Negatívny imidž vín Beaujolais spôsobila značka Nouveau

Paríž 20.novembra (TASR) - Tretí novembrový štvrtok - 21. novembra - predstavia na celom svete za pompéznej publicity hodnej kráľov najmladšie francúzske ...

Paríž 20.novembra (TASR) - Tretí novembrový štvrtok - 21. novembra - predstavia na celom svete za pompéznej publicity hodnej kráľov najmladšie francúzske víno z oblasti Beaujolais - Nouveau. V rôznych mestách ako Bangkok, Praha či San Francisco bude na zástavách visieť nápis "Le Beaujolais Nouveau est arrive!" - Beaujolais Nouveau je tu!.

Michel Rougier z Asociácie profesionálnych vinárov označil tento deň za "najväčší pohanský sviatok na svete". Žiaľ, tento rok producenti vína z oblasti Beaujolais nemajú dôvod na oslavu. Príčina je prostá: značka Beaujolais Nouveau stráca na svojej atraktivite.

Zhruba 13 miliónov fliaš respektíve asi 8 % minuloročnej produkcie vína Beaujolais v súčasnosti opúšťa pivnice za účelom deklasifikácie. Znamená to, že zhruba 100 000 hektolitrov vína sa rozpredá na priemyselné účely na výrobu octu či iného alkoholu, alebo jednoducho poputuje do odpadu.

Nikto to víno nekupoval. Podľa výrobcu Beaujolais Yvesa Bonneta sa toto víno stalo obeťou svojho vlastného úspechu. "Dlhé roky bolo jedinou starosťou vyprodukovať dostatok vína pre uspokojenie potrieb. Nikto sa na nič nepýtal. Tak sa stalo, že víno Beaujolais sa z barov prenieslo do supermarketov. Momentálne predávame viac ako polovicu produkcie v supermarketoch."

Väčšina vín, ktoré sa predávajú vo francúzskych supermarketoch, je lacná s nízkou kvalitou, imidž vína tým doma trpí. Ešte väčšiu škodu reputácii vína z oblasti Beaujolais robí fakt, že celá sláva tohto vína sa preniesla iba na Beaujolais Nouveau, čo je jeden produkt z celého radu vín Beaujolais, domnievajú sa renomovaní vinári.

"S Beaujolais Nouveau sa naše víno stalo produktom jedného okamihu, ktorý sa predáva iba dva týždne za nehoráznu cenu, a potom sa naň zabudne," uviedol Y. Bonnet. Majiteľ jednej z parížskych vinoték s tým môže len súhlasiť: "Mnohí konzumenti sú presvedčení, že Beaujolais je dobré iba v novembri a že by sa nemalo kupovať v inom čas. Nouveau sa nepije inokedy aj preto, že jeho chuť či aróma sa nezlepšujú vekom. Je to preto, že mušt sa lisuje iba po troch dňoch lúhovania, čo vo víne výrazne potláča prvky červeného vína, ktoré s vekom naopak zreje.

Beaujolais Nouveau, ktoré má vlastnosti bieleho vína a červenkastú farbu, sa ľahko pije. Pridáva sa doň dodatočný kvas vrátane acetátu isoamyl, ktorý vínu prepožičiava banánovú príchuť. Tú oceňujú najmä príležitostní konzumenti vína v USA a Japonsku, hoci vínni klasici víno kvôli tomu zatracujú.

Producenti vína Beaujolais majú dôvod na sťažnosti. V októbri 2001 napríklad jeden výrobca dostal za hektoliter vína 160 EUR, na začiatku leta 2002 mu obchodníci ponúkli iba 70 EUR. "Imidž Beaujolais je taký negatívny, že niekedy si myslíme, či by sa nepredávalo lepšie bez obchodnej etikety."

Dopyt po Beaujolais výrazne klesol v Nemecku, ktoré je najväčším odberateľom vína. Producenti si preto hľadajú nové trhy, napríklad Áziu a východnú Európu, hoci východisko z krízy to nie je. Dôraz treba klásť na rozlíšenie štandardných vín Beaujolais od Nouveau a rovnako na zlepšenie kvality oboch produktov.

* 3 pav gl

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 952
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 315
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 694
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 173
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 332
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 260
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 009
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 005
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 839
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 728

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

SVET

Šéfka AfD vynadala kolegom a opustila tlačovú konferenciu

Petry nebude pôsobiť v parlamentnom klube.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.