Cíder je u nás neznámy, v Česku jeho predaj rýchlo rastie

V budúcnosti môže cíder konkurovať vínu. Dnes ho u nás veľmi nepropagujú, a tak o ňom ľudia nevedia.

Cíder sa udomácnil už aj v niektorých kaviarňach, barocha reštauráciách.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

V budúcnosti môže cíder konkurovať vínu. Dnes ho u nás veľmi nepropagujú, a tak o ňom ľudia nevedia.

BRATISLAVA. Aj keď sa už aj u nás dá kúpiť skvasený jablčný mušt, ktorý sa nazýva cíder, nie je ešte veľmi rozšírený.

V Česku pritom tento nápoj, ktorý má často tri percentá alkoholu, býva však aj nealkoholický, zaznamenal veľký rast predaja.

Podľa portálu lidovky.cz bol v tomto roku dokonca väčší ako pri radleroch, ktoré sú aj u nás obľúbené.

Nie sú veľmi známe

Čo je cíder
  • nápoj, ktorý sa vyrába riadeným kvasením jablčného muštu,
  • populárny je najmä v západnej Európe – Veľkej Británií, Írsku, Francúzsku a Španielsku,
  • môže byť priezračný, ale aj s ľahkým zákalom, jeho farba je od žltej až po tmavooranžovú,
  • je jemne perlivý, čím môže pripomínať pivo,
  • môže byť v alkoholickej aj v nealkoholickej verzii,
  • v alkoholickej obsahuje zväčša tri až päť percent alkoholu.

Reťazce, ktoré u nás cídery ponúkajú, zatiaľ nezaznamenali, že by radlerom konkurovali.

Billa si vysvetľuje väčší predaj radlerov aj tým, že majú oveľa širšiu ponuku.

Z cíderov dnes totiž obchodné reťazce spravidla ponúkajú len tri až šesť druhov.

Cena oboch nápojov je porovnateľná, napríklad v Tescu stojí trojdecový cíder 89 centov, rovnako veľký radler 92 centov. Cena však závisí aj od značky nápoja a jeho objemu.

Kaufland hovorí, že aj keď je predaj cíderov omnoho menší ako radlerov, predaj skvasených jablčných muštov rastie.

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský si myslí, že do budúcna by mohol cíder na našom trhu konkurovať vínu.

O tom, či sa konkurentom vína časom stane, rozhodne aj to, akým objemom reklamy výrobcovia či obchodníci predaj cíderu podporia.

Reklamy je málo

Aj slabá reklama na cíder je podľa Drahovského dôvodom nižšieho predaja tohto nápoja.

Firmy u nás totiž veľa neinvestovali do jeho reklamnej a marketingovej podpory.

V Česku jeho predaj rastie výraznejšie, lebo výrobcovia skôr investujú do reklamy na desaťmiliónovom ako na päťmiliónovom trhu.

Keďže cíder v reklame na našom trhu ľudia nevidia, širokej verejnosti nie je známy. Našim spotrebiteľom pritom trvá dlhšie, kým si zvyknú na novinky, dodal Drahovský.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  10. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 524
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 612
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 970
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 662
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 569
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 404
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 316
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 301
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 153

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španielska polícia zastavila druhý útok, zabila päť útočníkov

O útok sa pokúsili v pobrežnom mestečku Cambrils južne od Barcelony.

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

Neprehliadnite tiež

Podpora mladých pri hypotékach sa daňovým bonusom zjednoduší, tvrdí Kažimír

Podpora hypotekárneho bývania pre mladých by mala byť po novom pre ľudí jednoduchšia a menej administratívne náročná.

Úrad vlády nakúpil nové autá za 95-tisíc eur

Jedno z nich má slúžiť na zásobovanie hotela Bôrik.

Ak si kúpite kuracinu v Tescu, môže vás zastaviť esbéeskár

V niektorých predajniach dáva Tesco bezpečnostné prvky nielen na alkohol, ale aj na mäso.

Zmes z kontaminovaných vajec sa dostala aj do bratislavských hotelov

Viac informácií má poskytnúť ministerstvo pôdohospodárstva.