BRATISLAVA. Ministerstvo vnútra chce stihnúť do konca roka otvoriť 21 klientskych centier v rámci reformy štátnej správy ESO.
"Aktuálne pracujeme na sprevádzkovaní klientskych centier pri ďalších okresných úradoch, v najbližšej dobe budú otvorené klientske centrá v Trnave, Zlatých Moravciach a Bánovciach nad Bebravou," uviedol hovorca rezortu Ivan Netík.
Momentálne funguje v plnej prevádzke deväť klientskych centier pri okresných úradoch v Nitre, Galante, Stropkove, Svidníku, Kežmarku, Starej Ľubovni, Snine, Topoľčanoch a Senci. Do konca roka by tak malo byť v prevádzke spolu 30 centier.
Centrá otvárajú na etapy. Ako prvé sprevádzkovali tie, pri ktorých nebolo treba robiť veľké stavebné úpravy či rekonštrukcie. Nasledujú miesta, kde treba stredne veľké zásahy. "Budúci rok prídu na rad veľké projekty, kde treba dokonca aj kúpiť budovu, pretože v danom regióne nie je žiadna adekvátna," povedal pre agentúru SITA minister vnútra Robert Kaliňák. Ide napríklad o Sobrance, Martin či Bratislavu.
Klientske centrá sú súčasťou reformy štátnej správy ESO. Reformou vzniklo od 1. októbra minulého roka 72 okresných úradov, ktoré nahradili dovtedajšie obvodné úrady. Pod okresné úrady sa zároveň integrovali špecializované obvodné úrady. Klientskych centier by malo byť postupne viac ako je počet okresných úradov, aby boli ľuďom dostupné. Vízia rezortu vnútra je, že občan navštívi takéto pracovisko úradu iba raz, keď jednoduché podanie vybaví ihneď a pri zložitejšej agende bude s informáciami pracovať samotný úrad. Nie občan, ale centrá teda majú komunikovať s relevantnými úradmi a občanom potom doručiť finálny produkt, napríklad doklad, rozhodnutie alebo konkrétnu službu. Záležitosti by sa mali dať vybaviť cez klientske centrum kdekoľvek na Slovensku, nielen v okrese svojho trvalého bydliska.