Dobrá správa pre Skalicu: Baťov kanál narastie

Skalica je jedným z dvoch najdôležitejších prístavov Baťovho kanála, a tak bude ťažiť aj z jeho predĺženia na oboch koncoch.

Vedľa Baťovho kanála vedú cyklotrasy.(Zdroj: FOTO – MESTO SKALICA)

Známa atrakcia narastie o tretinu.

SKALICA. Podnikateľ a fanúšik riečnej plavby Marián Tongeľ už v duchu odpočítava posledné dni letnej sezóny.

Jeho firma prevádzkuje malý prístav blízko Skalice, ktorý je dnes poslednou zastávkou na vodnej ceste zvanej Baťov kanál.

„Prístav síce onedlho uzavrieme, ale práca sa nám len začne. Lode musíme dostať na breh, ošetriť ich povrch, prezrieť motory a nakoniec ich nechať zazimovať,“ hovorí Tongeľ.

Na Baťovom kanáli sa končí už dvadsiata sezóna od jeho obnovenia. Za ten čas sa 53-kilometrová cesta splavujúca rieku Moravu stala vyhľadávanou atrakciou.

Každý rok na nej pribúdajú reštaurácie, prístavy a požičovne lodí, ktoré umožňujú každému dospelému človeku vyskúšať si po krátkom zaškolení úlohu kapitána.

Rozhodli, že ho zväčšia

Kanál dnes
  • Začína blízko Otrokovíc, končí pri Skalici. Využíva pôvodný tok Moravy i umelé korytá. Meria 52,8 km.
  • V roku 2013 sa po ňom plavilo 70-tisíc ľudí. Ďalších asi 250-tisíc návštevníkov využilo priľahlú cyklotrasu.
  • Kanál vytvára asi dvadsať stálych pracovných miest a 150 až 200 sezónnych.

Hlavné zmeny však má kanál ešte len pred sebou – český štát začal pripravovať investíciu vo výške 10 miliónov eur, ktorá by mala celý kanál natiahnuť o takmer dvadsať kilometrov.

„Naším cieľom je predĺžiť kanál na oboch koncoch. Máme podané žiadosti o územné rozhodnutie a veríme, že čoskoro začneme s výstavbou,“ potvrdzuje Jan Bukovský z vedenia českého Riaditeľstva vodných ciest.

Investícia znamená dobrú správu pre turistov, ale i podnikateľov, ktorí na kanáli ponúkajú svoje služby.

„Pokiaľ sa to rozšírenie skutočne podarí, návštevníci budú mať ďalšiu motiváciu sa sem vracať a vyskúšať si plavbu na nových úsekoch,“ myslí si Tongeľ.

Za české peniaze

Baťov kanál je na tunajšie pomery unikátnym dielom. Vznik tejto uzavretej vodnej cesty inicioval ešte za prvej republiky podnikateľ Tomáš Baťa, ktorý potreboval dovážať hnedé uhlie do svojej továrne v Otrokoviciach blízko Zlína.

Dnes si plavbu po ňom ročne príde vyskúšať okolo sedemdesiattisíc ľudí. A niekoľkonásobne viac turistov priláka cyklotrasa, ktorá sleduje smer kanálu.

Mnoho ďalších využití táto vodná cesta nemá. „Kanál, samozrejme, plní napríklad i zavlažovaciu funkciu, ale z hľadiska dopravy inú než turistickú plavbu neumožňuje,“ spresňuje Bukovský.

Napriek tomu Riaditeľstvo vodných ciest verí, že investovať milióny eur do jeho predĺženia má svoje opodstatnenie.

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 16 126
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 919
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 640
  4. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 6 016
  5. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 883
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 700
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 229
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 4 171
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 588
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 250

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Barometer policajnej korupcie? Ako hladko kúpite drogu

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Český študent, ktorého žaluje OVB, chystá ďalší dokument o konkurencii

Prvý film „Rada nad zlato“ poukazoval na to, že finančným poradcom z OVB išlo veľmi často len o vlastné provízie.

Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom

V minulosti by sme sa bez peňaženky ďaleko nedostali.

Obrovská akvizícia sa neuskutoční, Kraft Heinz Unilever neprevezme

Podľa Unileveru ponuka firmu výrazne podhodnocovala.

Slovensko je bližšie k nezávislosti od Ruska. Brusel podporí plynovod do Poľska

Európska únia prispeje na výstavbu slovensko-poľského pripojenia 107 miliónmi eur. Ide o 40 percent z nákladov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop