Milióny majetných Číňanov nakupujú v Európe

Nákupné centrá a luxusné obchody z nich žijú, učia sa ich aktívnejšie obsluhovať a nepozerať im do očí.

Mnohí obyvatelia Európy hľadajú falošné značkové produkty na čínskych trhoch, Číňania sa hrnú do Európy kvôli pravým.(Zdroj: ARCHÍV SME)

Nákupné centrá a luxusné obchody v západnej Európe žijú stále viac z Číňanov. Európa je pre nich na prvom mieste v rebríčku najobľúbenejších turistických cieľov.

FRANKFURT, BRATISLAVA. V roku 2012 strávilo v Európe dovolenku 82 miliónov cestujúcich z Číny, v roku 2020 by ich podľa Čínskej akadémie pre turistiku malo byť už 200 miliónov.

Nezaujímajú ich však ani tak historické pamiatky, prírodné krásy či pláže.

Prichádzajú hlavne nakupovať. Paríž, Miláno, Londýn, Frankfurt. Luxusné a značkové európske produkty patria v Čine k imidžu spoločenskej smotánky.

Číňan minie podľa agentúry Global Blue v Británii počas svojho pobytu v priemere 1700 libier (2125 eur) na osobu – trikrát viac, ako je priemer na trhu.

Až pre 82 percent Číňanov je nakupovanie hlavným motívom ich cestovania do Európy. Zvyčajne nenakupujú iba pre seba, ale aj pre rodinu a priateľov.

Pri letisku

V Nemecku tvoria Číňania už najväčšiu skupinu nakupujúcich zo zahraničia. Štatistika Duty Free (exportných) nákupov Global Blue hovorí, že vlani ich bola takmer tretina z Číny, ďalšia štvrtina z Ruska.

Zvyšok pripadol na malé podiely Švajčiarov, Arabov, Ukrajincov a menších ázijských krajín.

Až 38 percent Číňanov si za miesto svojich nákupov v Nemecku vyberá Frankfurt, ktorý má najväčšie medzinárodné letisko a najviac priamych liniek do Ázie. Nasleduje Mníchov, Berlín, Düsseldorf a Kolín nad Rýnom.

Najviac ich priťahujú hodinky a klenoty, ďalšou veľkou skupinou je módna obuv a odevy. Potrpia si však aj na domáce potreby, potraviny či dokonca elektroniku, často vyrobenú práve v Číne.

Nemecké obchodné domy a luxusné značky dokonca už podľa ekonomického portálu WSJ Deutschland zaviedli čínske mutácie svojich internetových stránok, či špeciálne výrobky, na ktoré sú Číňania zvyknutí.

Nepozerať do očí

Dokonca špeciálne školia svojich predavačov, aby vedeli s čínskymi zákazníkmi správne zaobchádzať. Takmer nikdy totiž nehovoria po nemecky, veľká väčšina dokonca ani po anglicky.

Ďalšou špecialitou je, že sa treba v rozpore s nemeckým zvykom vyhýbať trvalému očnému kontaktu. Mohlo by ich to odradiť, pretože to nepovažujú za vhodné, pôsobí to na nich arogantne a agresívne.

V Ázii je napríklad zvykom, že sa jednému zákazníkovi venuje aj viacero predavačov.

Chladný európsky prístup teda môže pôsobiť ako náznak, že zákazník nie je vítaný. Mnohí obchodníci to riešia zamestnaním čínskych predavačov, ktorí vedia, ako na svojich krajanov.

V posledných rokoch predaje Číňanom prudko rástli, preto obchodníkov zaskočila ich stagnácia v posledných mesiacoch.

Dôvodom môže byť boj proti korupcii v Číne, ale aj zmena komunistických predpisov pre turistiku, podľa ktorých sa musia viac venovať pamiatkam a menej obchodom. Úprava turistických trás však bude zrejme iba formálna.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  2. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  4. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  5. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  6. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  7. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  10. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 754
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 790
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 6 571
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 6 569
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 551
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 347
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 980
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 198
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 746
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 050

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žena, ktorá prežila Mengeleho pokusy, koncentrák aj pochod smrti

Viola Fischerová zomrela vo štvrtok vo veku 94 rokov.

KOMENTÁRE

Harabin sa s Kotlebom bez pochyby vo všetkom zhodne

Žiaľ, dostali sme sa do situácie, keď za totalitné smerovanie idú kohosi karhať tí, čo kedysi sami inému totalitnému režimu aktívne prisluhovali.

TECH

Mesiac som žil v inteligentnej domácnosti. A takto to dopadlo

Inteligentná domácnosť je drahá. Slovenským príkazom zatiaľ nerozumie.

Neprehliadnite tiež

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

V Bratislave zvažujú postaviť parkovací dom s parkom na streche

Parkovací dom chce postaviť mestská časť, rekreačná zóna má mať 1423 štvorcových metrov.

V Bratislave žije štvrť milióna cépečkárov, najviac ich nie je v Petržalke

Dáta z mobilov tiež ukázali, že kancelárske centrá pojmú toľko ľudí ako stredne veľké mesto.

Čo sa od júla zmení na doručovaní úradnej pošty do vlastných rúk

Sociálnej poisťovni nevzali možnosť skrátiť lehotu na prebratie listu na tri dni, adresát sa to nemusí dozvedieť.