AKTUALIZOVANÉ 17:10

Počiatek vidí diaľnicu do Košíc v roku 2019, málokto s ním súhlasí

Vinu za pád mosta v Iliašovciach zrejme napokon ponesie statik. Počul o tom minister dopravy.

Ján Počiatek.(Zdroj: TASR)


Agentúrny text sme nahradili autorským článkom denníka SME

BRATISLAVA. Naťahujúce sa tendre ani omeškania pri výstavbe diaľnic nič nemenia na plánoch ministerstva dopravy, ktoré chce mať hlavnú tepnu D1 z Bratislavy do Košíc hotovú do konca roka 2019.

Potvrdil to minister dopravy Ján Počiatek v Sobotných dialógoch Slovenského rozhlasu.

Pripomenul, že medzi dvoma najväčšími slovenskými mestami nie sú ešte ani rozostavané len dva diaľničné úseky, a to obchvat Prešova a úsek pri Ružomberku – Turany – Hubová.

„Úsek Turany – Hubová je najkomplikovanejší,“ povedal Počiatek.

Tento úsek roky narážal na kritiku ekológov. Namietali, že tak, ako je naprojektovaný, príliš zatne do chráneného územia Fatry.

Nová diaľnica

Hlavný ťah D1
  • Medzi Košicami a Bratislavou je rozostavaných 86 kilometrov.
  • Úsek pri Ružomberku ešte nezačali stavať, rovnako ani obchvat Prešova. Spolu je to asi 21 kilometrov.
  • Keď bude hotová celá D1, takmer päťhodinová cesta sa môže osobnému autu skrátiť o 73 minút. Nákladné auto môže usporiť 68 minút.
Národná diaľničná spoločnosť, Výskumný ústav dopravný

Ministerstvo dopravy tvrdí, že diaľnicu prekreslili a už by prísnym požiadavkám ekológov, na ktorých slová dajú v Bruseli, mala viac vyhovovať.

Odborníci to vidia inak.

„Osobne si myslím, že tento úsek bude ešte predmetom všeobecnej odbornej diskusie,“ vyjadril sa nedávno Pavol Kajánek z Výskumného ústavu dopravného v Žiline.

Bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Čermák predpokladá, že úsek aj celá diaľnica D1 bude šoférom k dispozícii až v rokoch 2020 až 2022.

Počiatkove predstavy nesedia s realitou ani podľa opozičného poslanca Arpáda Érseka (Most-Híd).

„Držím tomu palce, ale neverím,“ povedal Érsek v Slovenskom rozhlase.

Pôjdu hľadať stavbárov

Pre druhý chýbajúci úsek – obchvat Prešova chcú tento rok v Národnej diaľničnej spoločnosti začať cez verejné obstarávanie hľadať stavbára.

Na budúci rok by sa tak mala jeho výstavba rozbehnúť, plánujú diaľničiari.

Ani po dostavbe tejto časti pritom nebudeme mať medzi metropolami západu a východu súvislú štvorprúdovku.

V tuneli Branisko sa budú musieť šoféri aj naďalej zmieriť s tým, že jazdiť budú len v jednom jazdnom pruhu v oboch smeroch.

Počul o vine statika

Počiatek sa v rámci diskusie v rozhlase vyjadril aj k vyšetrovaniu nešťastia pri výstavbe diaľničného mosta pri Kurimanoch.

Uviedol, že počul, a teda má veľmi neoficiálne informácie o tom, že vinu ponesie statik.

„Nemám priamo tieto informácie od vyšetrovateľov, lebo ich mať nemôžem. Počul som tiež takúto verziu,“ priblížil Počiatek.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 887
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 525
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 962
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 509
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 923
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 682
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 498
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 330
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 834
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop