Tržby Unileveru nenaplnili očakávania trhu

Globálne tržby spoločnosti v období klesli medziročne o 5,5 percenta.

LONDÝN. Britsko-holandský koncern Unilever, ktorý je druhým najväčším výrobcom spotrebného tovaru na svete, zaznamenal v 2. štvrťroku 2014 slabšie ako očakávané tržby.

Dôvodom je spomaľovanie predaja na rozvíjajúcich sa trhoch v kombinácii s "ospalosťou" vyspelých trhov. Aj nepriaznivé menové kurzy sa podieľali na znížení tržieb. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.

Globálne tržby spoločnosti v období apríl - jún 2014 klesli medziročne o 5,5 % na 24,1 miliardy eur.

Takzvané základné tržby, s vylúčením negatívnych kurzových vplyvov, akvizícií a ďalších jednorazových faktorov, pritom vzrástli o 3,8 %. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, však očakávali, že sa zvýšia o 4,3 %.

Dôvodom horších výsledkov bolo spomalenie rastu predaja v Ázii. Celkový objem predaja koncernu sa v 2. kvartáli zvýšil medziročne o 1,9 %, zatiaľ čo analytici očakávali, že stúpne o 2,5 %. Z toho odbyt v rozvíjajúcich sa krajinách vzrástol o 6,6 %, čo je menej ako vlani v tom istom kvartáli, keď sa zvýšil o 10 %.

Unilever vyrába približne 400 značiek spotrebného tovaru od výrobkov osobnej hygieny, ako sú dezodoranty Axe, Rexona alebo mydlá Dove, cez polievky Knorr až po mrazené pochúťky Magnum či Cornetto.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 108
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 062
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 049
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 480
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 947
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 833
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 795
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 690
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 642
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 304

Téma: Britská kráľovská rodina


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Povedať, že Fico III a Mečiar III už sú jedna k jednej, sa ešte nedá, ale synchronizovaná akcia proti Kiskovi je porovnateľná iba a len s únosom mladého Kováča.

KOMENTÁRE

Chvála hromadnej dopravy

Tie rozhovory, ktoré nevymyslíš a situácie, ktoré ťa zaskočia.

Neprehliadnite tiež

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.