Cíder je u nás neznámy, v Česku jeho predaj rýchlo rastie

V budúcnosti môže cíder konkurovať vínu. Dnes ho u nás veľmi nepropagujú, a tak o ňom ľudia nevedia.

Cíder sa udomácnil už aj v niektorých kaviarňach, barocha reštauráciách.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

V budúcnosti môže cíder konkurovať vínu. Dnes ho u nás veľmi nepropagujú, a tak o ňom ľudia nevedia.

BRATISLAVA. Aj keď sa už aj u nás dá kúpiť skvasený jablčný mušt, ktorý sa nazýva cíder, nie je ešte veľmi rozšírený.

V Česku pritom tento nápoj, ktorý má často tri percentá alkoholu, býva však aj nealkoholický, zaznamenal veľký rast predaja.

Podľa portálu lidovky.cz bol v tomto roku dokonca väčší ako pri radleroch, ktoré sú aj u nás obľúbené.

Nie sú veľmi známe

Čo je cíder
  • nápoj, ktorý sa vyrába riadeným kvasením jablčného muštu,
  • populárny je najmä v západnej Európe – Veľkej Británií, Írsku, Francúzsku a Španielsku,
  • môže byť priezračný, ale aj s ľahkým zákalom, jeho farba je od žltej až po tmavooranžovú,
  • je jemne perlivý, čím môže pripomínať pivo,
  • môže byť v alkoholickej aj v nealkoholickej verzii,
  • v alkoholickej obsahuje zväčša tri až päť percent alkoholu.

Reťazce, ktoré u nás cídery ponúkajú, zatiaľ nezaznamenali, že by radlerom konkurovali.

Billa si vysvetľuje väčší predaj radlerov aj tým, že majú oveľa širšiu ponuku.

Z cíderov dnes totiž obchodné reťazce spravidla ponúkajú len tri až šesť druhov.

Cena oboch nápojov je porovnateľná, napríklad v Tescu stojí trojdecový cíder 89 centov, rovnako veľký radler 92 centov. Cena však závisí aj od značky nápoja a jeho objemu.

Kaufland hovorí, že aj keď je predaj cíderov omnoho menší ako radlerov, predaj skvasených jablčných muštov rastie.

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský si myslí, že do budúcna by mohol cíder na našom trhu konkurovať vínu.

O tom, či sa konkurentom vína časom stane, rozhodne aj to, akým objemom reklamy výrobcovia či obchodníci predaj cíderu podporia.

Reklamy je málo

Aj slabá reklama na cíder je podľa Drahovského dôvodom nižšieho predaja tohto nápoja.

Firmy u nás totiž veľa neinvestovali do jeho reklamnej a marketingovej podpory.

V Česku jeho predaj rastie výraznejšie, lebo výrobcovia skôr investujú do reklamy na desaťmiliónovom ako na päťmiliónovom trhu.

Keďže cíder v reklame na našom trhu ľudia nevidia, širokej verejnosti nie je známy. Našim spotrebiteľom pritom trvá dlhšie, kým si zvyknú na novinky, dodal Drahovský.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 967
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 279
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 188
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 017
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 675
  6. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 202
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 469
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 916
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 923
  10. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 765

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Atentátnik zabil na koncerte v Manchestri 22 ľudí

Polícia potvrdila, že vo vstupnej hale sa odpálil samovražedný atentátnik. Medzi obeťami sú aj deti.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

SVET

Ako Briti úspešne bojovali proti terorizmu

Prečo boli tak často o krok pred teroristami?

KULTÚRA

Dizajnérka zhodnotila naše značky: Kto nazve čipsy, že Slovakia?

Debbie Millmanová pracovala aj s Pepsi.

Neprehliadnite tiež

Na Slovensku vznikne nový operátor. Bude najväčším alternatívnym hráčom

Sandberg Capital a DanubiaTel, ktorý prevádzkuje operátora Swan, sa rozhodli spojiť.

Pellegrini: Štát je poslednú míľu pred dobudovaním e-služieb

Podpredseda vlády bilancoval rok fungovania svojho úradu.

Citigroup zaplatí takmer sto miliónov dolárov, porušila zákon o tajomstve

Citigroup sa s úradmi dohodla na mimosúdnom vyrovnaní.

Ekonomika eurozóny pokračuje v raste

Tvorba nových pracovných miest stúpla na najvyššiu úroveň za uplynulú dekádu.