Kaufland znížil ceny školských pomôcok, reagoval na Tesco

Porovnávanie sa reťazcov s konkurenciou môže znížiť ceny výrobkov.

(Zdroj: SME - DENISA ČIMOVÁ)

BRATISLAVA. Vodové farby Koh-i-noor sú v Kauflande za 2,49 eura, v Tescu stoja 1,49 eura. Za dvanásť trojbokých pasteliek Maped zaplatíte v Kauflande 1,79 eura, v Tescu o 50 centov menej.

Od desať centov po štyri eurá by ste mali ušetriť v reťazci Tesco oproti Kauflandu aj pri kúpe ďalších štyroch vybraných školských pomôcok.

Týmto porovnaním s konkurenciou sa snaží reťazec Tesco v reklame, ktorú dnes zverejnil v tlači, prilákať rodičov i deti do svojich predajní.

Zdôrazňuje v nej, že za nákup šiestich pomôcok, ktoré si Tesco vybralo a ich cenu porovnalo, ušetria 6,21 eura.

Ceny už upravil

Kaufland považuje porovnávaciu reklamu za legitímny nástroj marketingovej komunikácie, ktorú občas tiež používa. Na porovnávanie cien, ktoré zverejnilo Tesco, reagoval okamžite.

"Naše ceny sme pri predmetných tovaroch ešte dnes upravili na rovnakú alebo ešte nižšiu úroveň a takisto ich budeme garantovať niekoľko týždňov," povedal pre SME hovorca reťazca Kaufland Martin Gärtner.

Podľa neho inzerát spoločnosti Tesco iba oneskorene reaguje na fakt, že v nezávislých porovnaniach cien školských potrieb, ktoré uverejnili viaceré slovenské médiá v posledných týždňoch, vyšiel ako cenový líder Kaufland.

Gärtner pripomína, že v inzeráte reťazca Tesco je porovnaných iba niekoľko výrobkov.

"Naďalej však máme výhodnejšie ceny na väčšinu školského sortimentu a naša ponuka bola od začiatku predškolskej sezóny cenovo výhodnejšia pri rovnakej kvalite," dodal Gärtner.

Zákazník tým získa

Tesco sa k inzercii zameranej na školské pomôcky, ktorú zverejnilo napríklad v denníku Nový čas, príliš nevyjadruje. Jeho hovorca Tomáš Ferenčák len uviedol, že táto inzercia je skutočne len okrajovou aktivitou.

„Naša kampaň Späť do školy prebieha predovšetkým v obchodoch Tesco, v letákoch, v katalógoch a prostredníctvom online komunikácie – ide o podstránku Prvý online diktát," doplnil.

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský síce tvrdí, že ak reťazce súperia v znižovaní cien, je to v prospech spotrebiteľa, ale čiastkové porovnávanie vybraných výrobkov neuznáva.

Považuje to za návrat o niekoľko rokov dozadu, keď reťazce súťažili medzi sebou zverejňovaním ceny nákupných vozíkov, ktoré naplnili vybraným tovarom.

Za férovejšie považuje, keď reťazce súperia letákmi a na pultoch regálov, ako porovnávaním sa s konkurenciou v inzerátoch.

Tesco podľa neho zvolilo tento typ upútania pozornosti spotrebiteľov aj preto, lebo musí naštartovať nové aktivity.

Kým totiž vlani Kaufland podľa údajov, ktoré má Drahovský k dispozícii, v tržbách rástol, Tescu sa darilo menej.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Neviete si rady s vaším ročným vyúčtovaním? Pomôže vám FiiFree
  2. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  3. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  4. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  5. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  6. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  7. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  9. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  10. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 17 405
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 16 054
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 8 325
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 368
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 210
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 774
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 472
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 165
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 767
  10. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov 2 715

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ani vyšetrovanie Dúhu nepripraví o verejné zákazky. Pozrite sa, čo stavia

Zmluva na výstavbu tunela za 500 miliónov eur rieši korupciu, vyšetrovanie daní nie.

KOMENTÁRE

Keď je na výber medzi Dúhou a Váhostavom

Kde uviazlo trestné oznámenie vyzerá ako otázka na policajných šéfov.

TECH

Miliardy ľudí čoskoro zažijú nevídanú klímu

Klimatická zmena prebieha nad zemou rýchlejšie ako nad oceánmi.

Neprehliadnite tiež

Nemecko zakázalo prespávanie v kamiónoch, vodičom za to hrozia pokuty

Európska komisia chce v najbližších dňoch ukázať nové pravidlá, ktoré sa týkajú uplatňovania predpisov pre vyslaných pracovníkov v oblasti cestnej dopravy.

British Airways môže pre výpadky stratiť sto miliónov eur

Zrušenie a meškanie letov vyvolalo chaos a frustráciu.

Samsung Electronics uvažuje o zvýšení kapacity v Číne

Dôvodom je veľký dopyt po pamäťových čipoch a rekordné tržby z ich predaja.

Diaľnica D1 v úseku Turany - Hubová povedie cez tunel

Štát vydal záverečné stanovisko z procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie.