Kamióny na Ukrajinu a do Ruska čakajú prísnejšie kontroly

Združenie cestných dopravcov ČESMAD zatiaľ nemá informácie, že by slovenskí prepravcovia mali problémy na Ukrajine či v Rusku, alebo že by sa s tovarom museli z hraníc vrátiť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – JÁN KROŠLÁK)

Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia zatiaľ nemá informácie, že by slovenskí prepravcovia mali nejaké problémy na Ukrajine či v Rusku, alebo že by sa s tovarom museli z hraníc vrátiť.

BRATISLAVA. Medzinárodnú cestnú nákladnú dopravu na Ukrajinu a do Ruskej federácie komplikujú prísnejšie kontroly na hraniciach.

Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia však zatiaľ nemá informácie, že by tam slovenskí prepravcovia mali nejaké problémy, alebo že by sa s tovarom museli z hraníc vrátiť.

"Konflikt na Ukrajine určite ovplyvnil aj dopravu na Ukrajinu a nakoniec aj problémy, ktoré sú v Rusku, ovplyvňujú dopravu na tieto územia," povedal prezident ČESMAD-u Ľubomír Honíšek v súvislosti s konfliktom na východe Ukrajiny a embargom Ruska na dovoz viacerých druhov potravín.

Komplikovanejšie kontroly

"Nemáme hlásené problémy, že by sa vozidlá s tovarom nedostali do určitých lokalít, ale kontroly na hraniciach s Ukrajinou a Ruskom sú prísnejšie. Celková situácia sa do určitej miery aj týmito kontrolami skomplikovala, ale že by sa tam niekto s tovarom nedostal, alebo že by bol tovar vrátený z hraníc, to zatiaľ nevieme," dodal.

Generálny tajomník ČESMAD-u Pavol Reich pripomenul, že pred vyše pol rokom boli pri cestnej nákladnej doprave do Ruska problémy s uznávaním karnetov TIR pre medzinárodnú cestnú dopravu.

"Zastavili colný režim TIR, potom ho pustili a znovu boli problémy. Dnes môžeme povedať, že do Ruska sa dá na karnety ísť len cez Bielorusko a Kazachstan," poznamenal Reich.

O problémoch nevedia

Tiež nevie o tom, že by dopravcovia, členovia ich združenia, mali nejaké problémy s prepravou tovaru do Ruskej federácie. O tom by podľa neho vedeli viac colné orgány, ktoré sa zaoberajú komoditami.

"Zaoberáme sa tým, koľko dopravných spoločností ide do Ruska, koľko z nich používa na prepravu do Ruska karnet TIR. Akú komoditu vozia, to je ich obchodná vec. Zatiaľ, čo viem, boli zastavené potravinové tovary," uviedol Reich.

Nemá informácie ani o tom, že by dopravcovia vracali karnety TIR z dôvodu, lebo nemôžu na ne ísť alebo končia s dopravou do Ruska.

"To by sme vedeli, lebo by sa začali znižovať počty karnetov, ktoré kupujú, alebo by nám ich začali vracať tí, ktorí by tovar do Ruska nevedeli dostať," dodal.

Pokles nákladnej dopravy cez leto je podľa šéfa ČESMAD-u normálny.

"Neregistrujeme vyšší pokles predaja karnetov, ako je to po iné roky v tomto letnom období. Ťažko povedať koľko presne dopravcov tam jazdí, máme zhruba 80 dopravných spoločností, ktoré od nás karnety TIR berú," priblížil Honíšek.

ČESMAD je zároveň záručným združením na základe Dohovoru TIR, čo ho oprávňuje vydávať dopravcom karnety TIR. Ide o colný dohovor o medzinárodnej preprave tovaru na podklade karnetu TIR, pri ktorej aspoň časť prepravy musí byť vykonaná po ceste.

Pod týmto článkom nie je možné diskutovať. Vysvetlenie nájdete tu

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 786
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 728
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 721
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 518
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 687
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 703
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 798
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 306
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 157
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 943

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov, kriminality.

EKONOMIKA

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

V niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne.

EKONOMIKA

Polícia obvinila úradníka, pýtal si úplatky za dotácie

Zamestnanec Pôdohospodárskej platobnej agentúry si opakovane pýtal úplatky.

Neprehliadnite tiež

Nedostatok vyškolených pracovníkov rastie, firmy to núti zvyšovať platy

Nedostatok pracovnej sily sa prejavuje práve v raste personálnych nákladov.

Polícia obvinila úradníka, pýtal si úplatky za dotácie

Zamestnanec Pôdohospodárskej platobnej agentúry si opakovane pýtal úplatky.

Čína sa vlani stala najväčším obchodným partnerom Nemecka

USA však zostali najdôležitejším exportným trhom pre Nemecko.

Spiatočné letenky do Ameriky sa už predávajú za menej ako 150 eur

Nórska nízkonákladová letecká spoločnosť Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop