Slováci sú pred televízormi takmer 4 hodiny denne

V porovnaní so susednými štátmi sme na treťom mieste. Najviac sledujú televíziu ľudia v Maďarsku a Poľsku.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Kým tlačené médiá zvádzajú boj s odlivom čitateľov, televízny trh na Slovensku sa týmto problémom zatiaľ vyhýba. Za posledných päť rokov (2009-2013) sa jeho rast nezastavil.

Vyplýva to z údajov spoločnosti PMT, ktorá na Slovensku realizuje elektronické meranie sledovanosti prostredníctvom peoplemetrov.

PMT eviduje za posledných päť rokov kontinuálny rast disponibilných ratingov na televíznom trhu.

V cieľovej skupine jednotlivcov vo veku od štyroch rokov (Ind 4+) narástli za toto obdobie o 8,86 percenta, informoval výkonný riaditeľ spoločnosti Vladimír Fatika.

Predbehlo nás Maďarsko a Poľsko

V roku 2013 tak sledovalo televízie v hlavnom vysielacom čase denne v priemere už 2,304 milióna ľudí.

Celodenne dosiahla priemerná sledovanosť 806.000 jednotlivcov. V priemere tak strávil Slovák vlani pred televíznou obrazovkou denne 227 minút (v cieľovej skupine Ind 4+).

Fatika pripomenul, že aj v tomto ukazovateli zaznamenáva naša krajina kontinuálny rast. V porovnaní so susednými štátmi sme na treťom mieste. "Najviac sledujú televíziu jednotlivci v Maďarsku a Poľsku," priblížil.

Rast dosiahlo Slovensko aj v univerzálnej cieľovej skupine jednotlivcov vo veku od 12 rokov (Ind 12+), ktorá je na slovenskom trhu zaužívaná. Tu zaznamenali slovenské televízie podľa údajov PMT v rokoch 2011-2013 rast o 5,26 percenta.

Najmä slovenské televízie

Samotní diváci (bez prepočtu na celú populáciu) strávili v priemere počas celého týždňa sledovaním televízie 332 minút denne. Z toho 247 minút pozerali práve slovenské televízie.

Výskumy PMT ukazujú, že najviac divákov sleduje televíziu počas víkendov. V nedeľu pred obrazovkami trávia v priemere až 388 minút.

TIP: Pozrite si najlepšie televízory podľa odborných hodnotení a ich recenzie.

Vlani však rástol aj záujem o televíziu cez pracovné dni. Medziročne tu bol zaznamenaný rast o 16 minút na deň.

Spoločnosť PMT bola založená v roku 2002 s cieľom, aby sa televízie a mediálne agentúry dostali k dátam televízneho trhu. Členmi PMT sú RTVS, TV Markíza, TV Joj, TA3 a Asociácia mediálnych agentúr.

Samotné meranie prostredníctvom peoplemetrov realizuje pre spoločnosť PMT agentúra TNS Slovakia. Peoplemetrové meranie sledovanosti je najväčším kontinuálnym výskumom na Slovensku. Meranie sa realizuje na reprezentatívnom paneli 1200 domácností, čo je zhruba 3500 jednotlivcov.

Tí spĺňajú demografické kritériá tak, aby reprezentovali celú populáciu Slovenska. Ročne sa obmieňa jedna štvrtina panelu. Aktuálne je do merania zahrnutých 120 televíznych staníc.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  7. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  8. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  9. Detské zúbky sú veda
  10. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 735
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 964
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 107
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 616
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 795
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 243
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 166
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 084
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 058
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 976

Téma: Práca


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku. Preferencie potvrdzujú, že tretina ľudí si ešte nevybrala.

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe zhodnotila prvú sezónu v najvyššej lige, očakával viac.

SVET

Vojna sa dnes nedá vyhlásiť. A už vôbec nie cez Twitter

KĽDR považuje tweety prezidenta USA za vyhlásenie vojny. Washington namieta.

Neprehliadnite tiež

Rusi sa vyhrážajú, že na budúci rok zablokuje Facebook

Podľa šéfa ruského telekomunikačného úradu Moskva sociálnu sieť zablokuje, ak Facebook nebude v krajine skladovať svoje údaje.

Prešov sa blíži k časti svojho severného obchvatu, NDS chystá súťaž

Výstavbu rýchlostnej cesty neďaleko metropoly Šariša štát rozdelil na dve etapy. Kratšiu časť by chcel začať stavať budúci rok

Most-Híd pretláča odvodové úľavy, tentoraz pre seniorov

Ekonomike sa darí, nezamestnanosť klesá a rastie priemerný plat, preto môže vláda prichádzať s novými opatreniami, vysvetlil Bugár.

Nízke úroky v bankách vydržia ešte minimálne rok

Podľa odhadov ekonómov príde prvé väčšie zvyšovanie úrokov v polovici roka 2019.