Majiteľ Leo Expressu: Na trase do Košíc budeme najrýchlejší

Z Košíc do Prahy a späť budú od decembra jazdiť aj vlaky českého súkromného dopravcu Leo Express.

Leoš Novotný (29) počas štúdia pracoval v spoločnosti Hamé, po absolvovaní University of Warwick v Británii robil v investičnom bankovníctve. V roku 2010 založil LEO Express, jeho vlaky jazdia od roku 2012 na trasách Praha – Ostrava - Bohumín a(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Jeho majiteľ Leoš Novotný hovorí, že v pláne majú aj Bratislavu, no najprv pôjdu do Varšavy.

Koľkokrát ste cestovali vlakom z Prahy do Košíc?

„Dvakrát.“

To bolo so štátnym dopravcom.

„Áno.“

Teraz budú z Prahy do Košíc jazdiť aj vlaky Leo Expressu. Ako často?

„V prvej fáze, teda od decembra, budeme mať na tejto trase jeden pár vlakov, čiže jeden tam a jeden naspäť. V ďalšom grafikone už zvažujeme, že by sme mohli kapacitu zvýšiť.“

So slovenským štátnym dopravcom ste rokovali o spolupráci na trase Praha - Košice. Znamená to, že ste sa nedohodli?

„Rokovali sme o komerčnej spolupráci, ktorá by bola vzájomne výhodná, železničná spoločnosť Slovensko by namiesto obvyklých strát mohla mať zisk. No to sa nepodarilo, nepoviem konkrétne dôvody. Hoci si myslím, že je to škoda pre zákazníka, urobíme to na vlastné tričko. Budeme prevádzkovať náš koncept, pod našou značkou, s našimi štandardmi.“

Ale prečo ste sa nedokázali dohodnúť?

„Za nás nedošlo ku komerčnej dohode, takže sme sa skrátka nedohodli, niekedy sa to stáva.“

V akej oblasti bol problém? V cene, v službách?

„V nekompatibilite našich dvoch obchodných systémov.“

Keby ste sa dohodli, jazdili by ste do Košíc častejšie?

„Pôvodný plán bol dva páry vlakov. Nechceli sme redukovať prevádzku v Česku. Zostávame v rovnakom rozsahu na trati Praha – Ostrava, pričom s jedným párom vlakov pôjdeme ďalej až do Košíc, zdvojnásobujeme kapacitu na trase Praha – Južná Morava. Za nás je to teraz bezpečné maximum, čo sme schopní prevádzkovať.“

Okrem vlakov Leo Expressu bude z Prahy do Košíc jazdiť aj RegioJet a náš štátny dopravca v spolupráci s českým.

„Konkurencie sa nebojíme. Náš produkt je iný ako konkurencie v dvoch smeroch. Náš vlak bude priamou konkurenciou autobusovému trhu z východného Slovenska do Prahy. Štyria z piatich ľudí idú dnes z rôznych dôvodov autobusom. A my im ideme naproti a hovoríme: Cestujte za porovnateľné peniaze, v oveľa vyššom komforte, za kratší čas a moderným dizajnovým vlakom.“

Prečo idete práve teraz na Slovensko?

„Od začiatku sme hovorili, že vidíme strednú a východnú Európu ako trhy, kde monopolní štátni dopravcovia zneužívajú svoje postavenie, tvrdo nepracujú, nesnažia sa cestujúcim dodávať to, čo je v súčasnosti možné. Nedodávajú wifi, ergonomické sedadlá, dobrý catering. A čo je hlavné, ponúkajú to s neúmerne vysokými nákladmi, lebo sú neefektívni. My v tom vidíme príležitosť nielen v Česku, na Slovensku, ale aj v ďalších krajinách. Je náhoda, že k vám prichádzame v rovnakom roku ako iný súkromný dopravca. Je to naša dlhodobá stratégia.“

Cenová vojna nezávisí od nás

V Česku viedol príchod konkurencie k cenovej vojne. Bude aj na Slovensku?

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu Sme.sk
Aj vy môžete byť jeho predplatiteľom

Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Mesačné predplatné
od 0,98 €
Objednať
Cena 0,98€ platí pre nových predplatiteľov prvý mesiac. Ďalšie mesiace sú za štandardnú cenu 3,90€.

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 265
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 194
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 632
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 394
  5. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 029
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 008
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 902
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 796
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 613
  10. Inteligencia vo všetkom 1 551

Téma: Rozhovory z denníka SME


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

SVET

Francúzi dovolili, podľa odhadov postupujú Macron a Le Penová (minúta po minúte)

Le Penová označila postup za historický výsledok.

KOMENTÁRE

Voľby vo Francúzsku. Čo vlastne prospeje ľuďom?

Napäté voľby zakrývali podstatnejšiu tému.

SVET

Macron k politike pristupuje ako k startupu (profil)

Emmanuel Macron bol bankárom aj ministrom hospodárstva.

Neprehliadnite tiež

Medzinárodný menový fond vyzdvihol ekonomické výsledky Slovenska

Išlo predovšetkým o výsledky hospodárenia.

Érsek potápa súťaž na vlaky do Bystrice, obnovuje rýchliky do Košíc cez Zvolen

Ministerstvo dopravy zrušilo vo februári súťaž na vlaky medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Mali priniesť lepšie služby a nižšie ceny

Richter: Máme záujem pracovať so znevýhodnenými skupinami

Minister zdôraznil, že je potrebné sa zamerať na absolventov evidovaných na úradoch práce.

Mihál: Školil som ženy z úradu práce, nik im nevysvetlil nový zákon

Minister práce Ján Richter chce do konca roka nezamestnanosť znížiť na 7-percent.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop