O koľko rýchlejší budete po dostavbe D1? Čo nás čaká na cestách?

Stavba hlavnej dopravnej tepny mešká. Prečítajte si, čo nás čaká na cestách v blízkom čase.

Diaľničný úsek pri Martine mal byť k dispozícii vodičom ešte tento rok. Napokon sa jeho prevádzka odkladá. Počas roka na stavbe chýbali robotníci, keď staviteľ diaľnice Váhostav nevyplácal riadne svojich dodávateľov.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)
1.Pribudne 6 kilometrov, a to nie na D1

Keď dnes idete autom po rozostavanej D1 z Bratislavy do Košíc, trvá táto cesta v priemere štyri hodiny aj 50 minút. Hovoria to merania Výskumného ústavu dopravného v Žiline.

Od tohto času sa môžete odchýliť v závislosti od toho, či idete počas špičky a či na vstupoch a výjazdoch veľkých miest, ako sú Žilina či Martin, na nedokončenej časti D1 narazíte na kolóny.

Úspora času
Keď sa dokončí D1
Hričovské Podhradie - Lúčka
  • osobné auto: 8,2 min.
  • nákladné auto: 7,7 min
Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná skala
  • osobné auto: 14,2 min.
  • nákladné auto: 14,6 min.
Dubná skala - Turany
  • osobné auto: 11,4 min.
  • nákladné auto: 10,1 min.
Turany - Hubová
  • osobné auto: 6,8 min.
  • nákladné auto: 6,4 min.
Hubová - Ivachnová
  • osobné auto: 9,5 min.
  • nákladné auto: 10,3 min.
Jánovce - Jablonov
  • osobné auto: 11,1 min.
  • nákladné auto: 8,9 min.
Fričovce - Svinia
  • osobné auto: 3,8 min.
  • nákladné auto: 2,5 min
Obchvat Prešova
  • osobné auto: 8,3 min.
  • nákladné auto: 7,2 min.
osobné auto spolu: 73,3 min.
nákladné auto spolu: 67,7 min.
Zdroj: VUD Žilina

Tento rok sa čas prejazdu medzi metropolami mal skrátiť. Vodičom mala byť totiž od júla k dispozícii deväťkilometrová časť diaľnice pri Levoči a najneskôr do konca roka sa plánovalo dokončenie takmer 17 kilometrov pri Martine. Nič z toho nebude.

„Tento rok plánujeme dať do prevádzky úsek rýchlostnej cesty R2 Žiar nad Hronom, obchvat,“ povedal hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Michal Fúrik.

Štátna firma, ktorá spravuje hlavné ťahy cez Slovensko v podobe diaľnic a rýchlostných ciest, strihanie pásky na takmer 26 kilometroch D1 oddialila na budúci rok pre žiadosti stavbárov.

Obe spomínané cesty sa stavajú s účasťou spoločnosti Váhostav, ktorá sa odvoláva na neočakávané záplavy či geologické podložie ciest.

„Žiadosť o predĺženie termínu výstavby posudzujú Národná diaľničná spoločnosť a štátny dozor,“ povedal hovorca Váhostavu Tomáš Halán.

Motoristi si tak prejazd Slovenskom neskrátia podľa plánov a obyvatelia miest a obcí tiež nemôžu rátať s odklonom dopravy.

Cesta pri Levoči je nebezpečná hlavne keď nasneží, nedostavaná časť pri Martine je zasa chýbajúci obchvat Martina, vysvetľuje bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Čermák. Cesta na východ tak bude ďalej viesť cez menšie obce, ako sú Sučany.

Práve obchvaty veľkých miest sú stavby, na ktoré by sa mal štát najviac zameriavať. Dobrou správou preto je, že do prevádzky sa spustí, síce krátky, ale predsa, obchvat Žiaru nad Hronom.

„Viem to podľa toho, že keď sme kedysi odklonili dopravu napríklad z Považskej Bystrice, tak bolo množstvo telefonátov a ďakovných listov,“ hovorí Čermák.

Každý mesiac, keď je nový kus diaľnice k dispozícii verejnosti, sa tak ráta.

Budúci rok by pre meškania mal byť bohatý na politikmi obľúbené strihanie pásky. Pôvodne sa plánovalo, že do prevádzky pribudne v roku 2015 niečo cez 20 kilometrov pohodlných ciest.

Ak sa tento predpoklad dodrží a k nemu pribudnú kilometre, ktoré mali byť hotové tento rok, budú sa napokon pásky strihať dokopy na 46,1 kilometra D1.

sm-0916-007f-dial.rw_res.jpg

Kliknutím zväčšíte

2.Niečo predsa rozhýbali

Dobrou správou je, že na D1 sa konečne rozhýbali kľúčové úseky.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 895
  2. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 8 486
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 988
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 227
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 291
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 084
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 197
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 852
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 090
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 569

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila poslanca ĽSNS, opozícia ju kritizuje

Stanislava Mizíka, ktorý kádroval vyznamenaných, polícia odviedla počas rokovania parlamentného výboru.

KULTÚRA

Johnny Depp skrachoval. Nechajte ho, sám to tak chcel

Za mesiac minie dva milióny, víno ho stojí tridsať tisíc. Náhradu žiada na súde.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

Neprehliadnite tiež

Štátni plynári majú nového šéfa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop