Milióny majetných Číňanov nakupujú v Európe

Nákupné centrá a luxusné obchody z nich žijú, učia sa ich aktívnejšie obsluhovať a nepozerať im do očí.

Mnohí obyvatelia Európy hľadajú falošné značkové produkty na čínskych trhoch, Číňania sa hrnú do Európy kvôli pravým.(Zdroj: ARCHÍV SME)

Nákupné centrá a luxusné obchody v západnej Európe žijú stále viac z Číňanov. Európa je pre nich na prvom mieste v rebríčku najobľúbenejších turistických cieľov.

FRANKFURT, BRATISLAVA. V roku 2012 strávilo v Európe dovolenku 82 miliónov cestujúcich z Číny, v roku 2020 by ich podľa Čínskej akadémie pre turistiku malo byť už 200 miliónov.

Nezaujímajú ich však ani tak historické pamiatky, prírodné krásy či pláže.

Prichádzajú hlavne nakupovať. Paríž, Miláno, Londýn, Frankfurt. Luxusné a značkové európske produkty patria v Čine k imidžu spoločenskej smotánky.

Číňan minie podľa agentúry Global Blue v Británii počas svojho pobytu v priemere 1700 libier (2125 eur) na osobu – trikrát viac, ako je priemer na trhu.

Až pre 82 percent Číňanov je nakupovanie hlavným motívom ich cestovania do Európy. Zvyčajne nenakupujú iba pre seba, ale aj pre rodinu a priateľov.

Pri letisku

V Nemecku tvoria Číňania už najväčšiu skupinu nakupujúcich zo zahraničia. Štatistika Duty Free (exportných) nákupov Global Blue hovorí, že vlani ich bola takmer tretina z Číny, ďalšia štvrtina z Ruska.

Zvyšok pripadol na malé podiely Švajčiarov, Arabov, Ukrajincov a menších ázijských krajín.

Až 38 percent Číňanov si za miesto svojich nákupov v Nemecku vyberá Frankfurt, ktorý má najväčšie medzinárodné letisko a najviac priamych liniek do Ázie. Nasleduje Mníchov, Berlín, Düsseldorf a Kolín nad Rýnom.

Najviac ich priťahujú hodinky a klenoty, ďalšou veľkou skupinou je módna obuv a odevy. Potrpia si však aj na domáce potreby, potraviny či dokonca elektroniku, často vyrobenú práve v Číne.

Nemecké obchodné domy a luxusné značky dokonca už podľa ekonomického portálu WSJ Deutschland zaviedli čínske mutácie svojich internetových stránok, či špeciálne výrobky, na ktoré sú Číňania zvyknutí.

Nepozerať do očí

Dokonca špeciálne školia svojich predavačov, aby vedeli s čínskymi zákazníkmi správne zaobchádzať. Takmer nikdy totiž nehovoria po nemecky, veľká väčšina dokonca ani po anglicky.

Ďalšou špecialitou je, že sa treba v rozpore s nemeckým zvykom vyhýbať trvalému očnému kontaktu. Mohlo by ich to odradiť, pretože to nepovažujú za vhodné, pôsobí to na nich arogantne a agresívne.

V Ázii je napríklad zvykom, že sa jednému zákazníkovi venuje aj viacero predavačov.

Chladný európsky prístup teda môže pôsobiť ako náznak, že zákazník nie je vítaný. Mnohí obchodníci to riešia zamestnaním čínskych predavačov, ktorí vedia, ako na svojich krajanov.

V posledných rokoch predaje Číňanom prudko rástli, preto obchodníkov zaskočila ich stagnácia v posledných mesiacoch.

Dôvodom môže byť boj proti korupcii v Číne, ale aj zmena komunistických predpisov pre turistiku, podľa ktorých sa musia viac venovať pamiatkam a menej obchodom. Úprava turistických trás však bude zrejme iba formálna.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 827
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 240
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 669
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 967
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 768
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 072
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 504
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 116
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 359
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 187

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. Keď pôjdeme tvrdou silou, nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

ŠPORT

Sagan ukázal cit pre taktiku a ešte lepšiu formu ako pred rokom

V sobotu bol druhý, v nedeľu už vyhral.

Neprehliadnite tiež

Na letisku v Kráľovej prerušili prevádzku, na plochu vnikol bager

Incident na malom letisku 35 kilometrov od hlavného mesta pravdepodobne súvisí so sporom o pôdu.

Voľné ruky pre ministra Druckera už neplatia

Premiér Fico kritizoval šetriace opatrenia vo Všeobecnej zdravotnej poisťovni.

Nakupovať pôdu na Slovensku zrejme budú môcť aj cudzinci

Ministerstvo chce predložiť návrh novely o nadobúdaní vlastníctva poľnohospodárskeho pozemku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop