AKTUALIZOVANÉ 19:43

Váhostav mešká aj s diaľnicou pri Martine

Firma sa odvoláva na počasie, no dôvodom spomalenia mohli byť dlhy Širokého firmy menším dodávateľom.

Váhostav riadne neplatil faktúry. Niektorí dodávatelia preto preň odmietali pracovať.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Ďalšia diaľnica od Váhostavu mešká.

Agentúrny text sme o 19:43 nahradili článkom SME.

BRATISLAVA. V decembri tohto roka by mali jazdiť autá po vyše šestnástich nových kilometroch D1 pri Martine.

Nič z toho nebude. Váhostav ako hlavný dodávateľ diaľnice medzi Dubnou skalou a Turanmi žiada o posunutie termínu stavby za 138 miliónov eur. Žiadosť už posudzuje stavebný dozor.

Mešká aj inde

Váhostav
Kde mešká s výstavbou
D1 Dubná Skala – Turany
  • Dĺžka: 16,4 km.
  • Pôvodný termín dostavby: december 2014.
  • Možný nový termín zatiaľ nie je známy.
D1 Jánovce – Jablonov
  • I. etapa l Dĺžka: 9 km.
  • Pôvodný termín dostavby: júl 2014.
  • Nový termín nie je známy, rieši ho stavebný dozor, môže ísť o posun aj o rok.

Váhostav vysvetľuje, že pod požiadavku predĺžiť termín sa podpísalo počasie, najmä májové záplavy. Podobne argumentovala firma Juraja Širokého, keď požiadala aj o predĺženie výstavby deväťkilometrovej časti D1 pri Levoči.

Ide o časť diaľnice medzi Jánovcami a Jablonovom, ktorú firma stavia so spoločnosťou Bögl a Krýsl. Aj žiadosť o posunutie tohto termínu posudzuje stavebný dozor.

V tomto prípade je jasnejšie, o koľko by sa mohla výstavba posunúť. Namiesto toho, aby po nej autá jazdili už tento mesiac, sa tak môže stať možno až o rok.

Váhostav totiž žiada posun o šesť stavebných mesiacov, k čomu treba ešte prirátať najmä tie zimné, počas ktorých sa stavať nedá alebo len obmedzene.

Národná diaľničná spoločnosť pri tejto diaľnici videla za meškaním iné dôvody než počasie. Jej šéf Milan Gajdoš hovoril, že na stavbe pri Levoči chýbali kapacity.

To bude zrejme vidieť štát za meškaním aj v prípade martinskej diaľnice. Váhostav mal totiž problémy s vyplácaním dodávateľov a tí neboli ochotní posielať na ňu ľudí, kým ich nevyplatí.

Bude pokuta?

Národná diaľničná spoločnosť zatiaľ nehovorí o prípadných pokutách, ak by sa ukázalo, že za omeškanie môže dodávateľ diaľnice sám.

Bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Čermák sa už dávnejšie vyjadril, že ak by mal Váhostav meškať pre zlú finančnú disciplínu, štát by ho pokutovať mal.

Ako príklad uviedol Inžinierske stavby, ktoré dostali za štvormesačné neoprávnené omeškanie s prácami na časti D1 medzi Jánovcami a Mengusovcami pokutu sedem miliónov eur.

Inžinierske stavby mali problém s tým, že si nechceli prenajímať drahé stavebné kapacity a chceli hlavne vyťažiť vlastné. Tie posielali na inú stavbu a potom nebolo dosť kapacít na stavbu úseku, za ktorý dostali pokutu.

Neoficiálne sa hovorí, že podobný scenár sa mohol udiať aj pri stavbách Váhostavu.

Mešká aj Doprastav, ktorému Národná diaľničná dovolila omeškanie na stavbe D1 Fričovce – Svinia. Štát tu však uznal, že novú cestu pri Levoči zdržalo o 142 dní počasie. Hotová má byť preto odteraz asi o rok.

Doprastav má dnes na Slovensku vo vysokej fáze rozpracovanosti menej diaľnic než Váhostav.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 002
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 651
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 679
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 285
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 749
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 653
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 408
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 910
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 892
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 831

Téma: Juraj Široký


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník, meškanie môže byť nakoniec aj rok.

Mladé páry zaskočila správa o zrušení lacných hypoték, VÚB už núka riešenie

Od januára mladí ľudia nedostanú nižšiu splátku, zľavu si budú môcť vybaviť inak.

Protischránkový register má prvú obeť, vypovedali nájom bratislavskej stanice

ŽSR oznámili, že odstupujú od zmluvy s firmou Transprojekt.

Guvernér Wisconsinu odobril finančnú injekciu pre taiwanský Foxconn

Taiwanský výrobca elektroniky Foxconn Technology Group získa v hotovosti takmer tri miliardy dolárov.