Majiteľ Leo Expressu: Na trase do Košíc budeme najrýchlejší

Z Košíc do Prahy a späť budú od decembra jazdiť aj vlaky českého súkromného dopravcu Leo Express.

Leoš Novotný (29) počas štúdia pracoval v spoločnosti Hamé, po absolvovaní University of Warwick v Británii robil v investičnom bankovníctve. V roku 2010 založil LEO Express, jeho vlaky jazdia od roku 2012 na trasách Praha – Ostrava - Bohumín a(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Jeho majiteľ Leoš Novotný hovorí, že v pláne majú aj Bratislavu, no najprv pôjdu do Varšavy.

Koľkokrát ste cestovali vlakom z Prahy do Košíc?

„Dvakrát.“

To bolo so štátnym dopravcom.

„Áno.“

Teraz budú z Prahy do Košíc jazdiť aj vlaky Leo Expressu. Ako často?

„V prvej fáze, teda od decembra, budeme mať na tejto trase jeden pár vlakov, čiže jeden tam a jeden naspäť. V ďalšom grafikone už zvažujeme, že by sme mohli kapacitu zvýšiť.“

So slovenským štátnym dopravcom ste rokovali o spolupráci na trase Praha - Košice. Znamená to, že ste sa nedohodli?

„Rokovali sme o komerčnej spolupráci, ktorá by bola vzájomne výhodná, železničná spoločnosť Slovensko by namiesto obvyklých strát mohla mať zisk. No to sa nepodarilo, nepoviem konkrétne dôvody. Hoci si myslím, že je to škoda pre zákazníka, urobíme to na vlastné tričko. Budeme prevádzkovať náš koncept, pod našou značkou, s našimi štandardmi.“

Ale prečo ste sa nedokázali dohodnúť?

„Za nás nedošlo ku komerčnej dohode, takže sme sa skrátka nedohodli, niekedy sa to stáva.“

V akej oblasti bol problém? V cene, v službách?

„V nekompatibilite našich dvoch obchodných systémov.“

Keby ste sa dohodli, jazdili by ste do Košíc častejšie?

„Pôvodný plán bol dva páry vlakov. Nechceli sme redukovať prevádzku v Česku. Zostávame v rovnakom rozsahu na trati Praha – Ostrava, pričom s jedným párom vlakov pôjdeme ďalej až do Košíc, zdvojnásobujeme kapacitu na trase Praha – Južná Morava. Za nás je to teraz bezpečné maximum, čo sme schopní prevádzkovať.“

Okrem vlakov Leo Expressu bude z Prahy do Košíc jazdiť aj RegioJet a náš štátny dopravca v spolupráci s českým.

„Konkurencie sa nebojíme. Náš produkt je iný ako konkurencie v dvoch smeroch. Náš vlak bude priamou konkurenciou autobusovému trhu z východného Slovenska do Prahy. Štyria z piatich ľudí idú dnes z rôznych dôvodov autobusom. A my im ideme naproti a hovoríme: Cestujte za porovnateľné peniaze, v oveľa vyššom komforte, za kratší čas a moderným dizajnovým vlakom.“

Prečo idete práve teraz na Slovensko?

„Od začiatku sme hovorili, že vidíme strednú a východnú Európu ako trhy, kde monopolní štátni dopravcovia zneužívajú svoje postavenie, tvrdo nepracujú, nesnažia sa cestujúcim dodávať to, čo je v súčasnosti možné. Nedodávajú wifi, ergonomické sedadlá, dobrý catering. A čo je hlavné, ponúkajú to s neúmerne vysokými nákladmi, lebo sú neefektívni. My v tom vidíme príležitosť nielen v Česku, na Slovensku, ale aj v ďalších krajinách. Je náhoda, že k vám prichádzame v rovnakom roku ako iný súkromný dopravca. Je to naša dlhodobá stratégia.“

Cenová vojna nezávisí od nás

V Česku viedol príchod konkurencie k cenovej vojne. Bude aj na Slovensku?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3GGP na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C3GGP na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 066
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 390
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 211
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 944
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 733
  6. Kam do tepla v januári? 1 694
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 381
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 161
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 948
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Téma: Rozhovory z denníka SME


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Štát zruší poplatok 10 eur za cirkevný sobáš

Na zrušení kontroverzného poplatku sa dohodol minister vnútra Kaliňák po stretnutí so signatármi petície Fóra kresťanských inštitúcií.

Analytik: Pokles nezamestnanosti je výsledkom cyklického oživenia ekonomiky

Rastúca ekonomika by mala byť schopná generovať nové pracovné miesta aj v nasledujúcich mesiacoch a tlačiť tak nezamestnanosť na nové historické minimá.

Vznikla webová aplikácia, ktorá prináša informácie o majetku politikov

Na prvom mieste rebríčka sa v počte nehnuteľností umiestnil Zsolt Simon.

Superboháči sú ešte bohatší, chudoba je na tom stále zle

Koncentrácia bohatstva v rukách malej skupiny ľudí sa minulý rok ešte zvýšila, deväť z desiatich miliardárov sú muži.

Facebook otvorí v Európe tri nové školiace centrá pre digitálne zručnosti

Facebook plánuje do roku 2020 vyškoliť 100-tisíc malých a stredných podnikov a zabezpečiť on-line školenia pre 250-tisíc podnikov.