Kamióny na Ukrajinu a do Ruska čakajú prísnejšie kontroly

Združenie cestných dopravcov ČESMAD zatiaľ nemá informácie, že by slovenskí prepravcovia mali problémy na Ukrajine či v Rusku, alebo že by sa s tovarom museli z hraníc vrátiť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia zatiaľ nemá informácie, že by slovenskí prepravcovia mali nejaké problémy na Ukrajine či v Rusku, alebo že by sa s tovarom museli z hraníc vrátiť.

BRATISLAVA. Medzinárodnú cestnú nákladnú dopravu na Ukrajinu a do Ruskej federácie komplikujú prísnejšie kontroly na hraniciach.

Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia však zatiaľ nemá informácie, že by tam slovenskí prepravcovia mali nejaké problémy, alebo že by sa s tovarom museli z hraníc vrátiť.

"Konflikt na Ukrajine určite ovplyvnil aj dopravu na Ukrajinu a nakoniec aj problémy, ktoré sú v Rusku, ovplyvňujú dopravu na tieto územia," povedal prezident ČESMAD-u Ľubomír Honíšek v súvislosti s konfliktom na východe Ukrajiny a embargom Ruska na dovoz viacerých druhov potravín.

Komplikovanejšie kontroly

"Nemáme hlásené problémy, že by sa vozidlá s tovarom nedostali do určitých lokalít, ale kontroly na hraniciach s Ukrajinou a Ruskom sú prísnejšie. Celková situácia sa do určitej miery aj týmito kontrolami skomplikovala, ale že by sa tam niekto s tovarom nedostal, alebo že by bol tovar vrátený z hraníc, to zatiaľ nevieme," dodal.

Generálny tajomník ČESMAD-u Pavol Reich pripomenul, že pred vyše pol rokom boli pri cestnej nákladnej doprave do Ruska problémy s uznávaním karnetov TIR pre medzinárodnú cestnú dopravu.

"Zastavili colný režim TIR, potom ho pustili a znovu boli problémy. Dnes môžeme povedať, že do Ruska sa dá na karnety ísť len cez Bielorusko a Kazachstan," poznamenal Reich.

O problémoch nevedia

Tiež nevie o tom, že by dopravcovia, členovia ich združenia, mali nejaké problémy s prepravou tovaru do Ruskej federácie. O tom by podľa neho vedeli viac colné orgány, ktoré sa zaoberajú komoditami.

"Zaoberáme sa tým, koľko dopravných spoločností ide do Ruska, koľko z nich používa na prepravu do Ruska karnet TIR. Akú komoditu vozia, to je ich obchodná vec. Zatiaľ, čo viem, boli zastavené potravinové tovary," uviedol Reich.

Nemá informácie ani o tom, že by dopravcovia vracali karnety TIR z dôvodu, lebo nemôžu na ne ísť alebo končia s dopravou do Ruska.

"To by sme vedeli, lebo by sa začali znižovať počty karnetov, ktoré kupujú, alebo by nám ich začali vracať tí, ktorí by tovar do Ruska nevedeli dostať," dodal.

Pokles nákladnej dopravy cez leto je podľa šéfa ČESMAD-u normálny.

"Neregistrujeme vyšší pokles predaja karnetov, ako je to po iné roky v tomto letnom období. Ťažko povedať koľko presne dopravcov tam jazdí, máme zhruba 80 dopravných spoločností, ktoré od nás karnety TIR berú," priblížil Honíšek.

ČESMAD je zároveň záručným združením na základe Dohovoru TIR, čo ho oprávňuje vydávať dopravcom karnety TIR. Ide o colný dohovor o medzinárodnej preprave tovaru na podklade karnetu TIR, pri ktorej aspoň časť prepravy musí byť vykonaná po ceste.

Pod týmto článkom nie je možné diskutovať. Vysvetlenie nájdete tu

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 299
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 657
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 713
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 174
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 380
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 259
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 019
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 951
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 844
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 700

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

KOMENTÁRE

Boj proti korupcii si netrúfol atakovať ani Fico

Objavujú sa útoky na prezidenta či aktivistov.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.