SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Úsek D1 Dubná Skala - Turany do konca roka nestihnú

Spoločnosť Váhostav - SK požiadala Národnú diaľničnú spoločnosť o predĺženie lehoty výstavby diaľnice D1 Dubná Skala - Turany. Žiadosť posudzuje stavebný dozor.

BRATISLAVA. Meškajúca stavba diaľnice D1 Dubná Skala - Turany v plánovanom termíne koncom tohto roku podľa všetkého hotová nebude.

Žilinská spoločnosť Váhostav - SK, a.s., ktorá diaľnicu pri Martine stavia od konca roku 2011, už požiadala Národnú diaľničnú spoločnosť, a.s. (NDS) o predĺženie lehoty výstavby. Žiadosť stavbárov posudzuje stavebný dozor. Motoristi si tak na odovzdanie diaľničného úseku v dĺžke 16,4 kilometra budú musieť počkať pravdepodobne do budúceho roka.

Hovorca NDS Michal Fúrik pre agentúru SITA potvrdil, že Váhostav predložil nárok na predĺženie lehoty výstavby z dôvodu povodní v máji tohto roku. "Následne spracoval diagnostiku konštrukcií - škody spôsobené povodňami a spracoval návrh opatrení, ktoré je nevyhnutné vykonať na objektoch poškodených povodňami," uviedol Fúrik.

Skryť Vypnúť reklamu

"Zároveň z dôvodu povodní v dňoch 16. - 19. mája 2014 predložil žiadosť na predĺženie lehoty výstavby," dodal hovorca diaľničiarov.

Zdržia ich povodne

Váhostav zdôvodnil žiadosť o predĺženie termínov stavby diaľnice aj zmenami v projekte a geológii. "V posledných mesiacoch sa k týmto dôvodom pridali aj nepriaznivé poveternostné vplyvy. Problémy na stavbe narobila najmä májová povodeň, ktorá spôsobila aj podmytie základových pásov pod oceľovou konštrukciou mosta," informoval hovorca Váhostavu Tomáš Halán.

"Všetky zmeny bude potrebné aj projekčne zapracovať," doplnil. Na základe rozhodnutia NDS a dozoru budú podľa hovorcu Váhostavu stanovené práce, ktoré bude nutné vykonať, ako aj prípadný nový termín odovzdania diaľnice na Turci.

Skryť Vypnúť reklamu

Cenu zatiaľ nemenia

NDS za vykonané práce na diaľnici D1 Dubná Skala - Turany zaplatila Váhostavu do konca júna 91,3 mil. eur. Pôvodná zmluvná cena výstavby diaľnice vo výške 137,724 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty zostala zatiaľ nezmenená. Obsahuje aj rezervu okolo desať percent na prípadné dodatočné práce, ktoré neboli pôvodne plánované.

"Boli schválené pokyny na zmenu v celkovej hodnote 8,1 mil. eur. Realizovali sa práce na odvodnení a zabezpečení geologických opatrení proti zosuvu, úprava cesty I/18, prípojky vysokého napätia pre tunel Višňové, nezávislé statické posúdenie trvalých stavebných konštrukcií či odvodnenie mostov na pozemných komunikáciách," priblížil Fúrik.

Váhostav spolu s českou firmou Bögl a Krýsl, k.s. mešká aj so stavbou prvého úseku D1 Jánovce - Jablonov pri Levoči. Zhotoviteľ nestihol druhý termín ukončenia prác v júli tohto roka a ešte predtým požiadal o predĺženie lehoty výstavby pravdepodobne o šesť mesiacov. Požiadavku ešte skúma stavebný dozor. Diaľnica, ktorá je vo výstavbe od júna 2011, tak nemusí byť odovzdaná do užívania ani do konca tohto roku. Pôvodná zmluvná cena stavby 9-kilometrového úseku diaľnice vo výške 59,94 mil. eur bez dane sa zvýšila doteraz na 67,6 mil. eur. Diaľničiari do konca júna vyplatili stavbárom 51,9 mil. eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 449
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 650
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 406
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 341
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 007
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 960
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 225
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 940
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 739
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 636
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Juraj Široký, Diaľnice
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Policajti blokujú demonštrantov počas protestu proti väzneniu ruského opozičného lídra Alexeja Navaľného v Jekaterinburgu.

Rusi demonštrovali proti Putinovmu režimu.

9 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

13 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

K výhre sa zatiaľ nikto neprihlásil.

8 h
Centrum Viedne počas lovcdownu.

Vyťaženosť rakúskych hotelov vlani spadla na štvrtinu.

12 h
Madridčania sú na sneh zvyknutí z lyžovačiek, no nie sú naučení na to, že v snehu zapadne ich mesto.

Vláda však tvrdí, že je to príliš vysoký odhad.

16 h
Ilustračné foto.

Staré zmluvy o obchode na digitálnu ekonomiku nestíhajú.

20 h