BRATISLAVA. Generálnym riaditeľom stavebnej spoločnosti Váhostav-SK už nie je Ján Kato, z funkcie ho odvolali na základe rozhodnutia akcionára firmy.
Pre agentúru TASR to potvrdil hovorca Tomáš Halán, ako prvé o tom informovali Hospodárske noviny.
"Na základe rozhodnutia akcionára spoločnosti Váhostav-SK bol v piatok 26. septembra 2014 odvolaný doterajší generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti Ján Kato," uviedol Halán.
Meno nového riaditeľa firmy chce spoločnosť zverejniť v utorok 30. septembra, funkcie sa ujme od stredy.
Rozbehli reštrukturalizáciu
Kato bol generálnym riaditeľom osem rokov. Váhostav v piatok informoval, že požiadal súd o ochranu pred veriteľmi.
Firme sa podľa vyjadrení hovorcu nepodarilo ani po zložitých rokovaniach s viacerými veriteľmi definitívne dohodnúť na splácaní ich pohľadávok.
Spoločnosť vidí jedinú možnosť v začatí procesu reštrukturalizácie.
V súvislosti s ozdravným procesom plánuje firma riadne dokončovať už zazmluvnené projekty a nemá v úmysle ani výrazne meniť počet zamestnancov.
Stavbári sa chcú zároveň uchádzať o nové zákazky, na ktorých budú pracovať podľa podpísaných dohôd a zmlúv.
Krach PPP
K súčasnej situácii podľa Váhostavu prispelo zrušenie výstavby diaľnic cez PPP projekty, a teda strata kľúčových zákaziek.
Spoločnosť už predtým informovala, že pod zlé finančné výsledky sa podpísali predovšetkým diaľničné projekty, najmä úseky D1 medzi Dubnou Skalou a Turanmi a úsek medzi Jánovcami a Jablonovom.
Tie sú stratové, čo spôsobili podľa firmy ceny vysúťažené na vrchole krízy. Ale stavbári tvrdia, že ich riadne dokončia.
Voči spoločnosti začal v utorok Okresný súd v Bratislave konkurzné konanie.
Dôvodom je nesplácanie záväzkov stavbárov svojmu partnerovi. Firma nezaplatila necelých 50-tisíc eur spoločnosti Energy Pro, predovšetkým za dodávku vykurovacích telies.
Stále stavajú
Váhostav momentálne stavia, alebo sa podieľa na výstavbe šiestich úsekov diaľnic. Z toho na dvoch požiadal o predĺženie lehoty výstavby, čo sa momentálne posudzuje.
Konkrétne ide o prvý úsek z Jánoviec po Jablonov, ktorý Váhostav buduje v konzorciu s firmou Bögl a Krýsl, a tiež úsek z Dubnej Skaly po Turany.
Váhostav tieto žiadosti o odklad odôvodňuje zmenami v projekte a zmenami v oblasti geológie a v posledných mesiacoch sa k tomu podľa spoločnosti pridali aj nepriaznivé poveternostné vplyvy.