AKTUALIZOVANÉ 19:43

Váhostav mešká aj s diaľnicou pri Martine

Firma sa odvoláva na počasie, no dôvodom spomalenia mohli byť dlhy Širokého firmy menším dodávateľom.

Váhostav riadne neplatil faktúry. Niektorí dodávatelia preto preň odmietali pracovať.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Ďalšia diaľnica od Váhostavu mešká.

Agentúrny text sme o 19:43 nahradili článkom SME.

BRATISLAVA. V decembri tohto roka by mali jazdiť autá po vyše šestnástich nových kilometroch D1 pri Martine.

Nič z toho nebude. Váhostav ako hlavný dodávateľ diaľnice medzi Dubnou skalou a Turanmi žiada o posunutie termínu stavby za 138 miliónov eur. Žiadosť už posudzuje stavebný dozor.

Mešká aj inde

Váhostav
Kde mešká s výstavbou
D1 Dubná Skala – Turany
  • Dĺžka: 16,4 km.
  • Pôvodný termín dostavby: december 2014.
  • Možný nový termín zatiaľ nie je známy.
D1 Jánovce – Jablonov
  • I. etapa l Dĺžka: 9 km.
  • Pôvodný termín dostavby: júl 2014.
  • Nový termín nie je známy, rieši ho stavebný dozor, môže ísť o posun aj o rok.

Váhostav vysvetľuje, že pod požiadavku predĺžiť termín sa podpísalo počasie, najmä májové záplavy. Podobne argumentovala firma Juraja Širokého, keď požiadala aj o predĺženie výstavby deväťkilometrovej časti D1 pri Levoči.

Ide o časť diaľnice medzi Jánovcami a Jablonovom, ktorú firma stavia so spoločnosťou Bögl a Krýsl. Aj žiadosť o posunutie tohto termínu posudzuje stavebný dozor.

V tomto prípade je jasnejšie, o koľko by sa mohla výstavba posunúť. Namiesto toho, aby po nej autá jazdili už tento mesiac, sa tak môže stať možno až o rok.

Váhostav totiž žiada posun o šesť stavebných mesiacov, k čomu treba ešte prirátať najmä tie zimné, počas ktorých sa stavať nedá alebo len obmedzene.

Národná diaľničná spoločnosť pri tejto diaľnici videla za meškaním iné dôvody než počasie. Jej šéf Milan Gajdoš hovoril, že na stavbe pri Levoči chýbali kapacity.

To bude zrejme vidieť štát za meškaním aj v prípade martinskej diaľnice. Váhostav mal totiž problémy s vyplácaním dodávateľov a tí neboli ochotní posielať na ňu ľudí, kým ich nevyplatí.

Bude pokuta?

Národná diaľničná spoločnosť zatiaľ nehovorí o prípadných pokutách, ak by sa ukázalo, že za omeškanie môže dodávateľ diaľnice sám.

Bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Čermák sa už dávnejšie vyjadril, že ak by mal Váhostav meškať pre zlú finančnú disciplínu, štát by ho pokutovať mal.

Ako príklad uviedol Inžinierske stavby, ktoré dostali za štvormesačné neoprávnené omeškanie s prácami na časti D1 medzi Jánovcami a Mengusovcami pokutu sedem miliónov eur.

Inžinierske stavby mali problém s tým, že si nechceli prenajímať drahé stavebné kapacity a chceli hlavne vyťažiť vlastné. Tie posielali na inú stavbu a potom nebolo dosť kapacít na stavbu úseku, za ktorý dostali pokutu.

Neoficiálne sa hovorí, že podobný scenár sa mohol udiať aj pri stavbách Váhostavu.

Mešká aj Doprastav, ktorému Národná diaľničná dovolila omeškanie na stavbe D1 Fričovce – Svinia. Štát tu však uznal, že novú cestu pri Levoči zdržalo o 142 dní počasie. Hotová má byť preto odteraz asi o rok.

Doprastav má dnes na Slovensku vo vysokej fáze rozpracovanosti menej diaľnic než Váhostav.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 643
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 285
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 486
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 860
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 058
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 936
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 922
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 501
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 472
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 458

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

ONLINE: V pelotóne došlo k pádu, Sagan sa mu vyhol

Vlani na pretekoch Omloop Het Nieuwsblad skončil Peter Sagan na druhom mieste.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

DOMOV

Nicholsonová tiež zvažovala odchod z SaS, teraz má dve možnosti

Tvrdí, že ak zo strany odíde, tak odíde z politiky celkom.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop