BRATISLAVA. Vodové farby Koh-i-noor sú v Kauflande za 2,49 eura, v Tescu stoja 1,49 eura. Za dvanásť trojbokých pasteliek Maped zaplatíte v Kauflande 1,79 eura, v Tescu o 50 centov menej.
Od desať centov po štyri eurá by ste mali ušetriť v reťazci Tesco oproti Kauflandu aj pri kúpe ďalších štyroch vybraných školských pomôcok.
Týmto porovnaním s konkurenciou sa snaží reťazec Tesco v reklame, ktorú dnes zverejnil v tlači, prilákať rodičov i deti do svojich predajní.
Zdôrazňuje v nej, že za nákup šiestich pomôcok, ktoré si Tesco vybralo a ich cenu porovnalo, ušetria 6,21 eura.
Ceny už upravil
Kaufland považuje porovnávaciu reklamu za legitímny nástroj marketingovej komunikácie, ktorú občas tiež používa. Na porovnávanie cien, ktoré zverejnilo Tesco, reagoval okamžite.
"Naše ceny sme pri predmetných tovaroch ešte dnes upravili na rovnakú alebo ešte nižšiu úroveň a takisto ich budeme garantovať niekoľko týždňov," povedal pre SME hovorca reťazca Kaufland Martin Gärtner.
Podľa neho inzerát spoločnosti Tesco iba oneskorene reaguje na fakt, že v nezávislých porovnaniach cien školských potrieb, ktoré uverejnili viaceré slovenské médiá v posledných týždňoch, vyšiel ako cenový líder Kaufland.
Gärtner pripomína, že v inzeráte reťazca Tesco je porovnaných iba niekoľko výrobkov.
"Naďalej však máme výhodnejšie ceny na väčšinu školského sortimentu a naša ponuka bola od začiatku predškolskej sezóny cenovo výhodnejšia pri rovnakej kvalite," dodal Gärtner.
Zákazník tým získa
Tesco sa k inzercii zameranej na školské pomôcky, ktorú zverejnilo napríklad v denníku Nový čas, príliš nevyjadruje. Jeho hovorca Tomáš Ferenčák len uviedol, že táto inzercia je skutočne len okrajovou aktivitou.
„Naša kampaň Späť do školy prebieha predovšetkým v obchodoch Tesco, v letákoch, v katalógoch a prostredníctvom online komunikácie – ide o podstránku Prvý online diktát," doplnil.
Analytik obchodu Ľubomír Drahovský síce tvrdí, že ak reťazce súperia v znižovaní cien, je to v prospech spotrebiteľa, ale čiastkové porovnávanie vybraných výrobkov neuznáva.
Považuje to za návrat o niekoľko rokov dozadu, keď reťazce súťažili medzi sebou zverejňovaním ceny nákupných vozíkov, ktoré naplnili vybraným tovarom.
Za férovejšie považuje, keď reťazce súperia letákmi a na pultoch regálov, ako porovnávaním sa s konkurenciou v inzerátoch.
Tesco podľa neho zvolilo tento typ upútania pozornosti spotrebiteľov aj preto, lebo musí naštartovať nové aktivity.
Kým totiž vlani Kaufland podľa údajov, ktoré má Drahovský k dispozícii, v tržbách rástol, Tescu sa darilo menej.