Kaufland znížil ceny školských pomôcok, reagoval na Tesco

Porovnávanie sa reťazcov s konkurenciou môže znížiť ceny výrobkov.

(Zdroj: SME - DENISA ČIMOVÁ)

BRATISLAVA. Vodové farby Koh-i-noor sú v Kauflande za 2,49 eura, v Tescu stoja 1,49 eura. Za dvanásť trojbokých pasteliek Maped zaplatíte v Kauflande 1,79 eura, v Tescu o 50 centov menej.

Od desať centov po štyri eurá by ste mali ušetriť v reťazci Tesco oproti Kauflandu aj pri kúpe ďalších štyroch vybraných školských pomôcok.

Týmto porovnaním s konkurenciou sa snaží reťazec Tesco v reklame, ktorú dnes zverejnil v tlači, prilákať rodičov i deti do svojich predajní.

Zdôrazňuje v nej, že za nákup šiestich pomôcok, ktoré si Tesco vybralo a ich cenu porovnalo, ušetria 6,21 eura.

Ceny už upravil

Kaufland považuje porovnávaciu reklamu za legitímny nástroj marketingovej komunikácie, ktorú občas tiež používa. Na porovnávanie cien, ktoré zverejnilo Tesco, reagoval okamžite.

"Naše ceny sme pri predmetných tovaroch ešte dnes upravili na rovnakú alebo ešte nižšiu úroveň a takisto ich budeme garantovať niekoľko týždňov," povedal pre SME hovorca reťazca Kaufland Martin Gärtner.

Podľa neho inzerát spoločnosti Tesco iba oneskorene reaguje na fakt, že v nezávislých porovnaniach cien školských potrieb, ktoré uverejnili viaceré slovenské médiá v posledných týždňoch, vyšiel ako cenový líder Kaufland.

Gärtner pripomína, že v inzeráte reťazca Tesco je porovnaných iba niekoľko výrobkov.

"Naďalej však máme výhodnejšie ceny na väčšinu školského sortimentu a naša ponuka bola od začiatku predškolskej sezóny cenovo výhodnejšia pri rovnakej kvalite," dodal Gärtner.

Zákazník tým získa

Tesco sa k inzercii zameranej na školské pomôcky, ktorú zverejnilo napríklad v denníku Nový čas, príliš nevyjadruje. Jeho hovorca Tomáš Ferenčák len uviedol, že táto inzercia je skutočne len okrajovou aktivitou.

„Naša kampaň Späť do školy prebieha predovšetkým v obchodoch Tesco, v letákoch, v katalógoch a prostredníctvom online komunikácie – ide o podstránku Prvý online diktát," doplnil.

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský síce tvrdí, že ak reťazce súperia v znižovaní cien, je to v prospech spotrebiteľa, ale čiastkové porovnávanie vybraných výrobkov neuznáva.

Považuje to za návrat o niekoľko rokov dozadu, keď reťazce súťažili medzi sebou zverejňovaním ceny nákupných vozíkov, ktoré naplnili vybraným tovarom.

Za férovejšie považuje, keď reťazce súperia letákmi a na pultoch regálov, ako porovnávaním sa s konkurenciou v inzerátoch.

Tesco podľa neho zvolilo tento typ upútania pozornosti spotrebiteľov aj preto, lebo musí naštartovať nové aktivity.

Kým totiž vlani Kaufland podľa údajov, ktoré má Drahovský k dispozícii, v tržbách rástol, Tescu sa darilo menej.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 276
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 378
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 937
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 487
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 423
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 031
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 513
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 434
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 327
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 084

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Vidieť Zem oproti čiernote vesmíru je neuveriteľné

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

KOMENTÁRE

Trump je v Poľsku populárnejší než pápež

Prezident potešil Poliakov poukazujúc na úlohu Poľska pri budovaní Západu.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.