LONDÝN. Britsko-holandský koncern Unilever, ktorý je druhým najväčším výrobcom spotrebného tovaru na svete, zaznamenal v 2. štvrťroku 2014 slabšie ako očakávané tržby.
Dôvodom je spomaľovanie predaja na rozvíjajúcich sa trhoch v kombinácii s "ospalosťou" vyspelých trhov. Aj nepriaznivé menové kurzy sa podieľali na znížení tržieb. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
Globálne tržby spoločnosti v období apríl - jún 2014 klesli medziročne o 5,5 % na 24,1 miliardy eur.
Takzvané základné tržby, s vylúčením negatívnych kurzových vplyvov, akvizícií a ďalších jednorazových faktorov, pritom vzrástli o 3,8 %. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, však očakávali, že sa zvýšia o 4,3 %.
Dôvodom horších výsledkov bolo spomalenie rastu predaja v Ázii. Celkový objem predaja koncernu sa v 2. kvartáli zvýšil medziročne o 1,9 %, zatiaľ čo analytici očakávali, že stúpne o 2,5 %. Z toho odbyt v rozvíjajúcich sa krajinách vzrástol o 6,6 %, čo je menej ako vlani v tom istom kvartáli, keď sa zvýšil o 10 %.
Unilever vyrába približne 400 značiek spotrebného tovaru od výrobkov osobnej hygieny, ako sú dezodoranty Axe, Rexona alebo mydlá Dove, cez polievky Knorr až po mrazené pochúťky Magnum či Cornetto.