach a kam už sú zvyknutí chodiť.

Na košickej stanici si Jančura vyhliadol priestory zákazníckeho centra, ktoré má prenajaté jeho budúci konkurent Železničná spoločnosť Slovensko. Tá na mieste obsluhuje deväť okienok, ktoré si navyše nechala v minulých rokoch zmodernizovať.

„Železničnej spoločnosti sme navrhli, že by sme niektorú z jej pokladníc prevzali a doplatili časť investovaných nákladov,“ vysvetľuje Jančura.

Železničná spoločnosť však považuje návrh za nezmyselný.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3HFM na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3HFM na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 217
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 180
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 680
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 838
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 656
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 319
  7. Kam do tepla v januári? 2 306
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 067
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 213
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 209

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí. Či sa s Unionom pripoja k amnestii, ktorú pripravuje štát, zatiaľ nepovedali.

DOMOV

Dobré ráno: Z úst im išli retiazky a klince, opisuje prácu exorcista

Exorcistu vyberie biskup, musí byť kňaz.

KOMENTÁRE

Exekučné amnestie sú nový morálny hazard

Možno do oddlžovania idú s najlepšími úmyslami, ale dopadne to ako vždy.

KULTÚRA

Woody Allen možno nakrútil svoj posledný film

Herci sa hanbia pred jeho adoptívnou dcérou, ktorá tvrdí, že ju zneužíval.

Neprehliadnite tiež

Sedadlá pre Boeing? Trenčín by ich mohol vyvíjať (rozhovor)

Spoločnosť Adient vyrába sedadlá pre automobilový priemysel. Chce však vstúpiť do leteckého biznisu.

Chýbajú im tisíce ľudí. Dovoľte nám najímať cudzincov, kričia automobilky

Zväz automobilového priemyslu varuje, že tento rok bude kritický. Prístup vlády rozhodne, ako veľmi tu budú koncerny rozširovať investície.

Európska komisia sa zameria na boj proti plastom, musia sa dať recyklovať

Európska komisia vydala smernicu, ktorá ukladá úlohy do roku 2030.

Staviteľovi tunela Višňové hrozí pokuta za meškanie

Tunel mal byť prerazený do konca roka 2017, NDS začala konať.