MÉDIÁ

Noviny nemusia byť iba na čítanie. Pozrite si, na čo môžu slúžiť

S novým využitím novín experimentujú hlavne reklamné agentúry. Nechali ich voňať, zjesť aj odpudzovať hmyz.

Noviny ako reproduktor.

S novým využitím papierových novín experimentujú hlavne reklamné agentúry. Nechali ich voňať, zjesť aj odpudzovať hmyz.

BRATISLAVA. Koncom júna svetom prebehla správa, že na Srí Lanke sa v stánkoch objavili prvé noviny na svete, ktoré odpudzujú komáre.

Miestny denník Mawbima pridal do atramentu v tlačiarni olej z citronely, prírodný repelent, vďaka ktorému ľudí začítaných do správ a reportáží komáre nežrali.

V niektorých médiách sa ihneď objavili diskusie o tom, či Mawbima neobjavila spôsob, ako pomôcť klesajúcim nákladom papierových denníkov – tým, že novinám okrem čítania pridala ešte jedno využitie navyše.

Prvé noviny odpudzujúce hmyz však v skutočnosti neboli dlhodobým projektom, ktorý mal v trafikách každý deň predať viac výtlačkov. Bola to reklamná kampaň, ktorú vymyslela srílanská pobočka známej agentúry Leo Burnett.

Týmto spôsobom si chcela pripomenúť svetový deň zdravia a upozorniť na fakt, že až dva a pol milióna ľudí po celom svete je ohrozených horúčkou dengue, ktorú komáre prenášajú.

S novým využitím novín teda viac ako ich vydavatelia experimentujú reklamné agentúry, ktorým nejde o vyšší náklad či lepší predaj v stánkoch. Snažia sa hlavne zaujať zákazníkov a vymyslieť pre svojich klientov čoraz kreatívnejšie reklamy.

Na čo všetko teda sa už pokúsili použiť stránky papierových novín či časopisov?

Solárna nabíjačka

Značka kozmetiky Nivea sa minulý rok pokúsila popasovať s problémom, ktorý riešili mnohí jej zákazníci. Pri tom, ako sa opaľujú na slnku (a, samozrejme, natierajú ich krémami), sa im neraz vybije mobil.

Keďže na pláži nie sú žiadne elektrické zásuvky, Nivea do jedného časopisu vložila reklamu s malým solárnym panelom. Na jeho zadnú stranu umiestnila malý usb konektor, cez ktorý si každý mohol svoj smartfón dobiť.

„Teraz odídete z pláže len vtedy, keď tam nebude ani slnko,“ hovorila reklama zákazníkom.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3G8H na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3G8H na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  3. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  4. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  5. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  5. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  6. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  10. Rozprávkové tankovanie
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 15 531
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 945
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 457
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 701
  5. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 8 975
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 581
  7. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 876
  8. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 923
  9. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 6 166
  10. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 5 786