SME
Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky
AKTUALIZOVANÉ 19:43

Váhostav mešká aj s diaľnicou pri Martine

Firma sa odvoláva na počasie, no dôvodom spomalenia mohli byť dlhy Širokého firmy menším dodávateľom.

Váhostav riadne neplatil  faktúry. Niektorí dodávatelia preto preň odmietali pracovať.Váhostav riadne neplatil faktúry. Niektorí dodávatelia preto preň odmietali pracovať. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Ďalšia diaľnica od Váhostavu mešká.

Agentúrny text sme o 19:43 nahradili článkom SME.

BRATISLAVA. V decembri tohto roka by mali jazdiť autá po vyše šestnástich nových kilometroch D1 pri Martine.

Nič z toho nebude. Váhostav ako hlavný dodávateľ diaľnice medzi Dubnou skalou a Turanmi žiada o posunutie termínu stavby za 138 miliónov eur. Žiadosť už posudzuje stavebný dozor.

Mešká aj inde

Váhostav
Kde mešká s výstavbou
D1 Dubná Skala – Turany
  • Dĺžka: 16,4 km.
  • Pôvodný termín dostavby: december 2014.
  • Možný nový termín zatiaľ nie je známy.
D1 Jánovce – Jablonov
  • I. etapa l Dĺžka: 9 km.
  • Pôvodný termín dostavby: júl 2014.
  • Nový termín nie je známy, rieši ho stavebný dozor, môže ísť o posun aj o rok.

Váhostav vysvetľuje, že pod požiadavku predĺžiť termín sa podpísalo počasie, najmä májové záplavy. Podobne argumentovala firma Juraja Širokého, keď požiadala aj o predĺženie výstavby deväťkilometrovej časti D1 pri Levoči.

Ide o časť diaľnice medzi Jánovcami a Jablonovom, ktorú firma stavia so spoločnosťou Bögl a Krýsl. Aj žiadosť o posunutie tohto termínu posudzuje stavebný dozor.

V tomto prípade je jasnejšie, o koľko by sa mohla výstavba posunúť. Namiesto toho, aby po nej autá jazdili už tento mesiac, sa tak môže stať možno až o rok.

Váhostav totiž žiada posun o šesť stavebných mesiacov, k čomu treba ešte prirátať najmä tie zimné, počas ktorých sa stavať nedá alebo len obmedzene.

Národná diaľničná spoločnosť pri tejto diaľnici videla za meškaním iné dôvody než počasie. Jej šéf Milan Gajdoš hovoril, že na stavbe pri Levoči chýbali kapacity.

To bude zrejme vidieť štát za meškaním aj v prípade martinskej diaľnice. Váhostav mal totiž problémy s vyplácaním dodávateľov a tí neboli ochotní posielať na ňu ľudí, kým ich nevyplatí.

Bude pokuta?

Národná diaľničná spoločnosť zatiaľ nehovorí o prípadných pokutách, ak by sa ukázalo, že za omeškanie môže dodávateľ diaľnice sám.

Bývalý investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Juraj Čermák sa už dávnejšie vyjadril, že ak by mal Váhostav meškať pre zlú finančnú disciplínu, štát by ho pokutovať mal.

Ako príklad uviedol Inžinierske stavby, ktoré dostali za štvormesačné neoprávnené omeškanie s prácami na časti D1 medzi Jánovcami a Mengusovcami pokutu sedem miliónov eur.

Inžinierske stavby mali problém s tým, že si nechceli prenajímať drahé stavebné kapacity a chceli hlavne vyťažiť vlastné. Tie posielali na inú stavbu a potom nebolo dosť kapacít na stavbu úseku, za ktorý dostali pokutu.

Neoficiálne sa hovorí, že podobný scenár sa mohol udiať aj pri stavbách Váhostavu.

Mešká aj Doprastav, ktorému Národná diaľničná dovolila omeškanie na stavbe D1 Fričovce – Svinia. Štát tu však uznal, že novú cestu pri Levoči zdržalo o 142 dní počasie. Hotová má byť preto odteraz asi o rok.

Doprastav má dnes na Slovensku vo vysokej fáze rozpracovanosti menej diaľnic než Váhostav.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 428
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 329
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 13 213
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 453
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 292
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 835
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 916
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 806
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 719
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 805
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Juraj Široký

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Diaľnice
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cez čiaru: Ktorí vplyvní ľudia dláždili cestu Haščákovi a Pente?

Kto boli vplyvní známi a kamaráti na strane Penty?

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Milióny na IT z čias Žigu sú ukážkovým plytvaním, na ťahu je NAKA

Bezpečnostný systém na hospodárstve bol predražený, tvrdí NKÚ.

Peter Žiga pred novinármi.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Chaos sa šíri krajinou

Šialenejšie ako meniť zákon pre Cibulkovú je zaradiť poľnohospodárstvo do očkovania kritickej infraštruktúry.

Peter Schutz

Koronavírus na Slovensku: Celoplošné testovanie je zásah s najrýchlejším účinkom, tvrdí Krajčí (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 220-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 362 obetí. V okrese Nitra platí sprísnený lockdown.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Neprehliadnite tiež

Zomrel bývalý viceguvernér NBS Jozef Mudrík

Mudrík bol viceguvernérom NBS v rokoch 1995 až 2001.

Jozef Mudrík na snímke z roku 2000.

O kvalite vakcíny AstraZeneca sú pochybnosti, Slovensko má zazmluvnených 3,6 milióna dávok

Krajčí zazmluvnil ďalšie dodávky vakcín od Pfizer/BioNTech a Moderny.

Minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Šíri sa ďalšia podvodná stránka, tentokrát imituje Tatra banku

Pred týždňom polícia upozorňovala na podvodnú stránku, ktorá zase imitovala VÚB banku.

Ilustračné foto.

Ako prilákať ľudí do najhoršej lokality Bratislavy? Developer to skúsi

Pri Pentagone chcú stavať, mesto im dalo zelenú.

Vizualizácia projektu Bytový dom Hradská.