Leo Express potvrdil jeden pár vlakov medzi Prahou a Košicami

Hovorí sa, že České dráhy by chceli zaviesť Pendolino medzi Prahou a Popradom, tvrdí Desana Mertinková.

(Zdroj: Leo Express)

BRATISLAVA. Český súkromný vlakový dopravca Leo Express potvrdil, že spojenie z Prahy do Košíc začne prevádzkovať 14. decembra tohto roku.

Pôjde o jeden pár spojov namiesto pôvodne plánovaných dvoch párov denne, pričom vlak z Košíc bude nočný s ranným príchodom do Prahy.

Spoločnosť chce konkrétny cestovný poriadok z taktických dôvodov komentovať až po jeho finálnom schválení.

Vlaky budú na uvedenej trase jazdiť na náklady prepravcu, teda bez dotácie od štátu.

Švajčiarsky Stadler

Leo Express predpokladá, že vplyvom vysokej konkurencie na tejto trati ceny výrazne klesnú.

"Špecifikom nášho spoja bude fakt, že z Košíc pôjdeme v noci. Tým cestujúcim, ktorí dnes využívajú nočné autobusy, tak ponúkneme atraktívnu alternatívu, ktorá bude pohodlnejšia, rýchlejšia a zároveň cenovo výhodná," informovala hovorkyňa Petra Valentová.

"V službách sa zameriame na špecifiká miestneho trhu a časové polohy spoja," uviedla zatiaľ bez podrobností.

Tak ako v Českej republike, aj na Slovensku bude Leo Express prevádzkovať vlaky od švajčiarskeho výrobcu Stadler.

"Súpravy Flirt sú konštrukčne špecifické napríklad svojou ľahkou hliníkovou konštrukciou a majú päť vozňov. Cestujúcim ponúkneme tri cestovné triedy," priblížila Valentová.

V triede Economy bude 212 miest, v triede Business devätnásť a v najvyššej triede Premium šesť miest.

Vo vlaku je tiež päť miest pre kočíky a dve miesta pre invalidné vozíky.

"Vlaky Stadler Flirt sú úplne nové vlaky a v prevádzke sú iba od decembra 2012," dodala hovorkyňa Leo Express.

Súpravy Stadler Flirt vstúpia na slovenské koľajnice prvýkrát práve na traťovom úseku Čadca - Košice.

Pre získanie potrebných opatrení preto musia absolvovať rôzne skúšky a merania.

Na ich základe a po predložení dokumentov môže prepravca získať všetky potrebné podklady pre uzavretie zmluvy so Železnicami Slovenskej republiky ako správcom infraštruktúry.

"Ide o štandardný postup, ktorý bude pokračovať ešte v septembri, kedy následne zmluvu podpíšeme," uviedla Valentová.

Pre zhodu vlakov s infraštruktúrou sa nedávno testovali vlaky v Krásne nad Kysucu. Išlo o test posledného prvku kompatibility, a to počítadlo náprav.

RegioJet do Košíc

Doterajšie vlakové spojenie Praha - Žilina predĺži do Košíc od polovice decembra aj ďalší súkromný dopravca RegioJet.

Pridá aj spojenie na kratšej trase z Prahy do Martina.

Okrem toho bude na vlastné náklady prevádzkovať aj tri páry vlakov denne z Bratislavy cez Žilinu do Košíc a navyše aj spojenie z Martina do Bratislavy.

Prepravca už dostal súhlas na prevádzku vlakov od ŽSR a vyhlásil výberové konania na personál.

Štátna Železničná spoločnosť Slovensko by mala z Košíc do Prahy prevádzkovať tri páry vlakov. Z toho dva nočné, pričom jeden má jazdiť až z Humenného.

"Nie je to definitívne riešenie. V kuloároch sa hovorí, že České dráhy by chceli ešte zaviesť Pendolino na linke Praha - Poprad," tvrdí odborníčka na železničnú dopravu a šéfredaktorka časopisu Železničná revue Desana Mertinková.

V súčasnosti jazdia medzi Košicami a Prahou tri páry nočných vlakov a jeden denný vlak.

"Zrušenie jedného z nich môžeme spájať s nižším záujmom o cestovanie v noci, ale aj s príchodom konkurencie. Menej nočných vlakov jazdí v celej Európe, ale väčšinou preto, že rýchlovlaky skracujú vzdialenosti aj o polovicu oproti bežným vlakom," dodala Mertinková.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 14 660
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 896
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 758
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 985
  5. Kam do tepla v januári? 2 492
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 385
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 351
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 242
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 311
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 092

Téma: Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je to Štefan Harabin v roku 2018?

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

Neprehliadnite tiež

Spoločnosť Apple investuje do ekonomiky USA stovky miliárd dolárov

Firma Apple chce do USA premiestniť časť z hotovosti, ktorú má v zahraničí.

Ekonomika USA do začiatku roka 2018 dynamicky rástla

Rast miezd a cien bol v USA mierny a situácia na trhu práce bola napätá.

PSD2: Bez zvolenia banky nič neprevedú

Históriu transakcií uvidia tretie strany aj bez autorizácie klienta.

PSD2: Treba ustrážiť, komu dávate súhlas a na čo

Osobné údaje klientov budú môcť noví hráči speňažiť, napríklad podľa histórie transakcií môžu lepšie cieliť reklamu.

Vďaka PSD2 vzniknú k účtom lepšie aplikácie

Európska smernica: cez nové aplikácie budete môcť obsluhovať účty vo viacerých bankách naraz