Ryanair zavádza vyšší štandard cestovania

Letenky do biznis triedy sú obratom v stratégii najväčších európskych nízkonákladových aerolínií.

(Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

DUBLIN. Írska nízkonákladová spoločnosť Rynair, ktorá je v Európe známa najmä lacnými letenkami, najnovšie zavádza biznis triedu, teda vyšší štandard cestovania za príplatok.

Cieľom tohto kroku je prilákať na palubu lietadiel aj pasažierov, ktorí nemieria za oddychom, ale na služobnú cestu, ako aj vládnych úradníkov v čase, keď musia štáty škrtiť svoje výdavky.

Ryaniar dúfa, že mu táto ponuka pomôže zvýšiť počet cestujúcich, a tým aj zisk, konštatuje agentúra AP.

Chcú aj solventnejších pasažierov

Letenky do biznis triedy predstavujú obrat v doterajšej stratégii najväčších európskych nízkonákladových aerolínií, ktoré síce ponúkajú lacné letenky, ale všetky ostatné služby sú za poplatky.

Napríklad, ak má pasažier aj inú ako malú príručnú batožinu, musí za jej prepravu zaplatiť od 25 do 75 eur a platí aj za zmenu rezervácie.

To sa ale cestujúcich v business class nebude týkať. Vo vyššej cene letenky bude zahrnutá aj preprava kufra či najlepšie sedadlá v lietadle.

Ryanair verí, že mu nová služba pomôže prilákať aj solventnejších pasažierov vďaka rozsiahlej sieti leteckých liniek.

Aerolínie dúfajú, že na trase medzi Britániou a Írskom, čo sú ich dva najväčšie trhy, budú časom až tri štvrtiny pasažierov mieriť na služobnú cestu.

Tieto plány odrážajú nielen snahu Ryanairu udržať si pozíciu na európskom trhu s leteckou prepravou, ale aj stúpajúci záujem firiem o zníženie nákladov, vrátane výdavkov na služobné cesty.

Už teraz tvoria úradníci a zamestnanci firiem viac ako štvrtinu pasažierov Ryanairu.

Vlastná verzia business class

Nová služba bude tiež "nízkorozpočtovou verziou" tradičnej business class.

Ryanair síce neoddelí "bežných cestujúcich" od držiteľov drahších leteniek, ale tým ponúkne najlepšie sedadlá, už spomínanú batožinu bez poplatkov, prednostné vybavenie na letiskách a najmä možnosť zmeny rezervácie bez poplatkov, a to aj v deň odletu, čo je pri služobných cestách veľmi dôležité.

Írske aerolínie chcú ponúkať lístky do business class už za 69 eur. To je výrazne nižšia cena ako v prípade konkurencie napríklad British Airways a ďalších európskych leteckých spoločností, kde letenky do business class stoja viac ako 150 eur.

Ryanair po nevýrazných výsledkoch za minulý rok hľadá nové spôsoby, ako prilákať viac pasažierov a dosiahnuť vyšší zisk.

Okrem business class rozširuje služby aj pre bežných klientov, ktorým po novom nebude účtovať pri kúpe leteniek online poplatky za platbu debetnou kartou.

Automaticky im tiež pridelí sedadlá, čo predstavuje koniec dlhých radov pri odbavení na letiskách a zjednoduší cestovanie rodinám. Povolí im vziať si na palubu dve batožiny.

Aerolínie si dali za cieľ prepraviť tento rok 86 miliónov cestujúcich, o 4,5 milióna viac ako vlani.

Ryanair nemá svoje salóniky na letiskách, neponúka na palubách žiadne špeciálne menu a nemá ani sklopné sedadlá.

Snahou spoločnosti je prepraviť čo najviac ľudí za čo najnižšie náklady a maximalizovať svoj zisk.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 821
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 071
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 267
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 216
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 830
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 506
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 481
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 383
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 628
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 468

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: Z pelotónu sa odtrhla skupina jazdcov, je v nej aj Sagan

Na Kuurne - Brusel - Kuurne obhajuje víťazstvo Jasper Stuyven. Sagan finišoval siedmy.

PLUS

Ako prvá žena pred takmer sedemsto rokmi prežila cisársky rez

Českí vedci prišli s novým objavom.

EKONOMIKA

Osem zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Ľudí čaká viac dokladovania a prísnejšie posudzovanie.

ŠPORT

Sagan pobavil otázkou na súpera aj odpoveďou, prečo bol na toalete

Špekulovalo sa o zdravotných problémoch.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop