Majiteľ Leo Expressu: Na trase do Košíc budeme najrýchlejší

Z Košíc do Prahy a späť budú od decembra jazdiť aj vlaky českého súkromného dopravcu Leo Express.

Leoš Novotný (29) počas štúdia pracoval v spoločnosti Hamé, po absolvovaní University of Warwick v Británii robil v investičnom bankovníctve. V roku 2010 založil LEO Express, jeho vlaky jazdia od roku 2012 na trasách Praha – Ostrava - Bohumín a(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Jeho majiteľ Leoš Novotný hovorí, že v pláne majú aj Bratislavu, no najprv pôjdu do Varšavy.

Koľkokrát ste cestovali vlakom z Prahy do Košíc?

„Dvakrát.“

To bolo so štátnym dopravcom.

„Áno.“

Teraz budú z Prahy do Košíc jazdiť aj vlaky Leo Expressu. Ako často?

„V prvej fáze, teda od decembra, budeme mať na tejto trase jeden pár vlakov, čiže jeden tam a jeden naspäť. V ďalšom grafikone už zvažujeme, že by sme mohli kapacitu zvýšiť.“

So slovenským štátnym dopravcom ste rokovali o spolupráci na trase Praha - Košice. Znamená to, že ste sa nedohodli?

„Rokovali sme o komerčnej spolupráci, ktorá by bola vzájomne výhodná, železničná spoločnosť Slovensko by namiesto obvyklých strát mohla mať zisk. No to sa nepodarilo, nepoviem konkrétne dôvody. Hoci si myslím, že je to škoda pre zákazníka, urobíme to na vlastné tričko. Budeme prevádzkovať náš koncept, pod našou značkou, s našimi štandardmi.“

Ale prečo ste sa nedokázali dohodnúť?

„Za nás nedošlo ku komerčnej dohode, takže sme sa skrátka nedohodli, niekedy sa to stáva.“

V akej oblasti bol problém? V cene, v službách?

„V nekompatibilite našich dvoch obchodných systémov.“

Keby ste sa dohodli, jazdili by ste do Košíc častejšie?

„Pôvodný plán bol dva páry vlakov. Nechceli sme redukovať prevádzku v Česku. Zostávame v rovnakom rozsahu na trati Praha – Ostrava, pričom s jedným párom vlakov pôjdeme ďalej až do Košíc, zdvojnásobujeme kapacitu na trase Praha – Južná Morava. Za nás je to teraz bezpečné maximum, čo sme schopní prevádzkovať.“

Okrem vlakov Leo Expressu bude z Prahy do Košíc jazdiť aj RegioJet a náš štátny dopravca v spolupráci s českým.

„Konkurencie sa nebojíme. Náš produkt je iný ako konkurencie v dvoch smeroch. Náš vlak bude priamou konkurenciou autobusovému trhu z východného Slovenska do Prahy. Štyria z piatich ľudí idú dnes z rôznych dôvodov autobusom. A my im ideme naproti a hovoríme: Cestujte za porovnateľné peniaze, v oveľa vyššom komforte, za kratší čas a moderným dizajnovým vlakom.“

Prečo idete práve teraz na Slovensko?

„Od začiatku sme hovorili, že vidíme strednú a východnú Európu ako trhy, kde monopolní štátni dopravcovia zneužívajú svoje postavenie, tvrdo nepracujú, nesnažia sa cestujúcim dodávať to, čo je v súčasnosti možné. Nedodávajú wifi, ergonomické sedadlá, dobrý catering. A čo je hlavné, ponúkajú to s neúmerne vysokými nákladmi, lebo sú neefektívni. My v tom vidíme príležitosť nielen v Česku, na Slovensku, ale aj v ďalších krajinách. Je náhoda, že k vám prichádzame v rovnakom roku ako iný súkromný dopravca. Je to naša dlhodobá stratégia.“

Cenová vojna nezávisí od nás

V Česku viedol príchod konkurencie k cenovej vojne. Bude aj na Slovensku?

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  2. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  3. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  4. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  5. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  6. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  7. Cíťte sa v priestore príjemne
  8. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 788
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 402
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 398
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 230
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 902
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 875
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 799
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 645
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 828
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 1 515

Téma: Rozhovory z denníka SME


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan odkazuje fanúšikom: Uvidíme sa v Krakove

Petra Sagana čakajú prvé preteky po Tour de France. Do Poľska ho prídu povzbudiť stovky slovenských fanúšikov.

KOMENTÁRE

Andrássyovci milovali ženy, na Gemeri dodnes žijú ich potomkovia

O Betliari hovorí Július Barczi.

KOMENTÁRE

Fico, Danko a Bugár slabnú. Kto miesto nich zosilnel?

Podľa preferencií by koalícia nezostavila vládu.

TECH

Prečo je rad na ženské záchody dlhší? Vedci ukázali riešenie

Ženy čakajú na toaletu viac ako šesť minút.

Neprehliadnite tiež

Starbucks urobil miliardový obchod, získa ďalšie kaviarne v Číne

Reťazec získa zhruba 1300 prevádzok v mestách Šanghaj a Ťiang-su a v provincii Če-ťiang.

Predseda Európskej investičnej banky sa nezmení, opäť to bude Werner Hoyer

Hoyer je predsedom banky od začiatku roka 2012, teraz ho zvolili na ďalších šesť rokov.

Potiahol ju Citroen C3. Trnavská automobilka vyrobila desaťtisíce áut

Ťahúňom automobilky bol model Citroën C3, ktorý sa exkluzívne vyrába len v Trnave.

Čipy pomohli Samsungu k rekordnému zisku, podľa odhadov prekonal aj Apple

V druhom kvartáli stúpol zisk Samsungu o 85 percent v porovnaní s rovnaakým obdobím vlaňajška.