EPH chce kúpiť poľského železničného prepravcu CTL Logistics

Firma, v ktorej má podiel aj Patrik Tkáč, by mohla pohltiť najväčšieho alternatívneho prepravcu na poľských koľajniciach.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - Ján Krošlák)

EPH, v ktorom má podiel aj Patrik Tkáč, by mohlo pohltiť najväčšieho alternatívneho prepravcu na poľských koľajniciach.

PRAHA. Energetický a priemyselný holding (EPH) sa začína tlačiť aj na stredoeurópsky dopravný trh.

Holding, v ktorom vlastnia kontrolné podiely podnikatelia Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, je momentálne hľadá akvizície v Poľsku, kde chce kúpiť jedného z tamojších lídrov v doprave - spoločnosť CTL Logistics.

Záujem majú aj Poliaci

Poľská firma, ktorá sa zameriava predovšetkým na železničnú prepravu, je momentálne na predaj. Informoval o tom český denník E15 s odvolaním sa na dobre informovaný zdroj.

Podľa neho je logické, že sa CTL Logistics prepojí s dcérskou spoločnosťou českého holdingu EP Cargo. Záujem o CTL však prejavila začiatkom septembra aj poľská spoločnosť PKP Cargo.

"EPH sleduje zaujímavé príležitosti na okolitých trhoch, na druhej strane nekomentuje špekulácie o svojich akvizičných zámeroch," vyjadril sa hovorca holdingu Daniel Častvaj.

Poľský obor

Pre holding by išlo o jednu z väčších akvizícií. CTL Logistics je najväčším alternatívnym nákladným dopravcom na poľských koľajniciach, ktorého trhový podiel sa blíži k 7 %. Prevádzkuje takmer 200 lokomotív a 4800 vagónov.

Pre EPH je pritom dôležité, že takmer polovica vagónov poľskej firmy slúži na prepravu uhlia. Doprava uhlia a ďalších energetických surovín tvorila vlani v CTL Logistics vyše 40 % z celkových 13 miliónov ton nákladu.

Akvizícia môže ovplyvniť aj situáciu na českom trhu. EPH sa snaží využívať predovšetkým služby svojej dcéry EP Cargo. Tá ročne prepraví po železnici vyše 3,5 milióna ton uhlia a ďalších komodít. Všetky potreby holdingu ale sama vykrývať nedokáže a využíva spoluprácu s CD Cargo, AWT alebo Deutsche Bahn. To by sa mohlo prípadným zaradením CTL Logistics do EPH zmeniť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 780
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 952
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 126
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 836
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 694
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 477
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 093
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 043
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 475

Téma: Poľsko


Článok je zaradený aj do ďalších tém Česká republika

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.