Cíder je u nás neznámy, v Česku jeho predaj rýchlo rastie

V budúcnosti môže cíder konkurovať vínu. Dnes ho u nás veľmi nepropagujú, a tak o ňom ľudia nevedia.

Cíder sa udomácnil už aj v niektorých kaviarňach, barocha reštauráciách.(Zdroj: SME - Gabriel Kuchta)

V budúcnosti môže cíder konkurovať vínu. Dnes ho u nás veľmi nepropagujú, a tak o ňom ľudia nevedia.

BRATISLAVA. Aj keď sa už aj u nás dá kúpiť skvasený jablčný mušt, ktorý sa nazýva cíder, nie je ešte veľmi rozšírený.

V Česku pritom tento nápoj, ktorý má často tri percentá alkoholu, býva však aj nealkoholický, zaznamenal veľký rast predaja.

Podľa portálu lidovky.cz bol v tomto roku dokonca väčší ako pri radleroch, ktoré sú aj u nás obľúbené.

Nie sú veľmi známe

Čo je cíder
  • nápoj, ktorý sa vyrába riadeným kvasením jablčného muštu,
  • populárny je najmä v západnej Európe – Veľkej Británií, Írsku, Francúzsku a Španielsku,
  • môže byť priezračný, ale aj s ľahkým zákalom, jeho farba je od žltej až po tmavooranžovú,
  • je jemne perlivý, čím môže pripomínať pivo,
  • môže byť v alkoholickej aj v nealkoholickej verzii,
  • v alkoholickej obsahuje zväčša tri až päť percent alkoholu.

Reťazce, ktoré u nás cídery ponúkajú, zatiaľ nezaznamenali, že by radlerom konkurovali.

Billa si vysvetľuje väčší predaj radlerov aj tým, že majú oveľa širšiu ponuku.

Z cíderov dnes totiž obchodné reťazce spravidla ponúkajú len tri až šesť druhov.

Cena oboch nápojov je porovnateľná, napríklad v Tescu stojí trojdecový cíder 89 centov, rovnako veľký radler 92 centov. Cena však závisí aj od značky nápoja a jeho objemu.

Kaufland hovorí, že aj keď je predaj cíderov omnoho menší ako radlerov, predaj skvasených jablčných muštov rastie.

Analytik obchodu Ľubomír Drahovský si myslí, že do budúcna by mohol cíder na našom trhu konkurovať vínu.

O tom, či sa konkurentom vína časom stane, rozhodne aj to, akým objemom reklamy výrobcovia či obchodníci predaj cíderu podporia.

Reklamy je málo

Aj slabá reklama na cíder je podľa Drahovského dôvodom nižšieho predaja tohto nápoja.

Firmy u nás totiž veľa neinvestovali do jeho reklamnej a marketingovej podpory.

V Česku jeho predaj rastie výraznejšie, lebo výrobcovia skôr investujú do reklamy na desaťmiliónovom ako na päťmiliónovom trhu.

Keďže cíder v reklame na našom trhu ľudia nevidia, širokej verejnosti nie je známy. Našim spotrebiteľom pritom trvá dlhšie, kým si zvyknú na novinky, dodal Drahovský.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  2. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Stretnutie po rokoch alebo predaj z papiera
  2. Trend zánovných luxusov dorazil i na Slovensko
  3. Real-time technológie: nový byt z papiera uvidíte na vlastné oči
  4. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  5. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  6. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  7. Hitparáda štiav
  8. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  10. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 482
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 7 284
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 349
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 616
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 598
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 352
  7. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 551
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 2 521
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 1 926
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 1 819

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zomrel bývalý šéf BMG Invest Vladimír Fruni

Vladimírovi Frunimu operovali vo Veľkej Británii žlčník, zomrel doma po návrate z nemocnice.

EKONOMIKA

Môžu vám zvýšiť cenu uprostred viazanosti, ako to urobilo UPC?

Aj keď človek podpíše viazanosť, nemá istotu, že ju aj dokončí.

KOMENTÁRE

Náhorný Karabach chce byť veľmocou. Vďaka jeseterom

Zásah z frontovej línie prežili len statočné ryby.

DOMOV

Sťal dve hlavy chobotnice, ale na silných mužov Smeru si netrúfol

Mantinely vidno pri riaditeľoch nemocníc.

Neprehliadnite tiež

Máte šancu na vyšší plat? Boj o ľudí naberá grády, mzdy rástli najviac za posledné roky

Spoločnosti si uvedomili, že ak nechcú, aby im ich zamestnancov ukradla iná firma, musia ich vyššie oceniť.

Podnikatelia sú rozčarovaní z Fica. Zvýšil im ceny elektriny

Cena pre veľké podniky mala podľa pôvodného rozhodnutia klesnúť takmer o 16,5 percenta.

Trnavská automobilka zvýši platy, dohodla sa s odborármi

Základné mzdy zamestnancov v automobilke PSA Groupe Slovakia porastú v priemere o 6,3 percenta.

Štátny rozpočet dosiahol ku koncu februára schodok 407,7 miliónov eur

Daňové príjmy medziročne vzrástli o 232,9 milióna eur, teda o 16,3 percenta.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop