SME

Riaditeľ pošty: Poštár nemusí ísť hore až k vašim dverám

Riaditeľ pošty: Poštár nemusí ísť hore až k vašim dverám

Tomáš Drucker reaguje na najčastejšie výčitky klientov, ako aj voči spolupráci s J&T a Pentou.


[content type="longread-pos" pos="full"]

Na spolupráci s bankou J&T a finančnou skupinou Penta štátna pošta neprerába,
tvrdí v rozhovore generálny riaditeľ TOMÁŠ DRUCKER.

[/content]

[content type="img" render-type="pressphoto" title="" src="http://i.sme.sk/cdata/5/73/7395675/4.jpg" author="" longread-pos="full"] TOMÁŠ DRUCKER (na fotografii Jána Krošláka) sa narodil v roku 1978, vyštudoval automatizáciu v priemysle a aplikovanú informatiku na STU v Bratislave a právo na Trnavskej univerzite. Od mája 2012 je predsedom predstavenstva a generálnym riaditeľom Slovenskej pošty. Predtým pracoval ako konzultant a manažér v poradenských spoločnostiach, viedol projekty zlučovania zdravotných poisťovní, bol aj šéfom dozornej rady Jadrovej a vyraďovacej spoločnosti. Je ženatý, má dve deti. [/content]

[content type="fb" stype="fanpage" render-type="longread" url="https://www.facebook.com/pages/Karol-Sudor/227192927091"][/content]Kedy ste naposledy stáli na pošte ako klient?

Nedávno, keď som platil poukážku svalovým dystrofikom v rámci akcie Ice Bucket Challenge.

Boli ste spokojný s obsluhou za prepážkou?

Ale áno, hoci vždy môžete stretnúť aj niekoho, komu nevyjde deň. Skúsenosti ľudí sú však zväčša dobré. Pri 160-tisíc klientoch, ktorí denne prejdú poštami, narazíte aj na nespokojných. To však zažívam aj v obchodných reťazcoch či reštauráciách.

Na pošte v Žiline som videl, ako sa klient, ktorý čakal asi 45 sekúnd, lebo pred ním bol jeden ďalší, rozčuľoval, že hoci chce len kolky, musí čakať v rade. Keď však ten istý človek príde k mobilnému operátorovi, kde si vytlačí časenku a sedí tam ako päť peňazí aj polhodinu, lebo si ho nik nevšíma, zrazu mu nič neprekáža.

Občas mám teda pocit, že pri pošte, lebo je štátna, sa oveľa viac hľadá to, čo nefunguje, hoci to možno často funguje aj lepšie ako inde.

Rozdielny je základný pocit z prostredia u mobilných operátorov a na poštách. Tie majú často škaredé priestory, človek si nemá kam sadnúť, nedá sa tam dýchať pre šialené dusno, z piatich okienok sú otvorené dve, obsluha je často nevrlá. U operátorov sa to stane výnimočne, takže je prirodzené, že ľudia poštu stále vnímajú ako hnusného štátneho molocha, ktorý sa nemení.

Rozumiem, ale budem protiargumentovať. Minulý rok sme si robili prieskum s dvomi takmer tisícčlennými focusovými skupinami. Prvú tvorili ľudia, ktorí bezprostredne opúšťali pobočky pošty, druhú zase ľudia oslovení mimo pôšt v mestách a na dedinách. Obe skupiny dostávali rovnaké otázky.

Na otázku, ako dlho ľudia na pošte čakali, v prvej skupine vyšlo, že priemerný čas bol dve a pol minúty, v druhej však až 13 a pol minúty. Je to o pamäťových stopách, ktoré majú ľudia v hlave z minulosti, hoci dnes už na poštu možno ani nechodia. Ide teda skôr o emóciu, ktorá sa traduje, než o realitu.

Tie pamäťové stopy museli vzniknúť vďaka reálnej skúsenosti.

Samozrejme, ale postupne sa premazávajú, čo je náročnejšie. Máme 1550 pobočiek, takže nie je ľahké ich všetky rekonštruovať, musíme to robiť postupne. Preto nájdete nové, moderné a veľmi príjemné poštové pracoviská, ale aj pobočky, ktoré sú zanedbané.

Ľudia sa na to však pozerajú inak - manažment pošty mal dlhé roky na to, aby s tým zásadne pohol. Nestalo sa.

Súhlasím, tiež sa pýtam, čo sa dialo v minulosti. Od roku 2000 vďaka internetu prišlo k masívnej elektronizácii služieb a v dôsledku finančnej krízy vznikol tlak, aby podniky šetrili. Na čom však budete šetriť? Logicky na veciach, ktoré pre vás nie sú kľúčové.

Ročný pokles listových služieb od roku 2009 je päť až sedem percent. Ako je vôbec možné, že pošta ako dominantný hráč mala ešte pred dvomi rokmi len 15-percentný podiel na balíkovom trhu? Veď historicky tu balíky zabezpečovala iba ona.

Výsledkom je, že vznikli firmy, ktoré poskytli kvalitnú službu a pošte odobrali tržby. Aj ja sa teda môžem pýtať, prečo pošta neinvestovala do technológií a produktového marketingu, aby sa to zvrátilo.

Váš pohľad na poštu sa však zmenil, lebo ste jej šéfom, nie? Ako klient ste mali tvrdší pohľad.

Je prirodzené, že ak si začnete obliekať dané tričko, je to váš džob a zastupujete záujmy vašej firmy. Platí však aj to, že sme za dva a pol roka roka veľa urobili.

[content type="citation"]Je to problém, lebo Penta?[/content]

Boli ste poradcom Freša z SDKÚ, prešli ste k Počiatkovi zo Smeru. Prečo?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa preplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom SME1 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Čítajte ďalej

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Ilustračné foto.

Čo si o autokamerách myslí polícia a môže ísť video na Facebook?

Autokamery snímajú aj poznávacie značky a tváre ľudí.

Ilustračné foto.

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi Foto

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

Takto vyzerali bankomaty v 70. rokoch.

Farbám sa na sídliskách medze nekladú, ani nebudú

Pokus vniesť poriadok na slovenské sídliská nevyšiel. Zateplených je už viac než polovica bytových domov.

Výrazné farby na fasádach bytových domov sú v posledných rokoch v móde.

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Najsledovanejšia televízia na Slovensku je podľa českého portálu Echo24.cz na predaj. Záujem o ňu má mať Penta či čínski investori zo skupiny CEFC.
Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop