ŠTOKHOLM. Švédska automobilka Volvo Car vylepšila svoj výhľad pre celý rok 2014 po tom, ako sa v prvom polroku vrátila k zisku.
Silný rast predaja v Číne a mierne oživenie v Európe totiž viac ako vykompenzovali pretrvávajúcu slabosť na trhu USA. Firma Volvo, ktorá patrí k najväčším švédskym exportérom a zamestnávateľom, eviduje zlepšenie dopytu už od záveru minulého roka.
Vďaka predaju v Číne a zotavujúcemu sa objemu odbytu v Európe spoločnosť za prvý polrok tohto roka vykázala prevádzkový zisk 1,21 mld. švédskych korún (SEK). V období januára až júna minulého roka pritom skončia v strate 577 mil. SEK. Tržby firmy sa v prvom polroku tohto roka zvýšili o 15 % na sumu 64,8 mld. SEK.
Automobilka Volvo Car, ktorú v roku 2010 od amerického výrobcu áut Ford Motor Co kúpila čínska firma Zhejiang Geely Holding Group Co., má v oblasti predaja ambiciózne plány.
Generálny riaditeľ automobilky Hakan Samuelsson očakáva, že v tomto roku sa tržby zväčšia o takmer 10 %. Predošlá prognóza počítala s ich posilnením o 5 %. Firma do roku 2020 chce ročný predaj takmer zdvojnásobiť, a to na 800 tis. vozidiel.