Rok 2013 zakončili Slovenské elektrárne s veľmi dobrými výsledkami

Hrubá zadlženosť spoločnosti je na úrovni 1,2 miliardy eur a predstavuje približne 1,7-násobok EBITDA.

BRATISLAVA. Rok 2013 zakončila spoločnosť Slovenské elektrárne (SE) veľmi dobrými výsledkami. Celkovo podnik vlani zarobil 354,7 milióna eur v čistom, čo ho radí na prvú priečku v ziskovosti firiem na Slovensku, a to aj napriek veľmi nízkym veľkoobchodným cenám elektriny na trhu. Uviedol to generálny riaditeľ Slovenských elektrární (SE) Luca D´Agnese v rozhovore pre pondelkové vydanie denníka Hospodárske noviny (HN).

Hrubá zadlženosť spoločnosti je podľa neho na úrovni 1,2 miliardy eur a predstavuje približne 1,7-násobok EBITDA, ktorá bola na úrovni 700 miliónov eur. "To potvrdzuje stabilitu firmy."

Spoločnosť musela podľa jeho slov po privatizácii splácať zo zisku v prvom rade dlh a zvyšok išiel aj na investície. "Po spustení dostavby zisk nepokrýval plne finančné potreby projektu a museli sme si zobrať pôžičku. Projekty tejto veľkosti nie sú nikdy financované len zo ziskov spoločnosti, ale vždy do určitej miery využívajú iné zdroje. Naša investícia do Mochoviec bola doteraz 2,5 miliardy eur. Pôžičky nepokrývajú len tento projekt, ale aj ďalšie investície firmy a splatenie iných úverov."

"Áno, diskutujeme s niekoľkými bankami. Niektoré úvery nám končia a potrebujeme ich splatiť. Okrem toho, samozrejme, potrebujeme aj peniaze na investície," uviedol šéf SE na otázku, či rokujú o ďalších pôžičkách.

Mochovce nie sú podľa neho jediná investícia SE. Dôležitý je aj projekt predĺženia životnosti jadrovej elektrárne v Jaslovských Bohuniciach.

"Tu sme preinvestovali 500 miliónov eur. Okrem toho potrebujeme zrekonštruovať elektráreň v Novákoch, aby spĺňala nové emisné limity. Keď nepočítame Mochovce, spoločnosť preinvestuje 80 až 100 miliónov eur ročne."

- "Máme odhady výšky rozpočtu a aj termínov dostavby, ktoré vyplývajú zo scenárov v správe expertov. Takže, napríklad, ak by boli teraz prijaté opatrenia na zníženie rizík, pôjde o scenár s najnižším vplyvom na rozpočet alebo termíny dostavby. Akcionári budú diskutovať, ktoré opatrenia majú byť prijaté na minimalizovanie vplyvov na dostavbu Mochoviec. Len čo sa akcionári dohodnú, zverejníme presné číslo," uviedol riaditeľ k dokončeniu elektrárne v Mochovciach (EMO).

"Nemôžeme uvádzať žiadne čísla, pretože akcionári ešte stále analyzujú spomínaný dokument. Takže akékoľvek číslo, ktoré by sme poskytli, by bolo predčasné až zavádzajúce," poznamenal D´Agnese k financovaniu EMO.

Predaj podielu Enelu v SE, ak k nemu dôjde, by mal byť v čase, keď projekt EMO bude podľa neho vo veľmi pokročilej fáze. Vďaka tomu stúpne aj hodnota týchto aktív.

Ak by Enel medzičasom predal svoj podiel, tak by podľa neho projekt EMO dokončil nový akcionár. Ale to je v tomto momente čistá hypotéza. "Napriek procesu predaja sme plne zameraní na dokončenie projektu, je to naša absolútna priorita, pokročiť s projektom natoľko, ako sa bude dať. Sme presvedčení, že Mochovce 3 a 4 sú potrebné pre bezpečnosť dodávok Slovenska a zvyšuje hodnotu SE. Akýkoľvek je scenár predaja, projekt tlačíme vpred. Obaja akcionári sa plne zameriavajú na tento cieľ," zdôraznil šéf SE.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 572
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 108
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 378
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 451
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 389
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 878
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 584
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 440
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 439
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 857

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop