Kaufland znížil ceny školských pomôcok, reagoval na Tesco

Porovnávanie sa reťazcov s konkurenciou môže znížiť ceny výrobkov.

(Zdroj: SME - DENISA ČIMOVÁ)

BRATISLAVA. Vodové farby Koh-i-noor sú v Kauflande za 2,49 eura, v Tescu stoja 1,49 eura. Za dvanásť trojbokých pasteliek Maped zaplatíte v Kauflande 1,79 eura, v Tescu o 50 centov menej.

Od desať centov po štyri eurá by ste mali ušetriť v reťazci Tesco oproti Kauflandu aj pri kúpe ďalších štyroch vybraných školských pomôcok.

Týmto porovnaním s konkurenciou sa snaží reťazec Tesco v reklame, ktorú dnes zverejnil v tlači, prilákať rodičov i deti do svojich predajní.

Zdôrazňuje v nej, že za nákup šiestich pomôcok, ktoré si Tesco vybralo a ich cenu porovnalo, ušetria 6,21 eura.

Ceny už upravil

Kaufland považuje porovnávaciu reklamu za legitímny nástroj marketingovej komunikácie, ktorú občas tiež používa. Na porovnávanie cien, ktoré zverejnilo Tesco, reagoval okamžite.

"Naše ceny sme pri predmetných tovaroch ešte dnes upravili na rovnakú alebo ešte nižšiu úroveň a takisto ich budeme garantovať niekoľko týždňov," povedal pre SME hovorca reťazca Kaufland Martin Gärtner.

Podľa neho inzerát spoločnosti Tesco iba oneskorene reaguje na fakt, že v nezávislých porovnaniach cien školských potrieb, ktoré uverejnili viaceré slovenské médiá v posledných týždňoch, vyšiel ako cenový líder Kaufland.

Gärtner pripomína, že v inzeráte reťazca Tesco je porovnaných iba niekoľko výrobkov.

"Naďalej však máme výhodnejšie ceny na väčšinu školského sortimentu a naša ponuka bola od začiatku predškolskej sezóny cenovo výhodnejšia pri rovnakej kvalite," dodal Gärtner.

Zákazník tým získa

Tesco sa k inzercii zameranej na školské pomôcky, ktorú zverejnilo napríklad v denníku Nový čas, príliš nevyjadruje. Jeho hovorca Tomáš Ferenčák len uviedol, že táto inzercia je skutočne len okrajovou aktivitou.

„Naša kampaň Späť do školy prebieha predovšetkým v obchodoch Tesco, v letákoch, v katalógoch a prostredníctvom online komunikácie – ide o podstránku Prvý online diktát," doplnil.

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský síce tvrdí, že ak reťazce súperia v znižovaní cien, je to v prospech spotrebiteľa, ale čiastkové porovnávanie vybraných výrobkov neuznáva.

Považuje to za návrat o niekoľko rokov dozadu, keď reťazce súťažili medzi sebou zverejňovaním ceny nákupných vozíkov, ktoré naplnili vybraným tovarom.

Za férovejšie považuje, keď reťazce súperia letákmi a na pultoch regálov, ako porovnávaním sa s konkurenciou v inzerátoch.

Tesco podľa neho zvolilo tento typ upútania pozornosti spotrebiteľov aj preto, lebo musí naštartovať nové aktivity.

Kým totiž vlani Kaufland podľa údajov, ktoré má Drahovský k dispozícii, v tržbách rástol, Tescu sa darilo menej.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 812
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 464
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 410
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 025
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 661
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 616
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 289
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 887
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 667
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 006

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

DOMOV

Bývalý minister práce Mihál odchádza z SaS, pre postoje Sulíka

Mihál vraj nesúhlasí s niektorými postojmi predsedu strany Sulíka.

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej viala v pozadí slovenská vlajka.

ŠPORT

Češka je hviezdou biatlonu, no je rozhodnutá skončiť kariéru

Gabriela Koukalová získala na MS tri medaily.

Neprehliadnite tiež

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.

Španielsko do roku 2050 vypadne zo skupiny najväčších svetových ekonomík

Vyššie pozície medzitým zaujmú mnohé z dnešných transformujúcich sa ekonomík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop