V západných krajinách môže donáška tvoriť aj desatinu obratov, u nás to môže byť pol percenta.
BRATISLAVA. Objednáte si na webe potraviny či drogériu, zvolíte si čas a deň dodania a potom doma počkáte, kým vám nákup donesú. Takto si dnes môžu zákazníci objednať tovar len v Tescu.
Ostatné reťazce sa do donášky zatiaľ púšťať nechcú. Billa, CBA, COOP Jednota a Kaufland túto službu nezvažujú.
Rovnako predajne Terna, Mojej samošky a Hypernovy, ale zákazníci si môžu cez nich objednať bezlepkové či bezlaktózne potraviny.
V nasledujúcich piatich rokoch sa ostatné reťazce o donášku ani pokúšať nebudú, myslí si analytik obchodu Ľubomír Drahovský.
Tesco sa tejto úlohy ujalo podľa neho preto, že je jednotkou na trhu a takto si môže zlepšiť imidž. Rovnako tak začali aj s novými formátmi predajní, pripomína Drahovský.
Namiesto oddychu nákupy
Obraty z tejto služby sú u nás zatiaľ malé, aj preto sa do toho konkurenti nehrnú. Drahovského optimistický odhad je, že na Slovensku je obrat z donášky pol percenta.
Vo vyspelých krajinách ide o zhruba desať percent obratu, tvrdí analytik.